  • 1. Data: 2016-08-16 21:41:25
    Temat: Ocieplenie fundamentu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W projekcie mam 15cm zwykły styropian. Kierownik mówi że wody nie widzi
    i żadne "wodostyry" nie są potrzebne. Wykonawca namawia mnie na styrodur
    12cm. Jeden i drugi mówi żeby lambda była od 0,040 w dół i "będzie
    dobrze". Faktycznie jeden pies czy to będzie 40, 38, czy 36 gdybym brał
    zwykły styropian? A może wziąć na zapas i jednak te "wodoszczelne"?
    Sprzedawca poleca jeszcze te z drobinami srebra. No i co ja mam wziąć,
    jak żyć?

    A chodzi jak zwykle o kasę. Niestety rozpiętość cenowa na tyle duża, że
    nabrałem wątpliwości. Jednocześnie na posadzki wyszło tak mało miejsca,
    że na chudy to mi zostanie tylko 10cm XPS do wyboru.

    A no i z "frezem" czy bez?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-08-16 23:10:33
    Temat: Re: Ocieplenie fundamentu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 21:41:27 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > zwykły styropian? A może wziąć na zapas i jednak te "wodoszczelne"?
    > Sprzedawca poleca jeszcze te z drobinami srebra. No i co ja mam wziąć,

    Zalezy od warunkow gruntowych. Sa rozne szkoly :) Ja jestem za taka, ktora
    sam mam u siebie z wyboru, czyli: zwykly styropian + siatka + klej +
    2-3-4 x dysperbit + folia kubelkowa (kubelki do sciany). Przy czym dookola
    domu - drenaz (musisz miec tylko sensowny odplyw tego, bo jak nie masz to
    drenaz moze narobic wiecej zlego niz dobrego :)

    Nawet jak masz sucho, to moga sie zdarzyc ulewy takie, ze woda moze dlugo
    stac i w koncu jakos sie przedostac do sciany. Z drenazem - szybko
    odplynie i sciana nie bedzie stala w wodzie.

    Ja mam u siebie sciane piwniczna ~2,5m zasypana od frontu domu, gdzie
    splywa bardzo duzo wody podczas ulew i jeszcze nigdy zadna sciana mi
    nie przeciekla - sucho jak pieprz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-08-17 07:36:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > nabrałem wątpliwości. Jednocześnie na posadzki wyszło tak mało miejsca,
    > że na chudy to mi zostanie tylko 10cm XPS do wyboru.

    jesli dom stoi w wodzie to xps, jesli nie to wystarczy zwykły. Organika ma jaki
    styropian do fundamentów nie bedący XPSem, i ja wlasnie takim robilem. Znacznie
    tanszy od xps, chociaz drozszy od zwyklego. Allegro pod haslem styropian fundament
    tez daje wyniki.
    Jesli bedzie przyzwoite odprowadzanie wody to i zwykły pewnie by dał rade.

    Co do frezowanego - na fundamencie mialem frezowany, na scianch nie. Ten na scianach
    lepiej wyszedł :)

    Aha, styropian najkorzystniej w stosunku cena/opór cieplny zwykle wychodzi najtanszy.
    Te grafitowe itd to marketingowy chłyt.

    Oczywiscie tam gdzie nie ma miejsca na gruby styropian trzeba dac lepszy, tu sie nie
    poradzi (podloga u ciebie). Ale jesli mozna dac gruby kiepski albo cienszy lepszy to
    korzystniej wyjdzie ten gruby (np na scianach zewnetrznych - okna zamontowac w
    warstwie ocieplenia!).

    Dajesz wtedy 15cm na fundamenty i 20 na sciany i draznisz sasiadów na grillu "u mnie,
    wiecie, jest dobrze..."

    b.

  • 4. Data: 2016-08-17 20:28:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > zwykly styropian + siatka + klej +
    > 2-3-4 x dysperbit + folia kubelkowa (kubelki do sciany)

    Rozumiem na bloczki też dałeś dysperbit? Znaczy łącznie i pod styropian
    i na?

