    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 19 Aug 2016 01:32:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ocieplenie sufitu starego domu
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 18:19:20 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Jak poprzednio dom z 1936 roku.
    > Sufit to decha + tynk.
    > Wysokość 3,3 metra opalane węglem.
    > W zimie masakra. Mimo trzech ton węgla na 100 m2.
    >
    > Chciałem zrobić jak proponował Zenek.
    > Czyli kawałki styropinu rozdrobnić na drobne kawałki.
    > I rozrzucić po strychu.
    > Tylko skąd wziąść na wsi kawałki styropianu.
    > Zwłaszcza że dom jest 100 km od mojego mieszkania.
    > Przewozić to bez sensu.
    >
    > No i na górze są dwa pomieszczenia które służą jako graciarnie.
    > Wiec mama by mnie zabiła jakby takie drobne kulki latały po całym strychu.

> [...]

    Kup styro. Przywioza ci bez łaski.
    Za styro i ewentualny przywóz zapłacisz mniej niż za płyty osb.

    Styro rozłóż na strychu. Przykryj płytami osb.
    Nawet te cienkie wystarcza.
    Graciarnie uratujesz.
    Płyta osb 8mm kosztuje 13pln za m2 w castoramie. 12mm nawet czasem jest tańsza.
    Możesz też kupić plyty hdf lakierowane. Widzę że są nawet po 10pln za m2.
    To jest pi*oko 2kpln za całą akcję.
    Zwróci się w 3-4 lata w pieniądzach a w zdrowiu od pierwszych przymrozków.

    Do tego dokup pare puszek piany i fukaj miedzy styro, płyte a sciany.

    Styro kup 5cm i połóż 2 warstwy. Kładź tak aby szpary sie nie pokrywały.

    Jak chcesz to mozesz zamiast byle plyty kupić sklejke. 6mm kosztuje co prawda
    30pln/m2 ale za te 5-10 lat spokojnie z niej coś sobie zrobisz albo sprzedasz jak jej
    woda nie zaleje.

    Ważne abyś nie wpadł na pomysł ocieplania od środka.Od biedy sie da ale IMHO nie
    warto. Bo dać sie da i będzie działać ale trzeba to zrobić z głową a roboty przy tym
    masa. A pokłaść styro i plyte na strychu można w pare godzin.
    Byle byś miał tam dostęp (płyty duże) i kogos do pomocy kto ci pomoże to wtachać...