  • 1. Data: 2016-08-18 10:52:35
    Temat: skrzynka na listy na ścianie
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Mam takie "głupie" pytanie. Chciałbym zawiesić przy drzwiach wejściowych
    skrzynkę na listy. Jest to ściana zewnętrzna zwana chyba elewacją więc
    jest ocieplona. Jakich trzeba użyć kołków do zawieszenia takiej
    skrzynki?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 18-08-2016 10:48:24

  • 2. Data: 2016-08-18 10:55:55
    Temat: Re: skrzynka na listy na ścianie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 10:52:36 UTC+2 użytkownik Heraklit napisał:
> [...]
    > skrzynkę na listy. Jest to ściana zewnętrzna zwana chyba elewacją więc
    > jest ocieplona. Jakich trzeba użyć kołków do zawieszenia takiej

    Tego typu:

    http://www.sukces-zamocowania.pl/aktualnosci/kolki-d
    o-mocowania-w-styropianie-isol-55-tox

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-08-18 12:22:41
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 18 sierpień (czwartek), gdy o godzinie 10:55 *Adam
    Sz.* naskrobał(a):

    dzięki

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 18-08-2016 12:22:27

  • 4. Data: 2016-08-18 12:51:17
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-08-18 o 12:22, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 18 sierpień (czwartek), gdy o godzinie 10:55 *Adam
    > Sz.* naskrobał(a):

    o-mocowania-w-styropianie-isol-55-tox
    > dzięki

    Podczepię się, bo też nie mam doświadczeń jeszcze zbyt wielkich z
    montażem czegokolwiek na ścianach, które zostały ocieplone styropianem.
    Lampy już pozakładałem właśnie stosując podobne kołki jak wyżej. Ale to
    wszystko jest dla lekkich rzeczy. A co z jakimiś cięższymi?
    Nie wiem, np. chciałbym sobie jakiś daszek nad wejściem zrobić albo coś
    co waży zdecydowanie więcej niże te 4,5-5 kg. Jak wtedy się to robi?
    Domyślam się, że przebijamy się przez styropian aż do murów i tam
    dopiero jakieś solidne kołki (?). Ale co z tymi 15-20 cm styropianu? Jak
    coś ciężkiego, to taki odstęp 15 cm od muru, to trochę słaby, żeby to
    sobie wisiało. Jak się rozwiązuje ten problem fachowo?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2016-08-18 13:06:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.08.2016 12:51, Kżyho wrote:

> [...]
    > coś ciężkiego, to taki odstęp 15 cm od muru, to trochę słaby, żeby to
    > sobie wisiało. Jak się rozwiązuje ten problem fachowo?

    Kolega powiesił na kotwy chemiczne przez 15cm styropian dużą markizę i
    wszystko gra.
    Z tym, że on to kotwił do nadproża betonowego.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2016-08-18 13:18:00
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-08-18 o 13:06, quent pisze:
    > Kolega powiesił na kotwy chemiczne przez 15cm styropian dużą markizę i
    > wszystko gra.
    > Z tym, że on to kotwił do nadproża betonowego.

    No właśnie rzecz w tym, że dużo ludzi pisze, że jakoś tam sobie
    poradzili. A mnie zastanawia czy są jakieś z góry określone dobre
    praktyki montowania takich rzeczy. Bo jest to dość ciekawe, że w
    dzisiejszych czasach znacząca większość domów ma ściany pokryte
    styropianem, a tak mało się mówi/pisze o montażu różnych akcesoriów na
    takiej, bądź co bądź, problematycznej pod tym względem ścianie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-08-18 13:40:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.08.2016 13:18, Kżyho wrote:

> [...]
    > styropianem, a tak mało się mówi/pisze o montażu różnych akcesoriów na
    > takiej, bądź co bądź, problematycznej pod tym względem ścianie.

    Bo to jest pewnie kwestia mniejszego lub większego mostka.
    Można wyciąć styropian i mieć pewność zamocowania ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2016-08-18 19:57:53
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2016-08-18 o 13:18, Kżyho pisze:

> [...]
    > styropianem, a tak mało się mówi/pisze o montażu różnych akcesoriów na
    > takiej, bądź co bądź, problematycznej pod tym względem ścianie.

    Dobrą praktyką jest nie przekraczanie wytrzymałości elementów ściany.
    Czyli
    - dla składowej poziomej obciążenia metalowa szpilka o średnicy
    stosownej do ciężaru zamocowana w kotwie chemicznej
    - dla składowej pionowej jest nieco trudniej - w/w szpilka praktycznie
    nie ma wytrzymałości w tym kierunku (wygnie się i zniszczy ocieplenie),
    należy rozłożyć siłę na większą powierzchnię. Szpilką dociągamy
    listwę/kątownik/ceownik szer. ok. 8 cm (co nam konstrukcyjnie pasuje) i
    kleimy do ściany na pianę/ podkładamy piankę PUR (nie PE do paneli - za
    śliska). Do tego elementu dopiero możemy mocować dalej.
    Dobrym zwyczajem byłoby również ocieplanie w takich miejscach nieco
    wytrzymalszym styropianem.

    --
    M.

  • 9. Data: 2016-08-19 22:36:05
    Od: pilocik <p...@n...pl>

> [...]

    > coś ciężkiego, to taki odstęp 15 cm od muru, to trochę słaby, żeby to
    > sobie wisiało. Jak się rozwiązuje ten problem fachowo?

    nie wiem czy to fachowo, ale uchwyt do czaszy SAT mocowałem tak:
    wyciąłem ocieplenie +- kwadrat 25cmx25cm, podstawę uchwytu zamocowałem
    kołkami bezpośrednio do warstwy nośnej, na to pianka montażowa, a po jej
    zaschnięciu wycięcie nadmiaru i wyrównianie nierówności dobrym klejem do
    płytek

  • 10. Data: 2016-08-23 11:27:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-08-18 o 19:57, MK pisze:
> [...]
    > śliska). Do tego elementu dopiero możemy mocować dalej.
    > Dobrym zwyczajem byłoby również ocieplanie w takich miejscach nieco

    O widzisz i to już jest jakaś konkretna porada. Dzięki.
    Jak ktoś zna jeszcze inne też na pewno chętnie poczytamy.

    Pzdr

    --
    /__/_* /