  • 1. Data: 2016-08-18 10:03:21
    Temat: Osadzenie drzwi i ocieplenie ściany - babol czy się czepiam?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Generalnie ocieplenie ścian wyszło nieźle, ekipa od okien
    nie robiła problemów i wysunęła wszystko nieco w warstwę
    ocieplenia, kolesie od styropianu jakoś to ogarnęli.
    Ale jest sprawa z dodatkowymi drzwiami zewnętrznymi,
    która według mnie jest spieprzona, ale może się niepotrzebnie
    czepiam? Wygląda to mniej więcej tak:

    http://lisciasty.firehost.pl/drzwi_zew.pdf

    Ściana pomiędzy ościeżnicą a ociepleniem ma jakieś 15cm szerokości,
    jest obrzucona tylko siatką i klejem czy co oni tam paćkają,
    nie widać żeby tam był jakiś styropian (chyba że "jedynkę" dali,
    ale wątpię). Powierzchnia nieocieplonej ściany to jakieś 0,6 m2.

    Pytanie, czy to jest bardzo spieprzone, tylko trochę a może
    to pomijalny problem? A jeżeli to jest problem, co można
    z tym zrobić? Na narożniku styropianu jest już wzmocnienie
    blaszane i klej, czyli tak jakby na gotowo zrobione.

    Pozdrawiam
    L.

  • 2. Data: 2016-08-18 10:15:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 10:03:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > z tym zrobić? Na narożniku styropianu jest już wzmocnienie
    > blaszane i klej, czyli tak jakby na gotowo zrobione.

    do poprawy

    b.

  • 3. Data: 2016-08-18 10:41:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 10:03:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pytanie, czy to jest bardzo spieprzone, tylko trochę a może
    > to pomijalny problem? A jeżeli to jest problem, co można

    Jezeli starasz sie juz na tyle, ze dajesz okna w warstwe ocieplenia, to
    babol z drzwiami jest ewidentnie do poprawki - trzeba je zlicowac z
    koncem muru LUB docieplic boczki styropianem - no z piatka by sie
    przydala. W obecnym stanie jest to bardzo duzy mostek cieplny :)

    Ja mialem dodatkowo poszerzane oscieznice i moglem styropianem zakryc
    wiekszy kawalek oscieznicy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-08-18 11:48:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 10:41:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > koncem muru LUB docieplic boczki styropianem - no z piatka by sie
    > przydala. W obecnym stanie jest to bardzo duzy mostek cieplny :)

    Myślałem też w pierwszej chwili, żeby wykuć trochę ściany i dać w tą wnękę
    styropian, przykrywając też kawałek frontu ościeżnicy. Ale nie wiem
    czy to ma sens... Pytanie czy jak dam piątkę styro, czyli będzie
    na równi z ościeżnicą, to wykończenie tego będzie jakoś sensownie możliwe?
    Plany były ambitne, ale wyszło generalnie tak se, oczywiście musieli
    zakołkować styropian kurfa, nie szło przemówić do rozsądku :(
    Może następną chatę będę budował sam to wyjdzie lepiej...

    L.

  • 5. Data: 2016-08-18 12:27:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 11:48:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Myślałem też w pierwszej chwili, żeby wykuć trochę ściany i dać w tą wnękę
    > styropian, przykrywając też kawałek frontu ościeżnicy. Ale nie wiem
    > czy to ma sens...

    Sens ma, zalezy jeszcze z czego jest zrobiona ta sciana i czy kucie nie
    oslabi mocowania samej oscieznicy w scianie :)

    > Pytanie czy jak dam piątkę styro, czyli będzie
    > na równi z ościeżnicą, to wykończenie tego będzie jakoś sensownie możliwe?

    Ja tam bym przykryl futryne 1-2-3cm styropianem (zalezy jak szeroka
    futryna). Mam w ten sposob lekko przykryte wszystkie np. ramy okienne.
    Pozniej sobie zaklej np. tasma malarska oscieznice i wstrzyknij
    piane. Jak wyschnie - obetnij piane nozykiem na rowno ze styropianem,
    a potem juz standardowo - klej, siatka, klej, tynk i bedzie cacy.

    Tylko nie wciskaj tam czegos w stylu np. silikonu (takie rzeczy to tylko
    od srodka - od zewnatrz ma byc maksymalnie paroprzepuszczalne - dlatego
    piana :)

    > Plany były ambitne, ale wyszło generalnie tak se, oczywiście musieli
    > zakołkować styropian kurfa, nie szło przemówić do rozsądku :(
    > Może następną chatę będę budował sam to wyjdzie lepiej...

    Hehhehe, spoko - kolkowanie niczego praktycznie nie zmienia. Ani nie
    polepsza, ani znaczaco nie pogarsza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-08-18 12:43:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 12:27:34 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Sens ma, zalezy jeszcze z czego jest zrobiona ta sciana i czy kucie nie
    > oslabi mocowania samej oscieznicy w scianie :)

    Porotherm. Może nie osłabi, jakby kuć z pomyślunkiem? Cholera wie...

    > Tylko nie wciskaj tam czegos w stylu np. silikonu (takie rzeczy to tylko
    > od srodka - od zewnatrz ma byc maksymalnie paroprzepuszczalne - dlatego
    > piana :)

    Tak zrobię, o ile oni tego nie poprawią, teściu mówi, że mają poprawić.
    Ale czy to dojdzie do skutku, to nikt nie wie...

    > Hehhehe, spoko - kolkowanie niczego praktycznie nie zmienia. Ani nie
    > polepsza, ani znaczaco nie pogarsza ;)

    Mówisz że nie pogarsza? Kilkadziesiąt stalowych bolców idących z zewnątrz
    wprost do ściany? Niby są wsadzone w plastikowy kondomik, ale czy to
    coś pomaga...

    L.

  • 7. Data: 2016-08-18 13:50:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 12:43:52 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Mówisz że nie pogarsza? Kilkadziesiąt stalowych bolców idących z zewnątrz
    > wprost do ściany? Niby są wsadzone w plastikowy kondomik, ale czy to
    > coś pomaga...
    Stalowe? Teraz plastykowe przeca są w modzie

  • 8. Data: 2016-08-18 13:55:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 13:50:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Stalowe? Teraz plastykowe przeca są w modzie

    No ja mam metalowe, tylko osłonka jest plastikowa...
    A ci goście co to montowali to nie wyglądali na modnych.

    L.

  • 9. Data: 2016-08-18 14:00:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.08.2016 12:27, Adam Sz. wrote:

    > Sens ma, zalezy jeszcze z czego jest zrobiona ta sciana i czy kucie nie
    > oslabi mocowania samej oscieznicy w scianie :)

    Jak zrobiona z betonu komórkowego to od biedy można olać i zostawić jak
    jest.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2016-08-18 14:03:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 14:00:12 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Jak zrobiona z betonu komórkowego to od biedy można olać i zostawić jak
    > jest.

    Nośna porotherm 24cm, działowa gazobeton 12cm.

    L.