  • Data: 2021-08-07 08:23:31
    Temat: Re: Ogrzewacie garaże?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-08-06 o 20:24, ToMasz pisze:

    > Boże... znowu.

    Z tego co pamiętam deklarowałeś się Katolikiem, ale nie znasz drugiego
    przykazania Dekalogu.

    > Ja napisałem ze to zależy od intensywności wykorzystania garażu. od
    > czasu razy koszt doprowadzenia do żądanej temperatury

    Lecz nie bierzesz pod uwagę tego o co pyta autorka wątku. Kierujesz się
    tylko i wyłącznie swoimi kryteriami wyboru i te kryteria narzucasz
    innym, a przy tym wyśmiewasz ich jeżeli odważą się skorzystać z innej
    porady.

    Zauważ, że autorka wyraźnie pyta co zrobić z instalacją, którą już ma w
    garażu. Ponadto wymienia kocioł węglowy na gazowy. Kocioł, który
    znajduje się w tym garażu lub też w pomieszczeniu przyległym do garażu.
    Na tym etapie wykonanie podejść do nagrzewnicy to przysłowiowy "pan pikuś".

    Nie wszczynaj awantur. Jak chcesz przeforsować swoje idee to załóż swój
    wątek o temacie "Jak ogrzewać garaż wolnostojący" i tam udowadniaj
    wyższość farelek nad wszelkimi innymi systemami ogrzewania. Choć i w tym
    przypadku promienniki elektryczne będą lepszym rozwiązaniem od farelek.

    > (..)
    >
    > - gdzie jest po drugie
    > - farelka kosztuje od oddam gratis, do 30zł. ile kosztuje instalacja
    > nagrzewnic?

    Nagrzewnicę wodną też można zdobyć gratis. Ale równie dobrze za dwie
    nagrzewnice elektryczne można zapłacić 700-800zł.

    > Ja Tobie nie zarzucam kłamstwa. absolutnie. Jedynie tyle że zazwyczaj
    > wskazujesz zalety swoje

    > go rozwiązania, zapominając o wadach. wady, jedynie wady widzisz u
    > innych. stąd wniosek że albo:
    > Nie masz wiedzy (uważam to za fałsz)
    > Masz wiedzę, ale dozujesz ją tak aby Twoje pomysły były idealne,
    > pomysły innych poronione.

    No to napisz jakie wady ma taka nagrzewnica. Póki co nie wskazałeś
    takich wad, a dochodzisz się nie wiadomo o co.

> [...]
    > przyjemniej niż pod chmurką. nie pada i jest cieplej. jak na placu
    > jest minus 20, to masz kalesony lub 2 pary spodni i raczej nie
    > przebierasz sie w ogrodniczki i buty ze stalkapą bo takie są przepisy
    > i musisz mieć plus 18 stopni? Poprostu wiesz ze na zewnątrz piździ tak
    > ze nie da się pracować bez solidnych rękawic, myślisz tylko o tym aby
    > się ogrzać a nie jak pracować. wtedy samo przebywanie w garażu w
    > którym jest plus 10 jest zajebistym komfortem. Być może nigdy tego
    > komfortu nie poczułeś, więc nie wiesz jak to jest.

    Przypisujesz mi, że to ja tak buduję zdania, aby wywoływać awantury. A
    co Ty teraz robisz?

    Traktujesz mnie jak gówniarza, który w ogóle nie wie co to jest garaż i
    do czego służy.

    Kolego, mam obecnie 2 garaże. Jeden garaż w bryle budynku, który używam
    jako warsztat. Drugi garaż mam wolnostojący. Ale mam także wiatę.

    > Teraz wyobraź sobie że masz garaz wolnostojący. poprowadzisz tam rury
    > z gorącą wodą? no chyba żartujesz.

    Przeczytaj dokładnie o co pytała autorka tego wątku. Nie pytała o Twój
    garaż wolnostojący ale o swój garaż w bryle budynku, w którym ma
    urządzoną kotłownię. Do tej pory był kocioł węglowy, który oddawał w
    garażu tyle ciepła, że nigdy tam nie spadała temperatura poniżej 12'C.
    Teraz będzie zamontowany kocioł gazowy.

