  • 1. Data: 2016-08-12 21:38:42
    Temat: Stacja uzdatniania wody
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Będziemy mieli studnię więc jakąś stację i tak będzie trzeba zamontować.
    Ale namawiają żeby dorzucić do tego odkamienianie. Czy Wy zmiękczacie
    wodę w instalacji domu? Na zero mg/l czy zostawiacie trochę? Zdrowia
    sobie nie popsujemy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-08-13 09:53:53
    Temat: Re: Stacja uzdatniania wody
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    A sprawdzałeś już tę wodę?
    Bo może się okazać, że nie zmiękczacza ale właśnie stację uzdatniania będziesz
    potrzebował.

    Pete

    --
    Usenet Reader for Android
    http://android.newsgroupstats.hk

  • 3. Data: 2016-08-13 20:36:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A sprawdzałeś już tę wodę?
    > Bo może się okazać, że nie zmiękczacza ale właśnie stację uzdatniania
    > będziesz potrzebował.

    Kopanie studni jeszcze przede mną. Ale stację to ja będę miał. Pytam czy
    zmiękczanie wody ma jakieś wady?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2016-08-13 20:43:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ma podstawowa wade. Duzo kosztuje. I to nie tylko w momencie zakupu zestawu, ktory
    podejrzewam pojawi sie z nazwy. Materialy eksploatacyjne darmo nie sa. A jak woda
    bedzie zbyt miekka to zeby nadawala sie do picia trzeba bedzie ja mineralizowac.

  • 5. Data: 2016-08-13 21:47:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    bedzie zbyt miekka to zeby nadawala sie do picia trzeba bedzie ja mineralizowac.

    Wór 25kg chlorku sodu raz na miesiąc 30-40zł, tragedii nie ma. Ze studni
    to raczej za miękka nie będzie, a dozowanie soli się reguluje. Teraz w
    domu z kranu leci mi woda z odczytem 81 mg/l, co po czajniku, kranach i
    szybie prysznica stwierdzam że jest DUŻO.

    A o co chodzi z tą przydatnością do pica? Przecież kranówy w domu nie
    pijecie? Większość to woda butelkowana. A nawet jak wypije kilka herbat
    i zjem zupę, to od tego się nie umiera.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2016-08-14 02:25:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W moczu czuje ze zbliamy sie do poznania nazwy instalacji i kto ja sprzedaje. W
    sklepie spozywczym sol kuchenna jest ponizej zlotowki za kilogram. Ale zapewne do tej
    cudownej instalacji robiacej wode przemyslowa sol jest trzy razy drozsza. Pije wode z
    kranu. W Lodzi jest w kranie woda o takich parametrach ze niektore wody butelkowane
    sa gorsze.

  • 7. Data: 2016-08-14 10:22:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 21:47:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A o co chodzi z tą przydatnością do pica? Przecież kranówy w domu nie
    > pijecie?
    Pijemy;)
    Ale "naszą" wode mogą nawet dzieciaki w szkole z kranu pić. Sanepid potwierdził

  • 8. Data: 2016-08-14 12:32:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Pijemy;)
    > Ale "naszą" wode mogą nawet dzieciaki w szkole z kranu pić. Sanepid potwierdził

    Ja też gdy byłem mniejszy piłem wodę z kranu i nic mi się nie stało.
    Pytam poważnie, da się zrobić tak aby nie było kamienia na wszystkim w
    domu co ma kontakt z wodą i jednocześnie żeby nie trzeba było jakiś
    minerałów dosypywać sobie do herbaty?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2016-08-14 13:15:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem dlaczego ale caly czas mi sie wydaje ze Ty najlepiej wiesz czy sie da i ze
    sie da, ile to kosztuje i gdzie kupic. Moge sie mylic ale przeczucie wolno mi miec.
    Kiedys taki co sie zna napisal tutaj ze dla typowej rodziny potrzebna jest na tyle
    duza instalacja ze nie ma sensu jej kupowac ze wgledu na cene upierdliwosc
    regeneracji itp.

  • 10. Data: 2016-08-14 13:34:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 21:47:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A o co chodzi z tą przydatnością do pica? Przecież kranówy w domu nie
    > pijecie?

    owszem, pijemy, akurat u nas jest lepsza niz mineralki z butelek.

    b.