  • 71. Data: 2016-08-08 21:40:39
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 20:53:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > . Ale wiekszosc frankowiczow raczej chcialaby przeliczenia na PLN
    > I tu się nie zgadzamy- ja uważam że nie byli świadomi
    > "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia
    jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat
    8."
    > Wg mnie pasuje idealnie ale ja nie prawnik;)

    mówisz, że bankowcy przewidzieli tak duży wzrost kursu CHF?
    To po co by im było to pieprzenie się z maluczkimi. Wystarczyło
    zainwestować w opcje walutowe.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2016-08-08 21:42:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-08-08 21:14, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > [...] Tam była sytuacja: kredyt w CHF lub brak kredytu - bo
    > nie mieli zdolności. Nie mieli zdolności - bo cały system był tak
    > skonstruowany aby nie mogli dostać normalnego kredytu w złotówkach.

    Scoring był taki sam dla kredytów denominowanych w CHF i w PLZ.
    "Manie" / "nie manie" zdolności wynikało z różnicy w LIBOR / WIBOR. A co
    za tym idzie w wysokości odsetek.

    Można by się co najwyżej przeczepić do tego, że w scoringu (raczej) nie
    było uwzględnione ryzyko kursowe.

    Ale wtedy dla odmiany byłby krzyk, że wróżą z fusów i scoring są wyssane
    z palca. No bo niby skąd mają wiedzieć jaki będzie trend kursu w
    kilkudziesięcioletniej perspektywie życia kredytu.

    Oczywiście rozumiem rozgoryczenie frankowiczów ale będę się upierał,
    "pacaneum" na tę całą sytuację było bardzo proste: *przed* wzięciem
    kredytu trzeba było użyć mózgu.

    Piotrek

  • 73. Data: 2016-08-08 21:47:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 21:39 masti <g...@t...hell> pisze:

    > nie czuję się ani wydojony ani naiwny.
    > Trzeba było patrzeć co się podpisuje

    Szacun, poczekamy na franka po 12 zeta:-)

    A tak w ogóle masz coś merytorycznego do napisania? -kredyty denominowane
    w CHF to normalny produkt bankowy zgodny z kodeksem etyki bankowej i
    prawem bankowym?

    TG

  • 74. Data: 2016-08-08 21:55:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-08 o 18:46, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Banki wykorzystały swoją pozycję wpędzając jak to Kris cytował "motłoch"
    > w spiralę zadłużenia. Cwaniaki co na tym zarobiły to promil.
    > Banki powinny pokryć koszty tej machloi. Powoli się to dzieje w bardziej
    > cywilizowanych państwach od nas. U nas też to się stanie, jak nie teraz
    > to za 5 lat.

    No ale za 8 lat będzie wojna, z dupy nam taka cywilizacja.

  • 75. Data: 2016-08-08 21:59:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 21:42 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > Można by się co najwyżej przeczepić do tego, że w scoringu (raczej) nie
    > było uwzględnione ryzyko kursowe.

    Oczywiście przez przypadek? :-)
    Super profesjonalistom z banków zabrakło wyobraźni i nie przewidzieli
    scenariusza w którym kurs CHF do PLN wzrasta o 100% a zarzuca się
    "hołocie", że tego nieprzewidziana i powtarza jak mantrę "widziały gały co
    brały". Ludzieeeeeee! zastanówcie się co piszecie!

    TG

  • 76. Data: 2016-08-08 22:01:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 21:55 nadir <n...@h...org> pisze:

    > No ale za 8 lat będzie wojna, z dupy nam taka cywilizacja.

    Eee to jeszcze niepewne. Kogutek wprawdzie podał dowody ale mizerne...

    TG

  • 77. Data: 2016-08-08 22:04:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 21:59 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Oczywiście przez przypadek? :-)
    > Super profesjonalistom z banków zabrakło wyobraźni i nie przewidzieli
    > scenariusza w którym kurs CHF do PLN wzrasta o 100% a zarzuca się
    > "hołocie", że tego nieprzewidziana

    autokorekta: "'hołocie', że tego nie przewidziała"

    TG

  • 78. Data: 2016-08-08 22:13:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Szacun, poczekamy na franka po 12 zeta:-)

    masz już opcje na franka po 12?
    Bo jak nie to erotoman gawędziarz z Ciebie

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 79. Data: 2016-08-08 22:16:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-08-08 21:59, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Oczywiście przez przypadek? :-) [...]

    Prawdopodobnie nie przez przypadek. Ale wytłumaczenie może być zgoła
    inne niż spiskowa teoria dziejów, której jesteś wyznawcą.

    Algorytmy scoringowe na ogół były częścią systemów bankowych
    wyprodukowanych w cywilizowanych krajach (w PL były parametryzowane).
    Gdzie raczej regułą było branie kredytu w walucie w której się zarabia,
    a co za tym idzie problem ryzyka kursowego nie występował.

    Tak więc być może pretensje powinieneś mieć raczej do
    projektantów/programistów którzy nie przewidzieli że ich produkty będą
    używane w dzikich krajach ;-)

    Piotrek

  • 80. Data: 2016-08-08 22:18:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 22:13 masti <g...@t...hell> pisze:

    > Bo jak nie to erotoman gawędziarz z Ciebie

    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie, przypomnę:
    "kredyty denominowane w CHF to normalny produkt bankowy zgodny z kodeksem
    etyki bankowej i prawem bankowym?"

    Dyskutujesz? - czy trolujesz?

    TG