    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Odp: spaliłem garnek, mieso zwęglone
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Thu, 14 May 2015 21:50:13 +0200

    Dnia Thu, 14 May 2015 20:53:51 +0200, @ napisał(a):

    > Australia to nie Meksyk, budownictwo maja murowane i (juz rzadziej)
    > drewniane.

    "Brick veneer

    Technologia oparta na drewnianym szkielecie domu, obudowanym pojedynczym
    murem z cegły. Konstrukcja dachu nie opiera się na murze, ale na
    szkielecie. W przypadku wysokich piętrowych domów stosuje się czasami
    dodatkowe wzmocnienia szkieletu metalowymi słupkami.

    Technologia za została wymyślona i rozwinięta w stanie Wiktoria w Australii
    i stąd rozprzestrzeniła się na resztę kraju i poza Australię. Zaletą domu
    ?brick veneer? jest oczywiście niższy koszt budowy. Największa wada to
    niestety kiepska izolacja termiczna, mniejsza trwałość oraz większa
    podatność na działanie szkodników, szczególnie termitów.

    Większość obecnie budowanych domów to właśnie ?brick veneer?."

    http://antypody.info/2009/12/jak-mieszkaja-australij
    czycy/
    --
    XL