  • 21. Data: 2015-05-15 00:58:13
    Temat: Re: Odp: spaliłem garnek, mieso zwęglone
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    @ pisze:

    > W Australii ???
    > Australia to nie Meksyk, budownictwo maja murowane i (juz rzadziej)
    > drewniane.

    W Queenslandzie drewniane są jakąś tradycją (nową, jak wszystko tam),
    swój urok też mają. Ale ogólnie łatwiej u nich o cegłę, niż o szmaty,
    gazety, listewki -- takie można odnieść wrażenie obserwując ulicę.
    Porównywać rzeczywiście nie śmiem -- trzeba być idiotą, by
    bezrefleksyjnie zestawiać obok siebie domy z odmiennych stref
    klimatycznych (ale u nas też czasem odsmrodzić trudno).

    Jarek

    PS
    Skoro już przy tym jesteśmy, to pozostając w tematyce grupy, warto
    napisać, że tam każde budowanie domu rozpoczyna się od obrzędu Szukania
    Black Boya. To nie jest przejaw rasizmu. Black boy, to taka roślinka, co
    jak się gdzieś w ziemi zostawi choć najmniejszy kawałeczek jej korzonka,
    to on wzrośnie i rozsadzi każdy fundament.

    --
    Na planecie Małego Księcia były ziarna straszliwe. Ziarna baobabu. Zakażony
    był nimi cały grunt. A kiedy baobab wyrośnie, to na wyrwanie jest za późno i

  • 22. Data: 2015-05-15 09:26:43
    Temat: Re: spaliłem garnek, mieso zwęglone
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    .......>
> [...]
    > etc.)
    > neutralizuje tez wszelkie zapachy,
    > przy czym trzeba byc ostroznym - ozon to gaz niebezpieczny, w duzym
    > stezeniu
    > moze m.in. zabic rosliny czy spowodowac chemiczne poparzenia pluc u ludzi
    > i zwierzat co moze zakonczyc sie smiercia
    >
    > poniewaz ozon 'dziala' tylko podczas rozpadu na o2+o, a czas polowicznego
    > rozpadu
    > wynosi pol godziny w temp. pokojowej zapuscic to to trzeba na kilka
    > godzin w
    > zaleznosci od wydajnosci, kubatury itd. itp. a potem dokladnie wywietrzyc

    ja na działce, w domku drewnianym, po zimie - usuwam zapach myszy, pleśni -
    ustawiam na max czas ozonowania (chyba 45 min?) wychodzę zamykając szczelnie
    pomieszczenie, po 2 godz wracam, wietrzę i jest O.K. Trzeba pamiętać - jeśli
    masz obrazy na ścianach (nie daj Boże akwarela, pastel) to ozon odbarwia,
    czyli usuwanie zapachu nikotyny w wypadku malarstwa skutkuje zniszczeniem
    oryginalnego obrazka... i powstaniem nowej jakości :)
    Pozdrawiam Kikuko

    ---
    Avast.

  • 23. Data: 2017-02-11 15:19:05
    Od: o...@g...com

    Polecam ozonowanie - www.ozonpiorun.pl

  • 24. Data: 2017-02-11 18:13:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ja nie polecam. Ozon jest trujacym gazem. Na dodatek jest bardzo agresywny
    chemicznie.

  • 25. Data: 2017-02-13 18:47:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-11 o 15:14, zlotowinfo pisze:
    > zostawiłem na noc garnek z mięsem,
    > rano znalazłem w nim czarny naleśnik

    Jajka na twardo są bardziej wdzięczne pod tym względem.
    Skończyła się woda to tylko huk był i zdrapywanie z mebli omletu.

    --
    Irokez