    From: Yakhub <a...@t...te>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie sufitu starego domu
    Date: Mon, 22 Aug 2016 12:27:55 +0200

    Dnia Fri, 19 Aug 2016 01:32:03 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Kup styro. Przywioza ci bez łaski.
    > Za styro i ewentualny przywóz zapłacisz mniej niż za płyty osb.
    >
    > Styro rozłóż na strychu. Przykryj płytami osb.
    > Nawet te cienkie wystarcza.
    > Graciarnie uratujesz.
    > Płyta osb 8mm kosztuje 13pln za m2 w castoramie. 12mm nawet czasem jest tańsza.
    > Możesz też kupić plyty hdf lakierowane. Widzę że są nawet po 10pln za m2.
    > To jest pi*oko 2kpln za całą akcję.
    > Zwróci się w 3-4 lata w pieniądzach a w zdrowiu od pierwszych przymrozków.

    Potwierdzam w 100%
    Rok temu wykonałem praktycznie identyczną operację, jak opisujesz.

    W moim przypadku:
    Dom z lat '80-tych, ogrzewanie kominek z płaszczem + okazjonalnie gaz. Dom
    ocieplony z zewnątrz styropianem. Do tego nieużytkowy strych, z
    "ociepleniem" podłogi w postaci cementu zmieszanego z trocinami (sic!).

    Po pierwszej zimie (2014/15) poważnie rozważaliśmy z żoną sens mieszkania w
    takich warunkach i powrót do bloku. Nad ranem w sypialni temperatura
    potrafiła spaść do 16st C, a osiągnięcie 20 stopni było sukcesem.

    Położyliśmy na strychu styropian, 2*5cm. Położone "na krzyż", żeby
    szczeliny się nie pokrywały. Leży "luzem" na podłodze (bo jak przykleić
    styropian do rozsypanych trocin?!), trzyma się kupy, dzięki sklejeniu ze
    sobą tych 2 warstw. Ocieplenie całego strychu zajęło nam 1 popołudnie.

    Pierwotny plan zakładał położenie na tym OSB, w końcu z tego
    zrezygnowaliśmy - styropian okazał się wystarczający. W wybranych miejscach
    położyliśmy na tym stare wykładziny podłogowe. Chodzi się po tym trochę
    "miękko", ale wystarcza dla graciarni - wcześniej, ze względu na podłogę (a
    raczej jej brak) strych nawet na graciarnię się nie nadawał.

    Efekt był spektakularny - w sezonie 2015/16 byliśmy w stanie utrzymywać
    temperatury w domu powyżej 20 stopni (w obec 16 stopni rok wcześniej!),
    przy bardzo podobnym zużyciu opału. Zapewne po części było to skutkiem
    tego, że trochę nauczyłem się obsługiwać ten zakichany kominek, ale głównie
    zmianę przypisuję ociepleniu strychu.

    --
    Yakhub