  • Data: 2016-08-22 23:01:36
    Temat: Re: Ocieplenie sufitu starego domu
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 sierpnia 2016 15:56:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jeśli już to 1 wywietrznik wystarczy
    > Obniżenie sufitu o 0,5metra, wełny z 40-45cm wiec zostanie kilku cm szczelina
    pomiędzy sufitem a wełną. Wg mnie wywietrznik tam zbędny ale dla świętego spokoju
    można dziurę wywiercić,
    > Dodatkowo przez obniżenie sufitu zmniejsza się dość znacznie kubatura do ogrzewania
    co jakieś wymierne korzyści tez przyniesie zapewne

    Możesz oszacować koszty takiej fanaberii?
    styro 10cm na stropie to koszt w okolicy 123pln za m3. czyli 1230pln za 100m2.
    I w sumie to całe koszty jak sie nie kladzie nic na nim albo tylko lekkie graty.

    40cm wełny powiadasz?
    Policz ile kosztuje stelaż plus wełna i wykończenie sufitu.

    Co do uwagi o kubaturze to częsciowo masz rację. Ale nie o kubaturę chodzi. Bo
    zagrzanie tych paru m3 powietrza to pikus i waciki.
    ale rzeczywiście pod sufitem powietrze jest relatywnie ciepłe. Dzieki temu ze sufit
    niżej to chodząc mamy szansę je pomieszać i odczuwać intensywniej to ciepło na
    niższych wysokościach.

    Ale nawet jakby ta wełna była tańsza i łatwiejsza w implementacji od styro to i tak
    bym nie chciał mieć ocieplenia od wewnątrz.

    I to twierdzę tak mimo posiadania przez 5 lat ocieplenia sufitu w kuchni od środka
    (styro).

    Policz tak z ciekawosci ile by wyszło 100m2 ocieplenia tą wełną.