  • 1. Data: 2016-08-18 18:19:19
    Temat: Ocieplenie sufitu starego domu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Jak poprzednio dom z 1936 roku.
    Sufit to decha + tynk.
    Wysokość 3,3 metra opalane węglem.
    W zimie masakra. Mimo trzech ton węgla na 100 m2.

    Chciałem zrobić jak proponował Zenek.
    Czyli kawałki styropinu rozdrobnić na drobne kawałki.
    I rozrzucić po strychu.
    Tylko skąd wziąść na wsi kawałki styropianu.
    Zwłaszcza że dom jest 100 km od mojego mieszkania.
    Przewozić to bez sensu.

    No i na górze są dwa pomieszczenia które służą jako graciarnie.
    Wiec mama by mnie zabiła jakby takie drobne kulki latały po całym strychu.

    No i pytanie
    Co położyć na strych żeby jak najtańszym kosztem uzyskać maksymalny efekt.
    Myślałem o styropianie ale boje się żeby jakaś iskara nie spowodowała bum.

    No i dzisiaj Pani w sklepie poleciła mi jakieś panele twarde
    z płyty mineralnej.

    Jakiś pomysł żeby to mialo sens na 5 może 10 lat?

  • 2. Data: 2016-08-18 19:00:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pistolet do malowania natryskowego i po rozsypaniu pomalowac klejem typu wikol.
    Powinny sie granulki na wierzchu troche posklejac.

  • 3. Data: 2016-08-18 19:18:01
    Temat: Re: Ocieplenie sufitu starego domu
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Na allegro był swojego czasu styropian w kulkach - kupowało się to na
    litry. Zamów kurierem pod wskazany adres i problem z głowy. A później
    pistolet z klejem, czy klej w sprayu jak nie masz kompresora i problem z
    głowy:)
    Piotr

  • 4. Data: 2016-08-18 19:20:33
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Szukaj pod hasłem granulat styropianowy. Na alledogo jest 1000l za
    180zl, a z wysyłką ok. 200zł.
    Nie ma tragedii.
    Piotr

  • 5. Data: 2016-08-18 19:30:04
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 18.08.2016 o 19:18, gobo pisze:
> [...]
    > litry. Zamów kurierem pod wskazany adres i problem z głowy. A później
    > pistolet z klejem, czy klej w sprayu jak nie masz kompresora i problem z

    problem z głowy i pomieszczenia (graciarnie) też z głowy.. żaden klej
    nie pomoże
    za 150-200zł/m^3 można kupić normalny styropian w płytach podocinać
    poukładać i może se tak jakiś czas leżeć, graty na to położyć można
    chodzić po tym się da, a jak kto ma jakieś deski/OSB albo możliwości
    betonu ukręcić to można jakąś posadzkę zrobić - nie trzeba od razu.

  • 6. Data: 2016-08-18 20:15:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 18:19:20 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > No i pytanie
    > Co położyć na strych żeby jak najtańszym kosztem uzyskać maksymalny efekt.
    > Myślałem o styropianie ale boje się żeby jakaś iskara nie spowodowała bum.

    Może najtańszą badziewiastą wełnę mineralną? W marketach trafiają się takie
    za 7 zeta/m2, warstwa teoretycznie 15cm. 700 zł na całość byś wydał,
    taniej się chyba nie da, a na pewno jakiś efekt będzie...

    L.

  • 7. Data: 2016-08-18 20:20:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > W zimie masakra. Mimo trzech ton węgla na 100 m2.
    >
    > Chciałem zrobić jak proponował Zenek.
    > Czyli kawałki styropinu rozdrobnić na drobne kawałki.

    izolacja sypana z worka nadaje sie wyłacznie na nieuzytkowane strychy. Zatem tu
    odpada.
    Widze dwie metody:
    podwiesic nowy sufit na rusztowaniu pol metra pod istniejacym
    http://images40.fotosik.pl/69/2905fdc11202522a.jpg
    i tam dac izolację w formie 30cm wełny.

    Ewentualnie wełne rozłożyc na strychu i robic nowa podłogę nieco wyzej.

    Chyba juz lepiej i taniej sufit obnizyć.

    b.

  • 8. Data: 2016-08-18 20:33:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Budyń pisze tak:

> [...]
    >
    > Ewentualnie wełne rozłożyc na strychu i robic nowa podłogę nieco
    > wyzej.
    >
    > Chyba juz lepiej i taniej sufit obnizyć.

