  • 1. Data: 2016-08-18 18:09:50
    Temat: Odwodnienie starego domu.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Stary dom rocznik 1936 na wsi z rynnanmi.
    Generalnie wszystko się sypie.
    Problem jest taki że jeden ze spustów rynny podmywa dom.
    Efekt jest taki że przy większych deszczach woda wpływa do piwnicy.
    Ściany w piwnicy z kamienia grube na metr. Glina jako spoiwo.

    Plan miałem taki.
    Izoplast
    Folia kubełkowa
    Jakieś drobne kamyki szerokie na 30 cm.
    I na te kamyki chodnik z betonu.
    Żeby woda miała jak najdalej od ściany

    Postanowiłem zrobić odkrywkę.
    Wkopałem sie gdzieś na metr.
    Ziemia ma zapach jak by była zgnita.
    Tylko nie mam czego posmarować izoplastem.
    Bo piwnica ściany się po prostu sypie.
    Jakieś pomysły żeby zrobić to tanio?

  • 2. Data: 2016-08-18 21:26:52
    Temat: Re: Odwodnienie starego domu.
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 18:09:50 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Tylko nie mam czego posmarować izoplastem.
    > Bo piwnica ściany się po prostu sypie.
    > Jakieś pomysły żeby zrobić to tanio?

    tanio? odkopac, folia kubełkowa, dół przysypac żwirem, rura drenarska dookoła ze
    spadkiem w kierunku studzienki. W studzience pompa wyrzucająca wode.

    Taniej nie bedzie ;) Ale przy okazji takiej roboty nalezałoby jednak sciane odbudowac
    (zarzucic tynkiem), posmarowac dysperbitem, dac styropian chociaz 5cm i dopiero folia
    i drenaz jak wyzej

    b.

  • 3. Data: 2016-08-18 21:58:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 18:09:50 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]

    Wszystko OK ale drenaz zrob jak bozia przykazala.
    Czyli: kopiesz row - wystarczy szeroki na 30cm, gleboki na 30cm.
    Te sciany to pewnie odrazu fundament? Wiec musisz kopac delikatnie
    i fragmentami. Nie odkopywac calej sciany naraz, bo sie moze zawalic.
    Glebokosc - no wypadaloby leciutko ponizej poziomu podlogi w piwnicy.

    Wykladasz w rowie geowloknine (1,5m szerokosci). Sypiesz 10cm zwiru,
    kladziesz rure drenazowa (ja dodatkowo rowniez rure owinalem w
    geowloknine), zasypujesz do konca zwirem, "zamykasz" calosc geowloknina
    na zaklad, tak zeby nie dostawala sie tam glina i zasypujesz calosc
    np. piaskiem (zeby woda latwo splywala do drenazu). Drenaz dookola domu
    - nie musi miec nawet spadkow, byle jeden albo dwa konce beda mialy
    gdzies uiscie (w ostatecznosci - zrobic na koncach studnie chlonna,
    jezeli sa warunki).

    Reszta tak jak Budyn opisal (rapowka, dysperbit, styropian, klej, siatka,
    klej, dysperbit, folia kubelkowa).

    Bedzie sucho, choc robota nie latwa i mocno upierdliwa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.