  • 1. Data: 2010-06-23 08:48:38
    Temat: Ocieplenie domu jednorodzinnego - premia termomodernizacyjna
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Czy ktoś może ćwiczył pozyskanie premii termomodernizacyjnej?

    Zwłaszcza w przypadku (blisko) 100% finansowania inwestycji ze środków
    własnych?

    Innymi słowy mówiąc nie mam potrzeby brania kredytu na
    termomodernizację, ale jest to niestety warunek konieczny otrzymania premii.

    Z góry dziękuję za wszelkie przemyślenia i sugestie.

    Piotrek

  • 2. Data: 2010-06-23 10:22:45
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale jest to niestety warunek konieczny otrzymania premii.
    >
    > Z góry dziękuję za wszelkie przemyślenia i sugestie.

    Jesli Ty nie chcsz kredytu, to panstwo nie chce Ci dać premii.
    Proste :(

    pozdr
    p.

  • 3. Data: 2010-06-23 11:12:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-06-23 12:22, Przemek wrote:
    > Jesli Ty nie chcsz kredytu, to panstwo nie chce Ci dać premii.
    > Proste :(

    Dlatego właśnie pytam czy ktoś próbował to jakoś "obejść".

    Na przykład spłacić całość zaraz po inwestycji, albo wziąć kredyt na 1%
    wartości inwestycji, albo cokolwiek.

    Przy założeniu:
    - koszt inwestycji około 45 tysięcy
    - koszt audytu energetycznego około 1 tysiąc
    - koszt uruchomienia kredytu 0,6%
    - jakieś inne koszty (?)
    do wyjęcia jest lekko licząc 7 tysięcy.

    No to dlaczego ich nie wyjąć?

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-06-23 12:17:57
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    >
    > Przy założeniu:
    > - koszt inwestycji około 45 tysięcy
    > - koszt audytu energetycznego około 1 tysiąc

    Trzeba się dowiedziec w banku o minimalny okres kredytowania. W teorii
    powinno sie udac.
    Jesli jestes z okolic slaska to w sprawie audytu i tych informacji moge Ci
    pomoc, albo wrecz go wykonac.

    pozdr
    p.

  • 5. Data: 2010-06-23 20:01:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-06-23 14:17, Przemek wrote:
    > Trzeba się dowiedziec w banku o minimalny okres kredytowania. W teorii
    > powinno sie udac.
    > Jesli jestes z okolic slaska to w sprawie audytu i tych informacji moge
    > Ci pomoc, albo wrecz go wykonac.

    Dzięki za zainteresowanie. Niestety nie jestem ze Śląska.

    Próbowałem dzisiaj uzyskać info w BOŚ, ale z party-line przekierowali
    mnie chyba w czarną dziurę ...

    W każdym razie nikt nie był łaskaw odebrać kilkunastu telefonów,
    wykonywanych w ciągu mniej więcej dwóch godzin.

    Jutro będę dalej drążył temat.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-06-24 12:07:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-06-23 14:17, Przemek wrote:
    > Trzeba się dowiedziec w banku o minimalny okres kredytowania. W teorii
    > powinno sie udac. [...]

    Jakby kogoś jeszcze interesował temat to sytuacja wygląda następująco.

    Można wziąć kredyt w BOŚ i spłacić go bez dodatkowych kosztów zaraz po
    otrzymaniu premii termomodernizacyjnej.

    Koszty kredytu:
    - uruchomienie kredytu 1.5%
    - kredyt oprocentowany według 1M WIBOR + marża banku co na dzisiaj
    daje jakieś 6.33% w skali roku.

    Inne koszty to głównie koszt audytu + marża dla BGK liczona od kwoty premii.

    BOŚ jest dość elastyczny jeśli chodzi o zabezpieczenie - może być lokata
    na kwotę kredytu + pełnomocnictwo dla banku. Jak się wydaje wtedy jest
    najmniej formalności i dodatkowych kosztów.

    Ale - choć to w przypadku zabezpieczenia kredytu "brzęczącą monetą" na
    lokacie IMHO kłóci się ze zdrowym rozsądkiem - zdolność kredytową trzeba
    mieć no i całkiem sporo kwitów do banku trzeba dostarczyć.

    Tak więc przy wartości inwestycji na poziomie 45 tysięcy do "odzyskania"
    w postaci premii termomodernizacyjnej jest nie więcej niż jakieś 4700
    plz (przy założeniu, że kredytowanie będzie trwało jedynie 3 miesiące,
    co zdaniem osoby z którą rozmawiałem jest założeniem optymistycznym ale
    realnym).

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-06-25 20:54:29
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Witam,
    >
    > Czy ktoĹ&#65533; moĹźe Ä&#65533;wiczyĹ&#65533; pozyskanie premii
    termomodernizacyjnej?

    > ZwĹ&#65533;aszcza w przypadku (blisko) 100% finansowania inwestycji ze
    Ĺ&#65533;rodkĂłw
    > wĹ&#65533;asnych?
    >
    > Innymi sĹ&#65533;owy mĂłwiÄ&#65533;c nie mam potrzeby brania kredytu na
    > termomodernizacjÄ&#65533;, ale jest to niestety warunek konieczny otrzymania
    premii.

    > Z gĂłry dziÄ&#65533;kujÄ&#65533; za wszelkie przemyĹ&#65533;lenia i sugestie.
    >
    > Piotrek
    Jesteś idealistą a rzeczywistość to nie fabryka czekoladek. W łańcuchu
    zarabiania pieniędzy jesteś ostatnim ogniwem. Nie Ty masz zarobić, Tobie rzucą
    ochłap pod warunkiem że spełnisz wymagania tych co zgarną kasę z tysięcy takich
    jak Ty.Nie chce mi się liczyć dlatego strzelę. Przy 10 latach spłaty kredytu
    pewno kwota jaką należy zwrócić jest sporo wyższa niż premia. Ty masz swoją kasę
    i dlatego z Tobą nie będą rozmawiali. Masz 45 klocków i oni mają potem ze swoich
    dać Ci 7 tysięcy. Widzisz gdzieś tu interes dla nich. Po za tym co to dla nich
    za interes ze będziesz kupował mniej tego co musisz kupić. Jak tylko
    dostatecznie duża ilość takich jak Ty zacznie kupować mniej nośników ciepła. To
    natychmiast nośniki zdrożeją tak żeby zwykli ludzie za dużo nie oszczędzili.
    Oczywiście ci co ocieplą bardzo na tym zyskają. Przez jakiś czas będą płacili
    mniej a jak zdrożeją nośniki to się zrównają z kosztami przed ociepleniem. Jak
    by miało być uczciwie to premia by się należała każdemu bez żadnych warunków.
    Ocieplił, sprawdzili i wypłacili.