    Ja ma w projekcie przewidziane bloczki > dysperbit > styropian > siatka

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2016-08-17 20:30:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > okna zamontowac w warstwie ocieplenia!

    Sugerujesz takie wysunięte okna poza lico twardej ściany? Przy 20cm
    styropianu, to na czym te okna będą się trzymać?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2016-08-17 21:57:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.08.2016 o 21:41, Mateusz Bogusz pisze:
    > W projekcie mam 15cm zwykły styropian. Kierownik mówi że wody nie widzi
    > i żadne "wodostyry" nie są potrzebne.
    Ja powiem tylko tyle, że mieszkam już 25 lat i pierwsze lata miałem
    sucho. Po powodzi w 1997 (a mieszkam kilkanaście metrów powyżej lustra
    rzeki przy najwyższym stanie wody i jakieś 1,5 - 2 km od rzeki w
    poziomie) zrobiło się wilgotno i czasami pojawiała się woda w kanale w
    garażu. Po powodzi w 2009 woda zagościła w kanale w garażu już na dobre
    i w końcu go zasypałem.
    Tak więc to, że dziś wody nie ma nie znaczy, że tak będzie zawsze.
    Jacek

  • 7. Data: 2016-08-17 22:36:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 20:28:09 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Rozumiem na bloczki też dałeś dysperbit? Znaczy łącznie i pod styropian
    > i na?

    Tak. Po wymurowaniu scian piwnicznych zrobilem rapowke (czyli taki
    byle-jaki tynk) i na to 2-3 x dysperbit. Na to styropian, siatka, klej
    i znowu 2-3 x dysperbit. Oczywiscie to jest lekka przesada ale mialem
    kilkanascie wiader dysperbitu za poldarmo wiec nie oszczedzalem tylko
    jechalem jedna za druga warstwy :-) Pewnie nie trzeba AZ tak przeginac
    i wystarczy po dwie warstwy max (na murze i na styropianie).

    W warunkach, gdzie sciana stoi caly czas w wodzie, bez drenazu etc - to
    oczywiscie bedzie zaledwie malo wystarczalna izolacja ale w warunkach,
    gdzie woda jest odrazu odprowadzana przez drenaz i sciana tylko przez
    chwile moze miec kontakt z woda - to jest mega solidne zabezpieczenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-08-17 22:38:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 20:30:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Sugerujesz takie wysunięte okna poza lico twardej ściany? Przy 20cm
    > styropianu, to na czym te okna będą się trzymać?

    Na specjalnych lacznikach wypuszczonych z muru. Ja coprawda nie mam ale
    ja robilem okna w 2009r ale na dzis to juz moim zdaniem *powinien* byc
    standard montaz okien w ociepleniu :) Ale spoko - pewnie jeszcze z 10 lat
    minie zanim nasi ciemnogrodcy budowniczy do tego dojrzeja :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-08-17 23:59:59
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Tue, 16 Aug 2016 21:41:25 +0200
    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > że nabrałem wątpliwości. Jednocześnie na posadzki wyszło tak mało
    > miejsca, że na chudy to mi zostanie tylko 10cm XPS do wyboru.

    Tzn. rozmawiamy o: ścianie fundamentowej?, jakaś piwnica?

    Jezeli tak, to nie wypowiadam się odnośnie, bo mam ławy i ściany - bez
    piwnicy - lane w gruncie między dwa styropiany - zewnętrzny xps
    (synthos) 6cm.

    Natomiast zastanawia mnie to "tylko 10cm XPS" - czy XPS ma być
    cieplejszy, czy chodzi o wilgoć od podłogi (chudziaka)?

  • 10. Data: 2016-08-18 06:55:35
    Od: "Uzytkownik" <u...@g...com>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > jechalem jedna za druga warstwy :-) Pewnie nie trzeba AZ tak przeginac
    > i wystarczy po dwie warstwy max (na murze i na styropianie).

    Bajkopisarz