  • Data: 2016-08-23 08:18:20
    Temat: Re: Ocieplenie sufitu starego domu
    Od: Yakhub <a...@t...te> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 22 Aug 2016 07:47:59 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ogrzewanie kominkiem moze w pewnych warunkach miec sens, na ptzyklad ktos ma wlasny
    las.
    > W normalnych warunkach sie nie oplaca ze wzgleddu na bardzo niska sprawnosc
    kominkow.

    Zależy, co rozumiesz przez "nie opłaca". Jeżeli kwestię czysto ekonomiczną,
    to nie jestem tak całkiem przekonany. Drewno jest tanie, to może nawet mieć
    sens.

    Jeżeli jednak patrząc na całokształt - obsługa kominka jest baaardzo
    pracochłonna. Rozpalanie, dokładanie, wybieranie popiołu potrafi
    doprowadzić do szału. Z kolei całe lato upływa pod hasłem "drewno" -
    zamówić, umówić się, czekać, dzwonić, czemu nie przyjechali, czekać, jak
    przywiozą to ułożyć do suszenia, porąbać co większe kloce...

    Z całą pewnością wolałbym trochę dopłacić do kosztów paliwa, a uniknąć tej
    całej roboty.

    > Kominek to tylko okazjonalnie do celow dekoracyjnych sie nadaje.

    Żartujesz, czy widziałeś kominek tylko na wystawie?! Do ozdoby?!
    To czarne, przydymione i okopcone coś, wokół rozwleczony po podłodze
    popiół, a obok kloce drewna, w okół których rozsypana jest pokruszona kora,
    resztki trocin i jakieś robactwo - to ma być do ozdoby?!

    Nie ja ten dom budowałem, nie ja instalowałem tam kominek. To nawet nie
    jest tak całkiem mój dom, i nie jestem pewien, jak długo będę tam jeszcze
    mieszkał. 1000zł na styropian mogłem wydać, dla własnego komfortu.

    Przebudowa instalacji na jakieś inne źródło ciepła to zdecydowanie więcej,
    niż chciałbym w ten dom wpakować.

    --
    Yakhub