  • 1. Data: 2015-05-11 15:14:24
    Temat: spaliłem garnek, mieso zwęglone
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    zostawiłem na noc garnek z mięsem,
    rano znalazłem w nim czarny naleśnik

    ogień nie zgasł, więc niezagazowało mnie
    palnik mały, więc nic się wiele nie stało
    niestety pozostał smród spalenizny
    czy po za ciągłym wietrzeniem coś jeszcze mogę zrobić
    tydzień minął i nadal śmierdzi

  • 2. Data: 2015-05-11 15:46:18
    Temat: Re: spaliłem garnek, mieso zwęglone
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-05-11 o 15:14, zlotowinfo pisze:
> [...]
    > palnik mały, więc nic się wiele nie stało
    > niestety pozostał smród spalenizny
    > czy po za ciągłym wietrzeniem coś jeszcze mogę zrobić

    Po pierwsze - zdejmij już ten garnek z palnika...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-05-11 20:05:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> wrote in message

    > Po pierwsze - zdejmij już ten garnek z palnika...

    Sądzę że ściany, dywany/wykładzina, meble przeszły dymem i będą tak
    śmierdzieć już zawsze - trzeba umyć ściany (jeśli farba na to pozwala),
    wyprać detergentem na mokro wykładzinę i tapicerowane meble - przetrzeć
    szmatką detergentem na morko te nietapicerowane.

    Ten dym się po prostu osadził na wszystkich powierzchniach mieszkania gdzie
    miał dostęp - i jest cieniutka smierdząca warstewka jak w samochodzie u
    palacza - pokrywająca warstweką siedzenia, deskę rozdzielczą i wszystkie
    szyby od środka.

  • 4. Data: 2015-05-11 21:01:55
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 15:14:21 UTC+2 użytkownik zlotowinfo napisał:
> [...]
    > palnik mały, więc nic się wiele nie stało
    > niestety pozostał smród spalenizny
    > czy po za ciągłym wietrzeniem coś jeszcze mogę zrobić

    Jak chcesz to możesz zrywać tynki i wszystko wymieniać. Jak Ci się nie chce to nic
    nie rób i za kilka kilkanaście dni się wywietrzy. Po palaczu co spalał 40 sztuk
    papierosów dziennie po miesiącu praktycznie nie było czuć że w mieszkaniu ktoś palił
    papierosy. W samochodzie po jakiś dwóch tygodniach się wywietrzyło. Profilaktycznie
    można umyć wodą z mydłem albo innym preparatem do mycia to co się daje umyć.

  • 5. Data: 2015-05-11 21:48:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2015 15:14:24 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > niestety pozostał smród spalenizny
    > czy po za ciągłym wietrzeniem coś jeszcze mogę zrobić
    > tydzień minął i nadal śmierdzi

    Wyśmierdzi się. A do tej pory jak najczęściej i jak najdlużej wietrz,
    upierz zasłony/firanki, bo to one najbardziej "łapią" zapach. Umyj też okna
    i podłogi. Jeśli Ci bardzo przeszkadza zapach, to ugotuj sobie porządny
    bigos z kapusty kiszonej - potraktuj klin klinem, serio. Jak nie pomoże, to
    kup parę fajnych kadzidełek, wybierając zapachy jakie lubisz, bo katować
    się nie ma powodu. Także olejki zapachowe fajne sprzedają teraz różne.
    Oczywiście aktualne pozostają zalecenia jak wyżej - o wietrzeniu, bo to
    podstawa :-)
    --

    XL
    NIE DAJĘ na WOŚP - nepotyzm (rodzinny) w obrocie pieniędzmi z WOŚP, 46

  • 6. Data: 2015-05-12 08:17:29
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

> [...]
    > się nie ma powodu. Także olejki zapachowe fajne sprzedają teraz różne.
    > Oczywiście aktualne pozostają zalecenia jak wyżej - o wietrzeniu, bo to

    pożycz od kogoś ozonator - skutecznie usuwa zapachy - i włącz na max. czas -
    u siebie tak zrobiłem,
    pozdrawiam Kikuko

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2015-05-12 08:39:15
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > palnik mały, więc nic się wiele nie stało
    > niestety pozostał smród spalenizny
    > czy po za ciągłym wietrzeniem coś jeszcze mogę zrobić

    Zgaś gaz, wyrzuć garnek, poczytaj słownik ortograficzny.

  • 8. Data: 2015-05-12 11:21:43
    Od: krak <s...@g...pl>

    Miałem podobnie, po 2 miesiącach po wejściu do domu nie wyczuwało się
    już :) spalenizny.
    Pozdrawim

  • 9. Data: 2015-05-12 15:13:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 May 2015 11:21:43 +0200, krak napisał(a):

    > Miałem podobnie, po 2 miesiącach po wejściu do domu nie wyczuwało się
    > już :) spalenizny.
    > Pozdrawim

    Jak się wszystkie tkaniny w domu wypierze, to mija szybko. Smrodek
    najdłużej utrzymuje się w tkaninach. Wszelkie włókna pochłaniaja zapach na
    długo.
    Po wizycie mojego dziadka, STRASZNEGO palacza, i to najpodlejszych
    papierosów, moja mama robiła zawsze generalne pranie wszystkiego, co w domu
    się nadaje do prania. I było OK, inaczej śmierdziałoby ze dwa miesiące.
    Zresztą pocięła się z nim o to palenie, no bo sama nie znosiła papierochów,
    a ileż można z uśmiechem podejmować teścia mając w pakiecie generalne
    pranie i wietrzenie po jego wizycie, nawet najkrótszej :-D

    PS. Ciekawe - przy tej ilości (palił ponad 60 lat po kilka paczek dziennie)
    papierosów dziadek wcale nie zmarł na raka ani na serce 3-]

  • 10. Data: 2015-05-12 21:24:22
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 15:13, Ikselka pisze:

> [...]
    >
    > PS. Ciekawe - przy tej ilości (palił ponad 60 lat po kilka paczek dziennie)
    > papierosów dziadek wcale nie zmarł na raka ani na serce 3-]

    SPISEK!

    --
    "widzę ją jako decyzję nierozłączną z wolnością osobistą
    matki. Dopóki płód nie może przeżyć poza jej ciałem, to do