  • 1. Data: 2010-10-26 08:22:19
    Temat: Ocieplenie garazu
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,
    Jest sobie garaż, który jedną ścianą graniczy z drugim garażem (ostatni
    w szeregu kilkunastu garaży). Stoi tak już chyba od 30+ lat. Panuje w
    nim wilgoć, na ścianach pojawiła się pajęczynka pleśni. Wylewka
    podłogowa mocno popękana. Bardzo długo był w rękach osoby, która o niego
    nie dbała, nie był wietrzony a wszystkie otwory wentylacyjne były
    pozatykane.
    Chciałbym go jakoś podratować bez konieczności wchodzenia w jakieś
    potężne koszty. Wietrze go intensywnie i mam wrażenie , że wilgoci jest
    mniej. Chciałbym go troche ocieplić (w zimie planuje w nim wykonać
    jakieś prace okołomotocyklowe). Nie mam możliwości ocieplić go z
    zewnątrz. Zastanawiam się, czy oklejenie ścian wewnętrznych styropianem
    ma sens? Czy to cokolwiek pomoże na polepszenie "klimatu" panującego w
    garażu?

    Z gory dziekuje za uwagi

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-10-26 08:52:40
    Temat: Re: Ocieplenie garazu
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Nie pomoże a za pewne pogorszy.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-10-26 11:40:54
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się, czy oklejenie ścian wewnętrznych styropianem ma sens? Czy to
    > cokolwiek pomoże na polepszenie "klimatu" panującego w garażu?

    Ocieplenie wewnątrz może na tym etapie pogorszyć stan garażu - takie coś
    można zrobić gdy nie ma innego sposobu ale w suchym i jako tako utrzymanym
    pomieszczeniu bo w przeciwnym przypadku zablokujesz drogę uchodzenia
    wilgoci. Ocieplić od wewnątrz możesz bramę - styropianem lub wełną.
    Spróbuj go przesuszyć ile się da. Grzanie i wietrzenie. Wstaw jakąś kozę -
    najlepsza byłaby z zamykanym szybrem i jakiś szamotem któryby trochę
    akumulował ciepła (lub połóż na niej kilka pełnych cegieł), Rurę dymną zrób
    długą wewnątrz (np wzdłuż całej ściany), resztę przebij na zewnątrz przez
    ścianę i grzej i susz. Udrożnij wentylację - to najważniejsze aby wilgoć
    miała którędy uchodzić. Wlot na dole wylot u góry. Na wiosnę skuj stare
    wilgotne i zagrzybione tynki. Przesusz, zaimpregnuj i otynkuj na nowo.
    Jeżeli masz taką możliwość to w trakcie prac zaizoluj podłogę styropianem
    albo keramzytem bo zima ciulca można dostać w garażu od podłoża (wiem z
    autopsji). Doraźnie na najbliższą zimę możesz położyć jakieś legary i płytę
    OSB lub chociaż palety aby się odizolować od zimnego betonu.
    Przy podłodze krytej drewnem uwaga na wszelkie prace z użyciem spawarki i
    konieczie pod kozę arkusz blachy. Przy paletach na podłodze masz 100%
    pewności ze powlatują tak jakieś kluczowe małe śrubki z moto lub inne ważne
    części ;)

    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-10-26 11:48:41
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Tylko nie od wewnątrz!
    Mimo licznych przestróg przed dawaniem styropianu od środka "ociepliłem"
    sobie w ten sposób 3 lata temu jedno z pomieszczeń w budynku gospodarczym.
    Właśnie jestem na etapie wywalania tego styropianu. To, co jest pod spodem
    to syf i smród do potęgi. Już lepiej wydać pieniądze na dodatkowe grzanie,
    niż na hodowlę grzyba.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-10-26 17:56:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-10-2010 o 13:48:41 Jacek <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest pod spodem to syf i smród do potęgi. Już lepiej wydać pieniądze na
    > dodatkowe grzanie, niż na hodowlę grzyba.
    Bo to nie takie proste jak ocieplenie z zewnątrz,
    aby dobrze ocieplić w środku trzeba ściany zewnętrzne które będą zimne
    odciąć
    od wilogoci z pomieszczenia a jednocześnie zrobić wentylację pomiedzy
    styropianem
    a scianą.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-10-27 14:03:51
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > odciąć
    > od wilogoci z pomieszczenia a jednocześnie zrobić wentylację pomiedzy

    A praktycznie jak to moze wygladac?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 7. Data: 2010-10-27 14:15:08
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    > i. Ocieplić od wewnątrz możesz bramę - styropianem lub

    Drzwi do garazu mam porzadne, pelne drewniane, dosyc grube wiec moze nie
    ma potrzenby ich ocieplac?

    > Spróbuj go przesuszyć ile się da. Grzanie i wietrzenie. Wstaw jakąś kozę
    Staram sie to wlasnie robic ale z kaza to raczej nie mam odwagi. Raczej
    chyba zamontuje jakas solidniejsza dmuchawe. Gdyby to byl wolnostajacy
    garaz to spox , nie trzymam tam paliwa, ale ze wzgledu na garaze
    sasiednie raczej tego bede unikal.

    Hmm, ocieplenie podlogi. Rzeczywiscie dobry pomysl, Pytanie tylko co
    bedzie najlepszym "przykryciem" w sytuacji gdy podloga tez jest dosyc
    troche wilgotna?

    Dzieki za rady

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 8. Data: 2010-10-27 15:09:33
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Laphroaig" <m...@v...pl> wrote in message
> [...]

    ŻADNEJ WENTYLACJI !!!!
    Co wy za pierdoły wygadujecie.

  • 9. Data: 2010-10-27 20:38:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-10-2010 o 17:09:33 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "Laphroaig" <m...@v...pl> wrote in message

    > ŻADNEJ WENTYLACJI !!!!
    > Co wy za pierdoły wygadujecie.
    Kiki, od strony zimnej :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-10-27 20:48:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-10-2010 o 16:03:51 Laphroaig <m...@v...pl> napisał(a):

    > A praktycznie jak to moze wygladac?
    Nawiercić ścianę u dołu i u góry w odstępach tak 20-25cm fi pomiedzmy 16
    potem kleisz na placki (grube) styropian tak aby tych dziur nie zatkać,
    od dołu do góry szczelnie, najlepiej dwie warstwy przesunięte wzgledem
    siebie,
    druga warstwa na pianke do styropianu. Następnie kleisz siatkę na klej i
    wygladzasz.
    A potem ten klej malujesz folią w płynie, a na to farba etc.
    Tyle że musisz zrobić tak całe pomieszczenie w koło, nie wiem jak strop
    rozsądnie wentylować
    bo jeżeli go też nie ocieplisz to będzie na nim mostek i będzie
    się wykraplała woda bo będzie chłodzony od ocieplonej ściany.
    W tym ociepleniu wszystko co jest ocieplone jest zimne, dlatego otwory nie
    wychładzają
    a wentylują przestrzeń pomiędzy ociepleniem a ścianą,tynk + folia
    stanowią mechaniczną barierę dla wilgoci.

    Mimo wszystko nie polecam.
    --
    Pozdr
    JanuszK