  • 1. Data: 2016-08-18 10:56:18
    Temat: Czym pokryć dach...?
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Witam Grupę.
    Postanowiłem napisać i spytać się na tej grupie gdzie są prawdziwi fachowcy
    którzy w realu mieli do czynienia w bardzo wieloma pracami domowymi.
    Na początku oczywiscie witam i pozdrawiam wszystkich serdecznie!!!
    Jako, że jestem zupełnie "zielony" w temacie prace domowe proszę o poradę:
    Mój dom ma dach pokryty jeszcze starą papą którą oczywiście trzeba
    konserwować(smarować).
    Czas najwyższy aby to zmienić.
    W grę wchodzi papa termozgrzewalna albo gont. Próbowałem czytać/pytać ale
    niewiele z tego wychodzi. Stąd pytania:
    - Które pokrycie(papa czy gont) będzie trwalsze?
    - jaki marki(papy/gontu) warto brać pod uwagę a których unikać? - (tutaj
    proszę o dość szczegółowe określenie marki oraz symbolu).
    Oczywieście nie bez znaczenia jest cena. Powiedzmy, że raczej nie stać mnie
    obecnie na najdroższe materiały.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.
    Wieslav

  • 2. Data: 2016-08-18 12:28:31
    Temat: Re: Czym pokryć dach...?
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 18 Aug 2016 10:56:18 +0200
    "wieslav" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    > stać mnie obecnie na najdroższe materiały.
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

    Nie znam się. Mam pytanie doprecyzowujące: na czym będzie leżeć?
    Zakładam że na deskowaniu a nie jakiejś OSB. Czy deski są gęsto/rzadko,
    czy proste, wąskie, czy są "wyłudkowane"?

    Tez mnie wątek interesuje, bo przymierzam się do gontu Owens, ale
    zostanie mi sporo wąskich desek a kupno OSB raczej odpada.
    No i czy dawać papę podkładową i ile to może razem wyjść za m2.
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?35487-Podk
    %C5%82ad-pod-gont-bitumiczny-papa-czy-membrana

  • 3. Data: 2016-08-18 12:29:49
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > W grę wchodzi papa termozgrzewalna albo gont.

    a dlaczego nie najtańsza blacha?

    Ocynkowana trapezowa II gatunek i zapominasz o dachu na wiele lat.

    Ja tak robię.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2016-08-18 13:02:07
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "jedenptak" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam się. Mam pytanie doprecyzowujące: na czym będzie leżeć?
    > Zakładam że na deskowaniu a nie jakiejś OSB. Czy deski są gęsto/rzadko,
    > czy proste, wąskie, czy są "wyłudkowane"?

    Zamierzałem nie ruszać starego pokrycia więc gont albo papa ma leżeć na
    starej papie!
    Wieslav

  • 5. Data: 2016-08-18 13:04:57
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Agent0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego nie najtańsza blacha?

    Do blachy potrzeba jest przecież nabicie łat a więc dodatkowa kasa na drzewo
    i robotników!!!
    Wiesłav

  • 6. Data: 2016-08-18 14:37:10
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2016-08-18 o 13:04, wieslav pisze:

    > Użytkownik "Agent0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Do blachy potrzeba jest przecież nabicie łat a więc dodatkowa kasa na
    > drzewo i robotników!!!

    można przybić na papę, jaki problem?

  • 7. Data: 2016-08-18 15:32:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Aug 2016 13:04:57 +0200, wieslav

    > Do blachy potrzeba jest przecież nabicie łat a więc dodatkowa kasa na drzewo
    > i robotników!!!

    Ale blacha teoretycznie wytrzyma ze 30 lat (albo i dłużej), a gont się
    posypie najdalej po 15. U mnie gont wytrzymał 12, a wcześniej trzeba było
    go łatać, bo zaczął cieknąć. Gont i papa to jest porażka, tylko blacha ma
    sens. Blachę można kłaść na papę bezpośrednio, ale oczywiście lepiej zrobić
    łaty, szczególnie jeśli poddasze jest użytkowe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2016-08-18 17:04:54
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

> [...]
    > go łatać, bo zaczął cieknąć. Gont i papa to jest porażka, tylko blacha ma
    > sens. Blachę można kłaść na papę bezpośrednio, ale oczywiście lepiej

    Teraz to już sam nie wiem..... tak mnie nastraszyliście..... z tą trwałością
    papy/gontów! Szok....!!!
    Naprawdę blacha wytrzyma ok. 30 lat? Nawet II gatunek? I można ją kłaść na
    tą starą papę bez łat? Strych bez zadnego uzytku!
    Wiesłav

  • 9. Data: 2016-08-18 17:25:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 17:05:19 UTC+2 użytkownik wieslav napisał:

> [...]
    > Naprawdę blacha wytrzyma ok. 30 lat? Nawet II gatunek? I można ją kłaść na
    > tą starą papę bez łat? Strych bez zadnego uzytku!

    Dach płaski czy dwuspadowy? Jakie pochylenie?

  • 10. Data: 2016-08-18 18:01:49
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    ps.com...
> [...]

    > tą starą papę bez łat? Strych bez zadnego uzytku!

    > Dach płaski czy dwuspadowy? Jakie pochylenie?

    Dach dwuspadowy. Pochylenie około 30-35 stopni.