    Wiem z doświadczenia że po założeniu styropianem 15cm szału nie było
    za to w końcu obniżenie sufitu dało jakiś efekt no i sufit był ładny.
    Jakiś młodzian młody co to kupił obijał też sciany styropianem i
    płytami gk i też było średnio.

    Najlepiej uciekać stamtąd do bloku.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 9. Data: 2016-08-19 10:32:03
    Od: s...@g...com

> [...]
    > z płyty mineralnej.
    >
    > Jakiś pomysł żeby to mialo sens na 5 może 10 lat?

    Kup styro. Przywioza ci bez łaski.
    Za styro i ewentualny przywóz zapłacisz mniej niż za płyty osb.

    Styro rozłóż na strychu. Przykryj płytami osb.
    Nawet te cienkie wystarcza.
    Graciarnie uratujesz.
    Płyta osb 8mm kosztuje 13pln za m2 w castoramie. 12mm nawet czasem jest tańsza.
    Możesz też kupić plyty hdf lakierowane. Widzę że są nawet po 10pln za m2.
    To jest pi*oko 2kpln za całą akcję.
    Zwróci się w 3-4 lata w pieniądzach a w zdrowiu od pierwszych przymrozków.

    Do tego dokup pare puszek piany i fukaj miedzy styro, płyte a sciany.

    Styro kup 5cm i połóż 2 warstwy. Kładź tak aby szpary sie nie pokrywały.

    Jak chcesz to mozesz zamiast byle plyty kupić sklejke. 6mm kosztuje co prawda
    30pln/m2 ale za te 5-10 lat spokojnie z niej coś sobie zrobisz albo sprzedasz jak jej
    woda nie zaleje.

    Ważne abyś nie wpadł na pomysł ocieplania od środka.Od biedy sie da ale IMHO nie
    warto. Bo dać sie da i będzie działać ale trzeba to zrobić z głową a roboty przy tym
    masa. A pokłaść styro i plyte na strychu można w pare godzin.
    Byle byś miał tam dostęp (płyty duże) i kogos do pomocy kto ci pomoże to wtachać...

  • 10. Data: 2016-08-22 12:27:55
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Fri, 19 Aug 2016 01:32:03 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    > To jest pi*oko 2kpln za całą akcję.
    > Zwróci się w 3-4 lata w pieniądzach a w zdrowiu od pierwszych przymrozków.

    Potwierdzam w 100%
    Rok temu wykonałem praktycznie identyczną operację, jak opisujesz.

    W moim przypadku:
    Dom z lat '80-tych, ogrzewanie kominek z płaszczem + okazjonalnie gaz. Dom
    ocieplony z zewnątrz styropianem. Do tego nieużytkowy strych, z
    "ociepleniem" podłogi w postaci cementu zmieszanego z trocinami (sic!).

    Po pierwszej zimie (2014/15) poważnie rozważaliśmy z żoną sens mieszkania w
    takich warunkach i powrót do bloku. Nad ranem w sypialni temperatura
    potrafiła spaść do 16st C, a osiągnięcie 20 stopni było sukcesem.

    Położyliśmy na strychu styropian, 2*5cm. Położone "na krzyż", żeby
    szczeliny się nie pokrywały. Leży "luzem" na podłodze (bo jak przykleić
    styropian do rozsypanych trocin?!), trzyma się kupy, dzięki sklejeniu ze
    sobą tych 2 warstw. Ocieplenie całego strychu zajęło nam 1 popołudnie.

    Pierwotny plan zakładał położenie na tym OSB, w końcu z tego
    zrezygnowaliśmy - styropian okazał się wystarczający. W wybranych miejscach
    położyliśmy na tym stare wykładziny podłogowe. Chodzi się po tym trochę
    "miękko", ale wystarcza dla graciarni - wcześniej, ze względu na podłogę (a
    raczej jej brak) strych nawet na graciarnię się nie nadawał.

    Efekt był spektakularny - w sezonie 2015/16 byliśmy w stanie utrzymywać
    temperatury w domu powyżej 20 stopni (w obec 16 stopni rok wcześniej!),
    przy bardzo podobnym zużyciu opału. Zapewne po części było to skutkiem
    tego, że trochę nauczyłem się obsługiwać ten zakichany kominek, ale głównie
    zmianę przypisuję ociepleniu strychu.

    --
    Yakhub