  • Data: 2012-10-16 21:55:04
    Temat: Re: Ocieplanie fundamentow
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4a7c0e7d-d9c8-407b-99bf-50cf3b5a5019@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 16 października 2012 12:44:04 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    >Się wtrace;)
    >U siebie dawałem styro od zewnątrez i wewnątrz, siatka klej, i dysperbit 3
    >razy.
    >Wody gruntowe wysokop więc ławy i połowa fundamentów w wodzie stoją.
    >Izolacja pozioma na ławach to papa termozgrzewalna, na chudziaku
    >folia(uważam to za błąd teraz bym nic nie dał), ale nie zgrzewana >nic
    >tylko rozłożona. 5 lat juz prawie wilgoci nie widać.

    Z izolacja pozioma jest tak, ze niestety ale nigdy dosc.
    W zeszlym roku zasypalem wspanialomyslnie ulepiony kanal w garazu. Po bokach
    i w srodku bylego kanalu chudziak. Niestety nawet latem zarys scian
    fundamentowych jest widoczny. Kiedy dluzej pada deszcz sciany sa znacznie
    bardziej wyrazne. Woda w gruncie w sierpniu na glebokosci law, tj. 1-1,2m od
    poziomu, a zarys kanalu, mimo, ze dodatkowe 50 cm wyzej niz grunt jest
    widoczny, a to jest co najmniej 1,5m od poziomu wod gruntowych, kiedy
    kopalem dziure w ziemi.
    Kiedys Krzemo przekonywal grupe, ze woda przez beton moze byc podciagana
    kapilarnie raptem kilkadziesiat cm. Niestety to nie jest prawda. Moze gdyby
    wibrowac, stosowac uszczelniacze sprawy wygladalyby inaczej. Wniosek nasuwa
    mi sie taki, ze izolacja pozioma owszem i to z namaszczeniem, ale ponizej no
    bez jaj. Historia uczy inaczej, w kazdym razie ten mokry beton w ziemi nas
    przezyje.

    Pozdro.. TK