  • 11. Data: 2016-08-18 18:08:02
    Temat: Re: Czym pokryć dach...?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 18:01 wieslav <w...@w...pl> pisze:

> [...]

    Odpowiedz sobie ile już na dachu leży Twoja papa. Współczesne papy są o
    niebo lepsze, ale i kosztują dużo.

    Kładzenie blachy na papę to proszenie się o kłopoty. Blacha falista będzie
    sporą powierzchnią stykała się z papą i w przypadku nieszczelności będzie
    utrudnione jej wysychanie. Zacznie gnić od środka.

    PS. Używaj mniej wykrzykników :-)

    TG

  • 12. Data: 2016-08-18 20:38:54
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Masz rację z tymi wykrzyknikami oraz oddychaniem przykrytej blachą papy.
    No więc zostaje papa/gont. Tylko jakiej firmy i jaki rodzaj brać? Doradzcie
    prosze......
    Wieslav

  • 13. Data: 2016-08-18 21:02:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 20:38:52 UTC+2 użytkownik wieslav napisał:
    .

    > Masz rację z tymi wykrzyknikami oraz oddychaniem przykrytej blachą papy.
    > No więc zostaje papa/gont. Tylko jakiej firmy i jaki rodzaj brać? Doradzcie
    > prosze......

    Łaty drogie nie są pewnie 1,5-2zł za metr.
    Najtańsza blacha może wyjść taniej niż gont
    Tak na szybko
    Na allegro widzę że blacha to 8zł/m2
    http://allegro.pl/promocja-blacha-trapezowa-braz-i64
    01990745.html
    Gont to 40zł/m2
    http://allegro.pl/gont-bitumiczny-gaf-gonty-bitumicz
    ne-gratis-i6382450408.html
    Więc chyba blacha+łaty będzie taniej

  • 14. Data: 2016-08-18 21:13:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:02:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Łaty drogie nie są pewnie 1,5-2zł za metr.
    > Najtańsza blacha może wyjść taniej niż gont
> [...]

    Zes znalazl gont w cenie dachowki ceramicznej :))

    http://allegro.pl/gont-bitumiczny-hexagonal-plaster-
    miodu-szary-i6422940406.html

    http://allegro.pl/gont-bitumiczny-promocja-gonty-sze
    sciokat-hexagon-i6111143162.html

    Tu jest za ~17-18 pln / m2 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2016-08-18 21:15:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 15:32:38 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Blachę można kłaść na papę bezpośrednio,

    zgodnie ze sztuką nie wolno blach klasc bezposrednio na pape. Gdzies raz sie pojawila
    papa specjalna do tego ale na normalną nie można.

    a jaki gont? jakikolwiek :) http://allegro.pl/gont-bitumiczny-ogon-bobra-karpiow
    ka-szary-i5353998602.html

    b.

  • 16. Data: 2016-08-18 21:21:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:13:39 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Zes znalazl gont w cenie dachowki ceramicznej :))

> [...]
    Ano faktycznie- lipe odwaliłem
    Ale i tak blacha taniej- no chyba że z ceną blachy co znalazłeś też coś nie tak.
    Na szybko szukałem;)
    Ale kierunek autorowi wątku wskazaliśmy- niech weryfikuje sam;)

  • 17. Data: 2016-08-18 22:16:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:15:25 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a jaki gont? jakikolwiek :) http://allegro.pl/gont-bitumiczny-ogon-bobra-karpiow
    ka-szary-i5353998602.html

    to ja juz bym wolal byle dachowke z rozbiorki ;)

    np. http://allegro.pl/dachowka-ceramiczna-robben-okazja-
    i6394435900.html

    pi razy oko 15PLN/m2 + transport + laty, jak sie uprzec to pewnie samemu da sie
    ulozyc ;)

    a raczej wytrzyma z 5x dluzej

    WS

  • 18. Data: 2016-08-19 14:32:04
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Z mego dumania wyszło mi do wyboru:

    https://icmarket.pl/icopal-polbit-wierzchnia-szara-s
    zybki-profil-p-9532.html

    lub

    http://systemowekominy.pl/icopal/2304-papa-wierzchni
    a-icopal-extradach-top-52mm-5m2-sbs.html

    Oczywiście w grę wchodzą jeszcze gonty. Również w podobnej cenie co papa.
    Jak porównuję to Icopal daje w sumie tyle samo gwarancji na papy co i na
    gonty(ok. 15 lat).

    Być może ktoś miał jakieś złe doświadczenia z produktami które wymieniłem -
    to proszę o komunikat.

    Pozdr

    Wieslav

  • 19. Data: 2016-08-20 00:28:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 22:16:59 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    i6394435900.html

    > pi razy oko 15PLN/m2 + transport + laty, jak sie uprzec to pewnie samemu da sie

    A jestes pewien, ze jego wiezba to utrzyma? :) Pod dachowke krokwie zwykle
    sa jednak grubsze. Dachowki swoje waza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-08-22 21:24:59
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał

    Ale kierunek autorowi wątku wskazaliśmy- niech weryfikuje sam;)

    Następny kierunek to płyta falista , bitumiczna "Onduline"
    http://www.castorama.pl/produkty/budowa/dach-i-rynny
    /pokrycia-dachowe/plyty/plyta-bitumiczna-base-brazow
    a-200-x-86-cm.html

    Ja mam tym pokryte wszystkie dachy od 15 lat, jestem bardzo zadowolony,
    bardzo tanie i wytrzymałe.

    --
    Tomasz