    Proszę zanim zaczniesz znów się dochodzić i przekonywać "o wyższości
    jednych świąt nad drugimi" to racz się zapoznać z tematem i czego
    dotyczą porady innych.

> [...]
    > stopni na plusie, w mieszkaniu 22 stopnie a w garażu 13, bo jest
    > wolnostojący. odpalasz kocioł, grzejesz bufor i nagrzewasz
    > nagrzewnicami garaż do 18stu bo takie są przepisy? PAlisz farelka i
    > masz spokój. jak będzie minus 20 to palisz farelka godzinę wcześniej.
    > Ja doradzam sesję z panem kalkulatorem. jak często będzie grzane. jak
    > bardzo musi być grzane. Z Twoich rad, skorzystałbym tylko wtedy, gdyby
    > brama garażu była otwierana nie częściej niż raz w tygodniu i w
    > "garażu" sklejałbym modele samolotów, albo lutował siedząc cały czas

    Zaczynasz pisać jak te debile zenuś i krisek - "Gość kochający
    papierologie, pieczątki i normy..."

    Wiesz co to są normy, dlaczego i jak one powstają?

    > zrobiłeś wyliczenie ile kosztuje prąd do farelka. to zrób wyliczenie
    > ile kosztuje gaz, plus koszt instalacji  wodnej i nagrzewnice. podziel
    > to przez ilość godzin w przeciągu... 20 lat wykorzystania.

    Policz sobie sam.

    1kWh energii elektrycznej to koszt ok. 65-70gr.

    1kWh energii z gazu to koszt ok. 20-24gr czyli ok. 3-krotnie tańsza.

    > rozumiesz teraz matematykę? sporadyczne grzanie, awaryjne grzanie
    > będzie kosztowało majątek. Częste ogrzewanie, pozwoli rozłożyć
    > inwestycje na wiele godzin i jej koszt zbliży się do ceny gazu ( o ile
    > ktoś ma gaz), ale powstaje pytanie czemu nie podłogówka lub
    > kaloryfery? PRzecież Ty o tym wiesz, doskonale wiesz, a jednak pary z
    > ust(klawiatury) nie puścisz, bo to łamie zasadę Użytkownik wie
    > najlepiej i żadne inne czynniki nie są brane po uwagę.

    Czy Twoje kryterium wyboru to tylko cena?

    Zapewne nie kupujesz szynki tylko codziennie jesz pasztetową, bo jest
    najtańsza?

    Jeździsz starym, wysłużonym Maluchem, bo można go kupić za 200zł?

    W domu nie masz ogrzewania centralnego tylko rozpalasz ognisko na środku
    salonu? Wszak jest to najtańszy sposób ogrzewania.

    Ale chyba jednak masz to ogrzewanie centralne? Czyż byś był "Gościem
    kochającym papierologie, pieczątki i normy..."? Wszak to one "mówią", że
    dom powinien posiadać ogrzewanie. Określają jakie powinny być możliwe do
    osiągnięcia temperatury. Określają jakie media powinny być doprowadzone
    do budynku mieszkalnego itd.

    Widzisz, debile pokroju krisa uważają, że normy są po to, aby je łamać,
    bo ograniczają jego wolność.

    Dla mnie normy są zbiorem porad i doświadczeń.

    Jeżeli się powołuję na normę to nie dlatego, że one coś nakazują czy
    narzucają tak jak to uważa debil krisek, ale traktuję je jako informacje
    np. utrzymując w pomieszczeniu taką czy taką temperaturę w pomieszczeniu
    będzie się pracowało komfortowo stanowczej większości populacji
    ludzkiej, bo normy wynikają z doświadczeń ludzi.

    One nie są tworzone przez rząd, aby zniewolić naród, ale tworzone są one
    przez specjalistów i naukowców z danych specjalizacji. Normy przede
    wszystkim mają za zadanie ochronić nieświadomych ludzi przed działaniami
    nieuczciwych firm oraz chronić ich samych przed zrobieniem sobie lub
    komuś krzywdy z powodu niewiedzy. Poza tym chronią także przed
    ponoszeniem odpowiedzialności za rzekomo wyrządzone szkody.

    Poza tym prawo o Miarach "mówi" jednoznacznie, że  normy stosuje się
    dobrowolnie tzn. nikt nikogo nie zmusza.

    Jeżeli ktoś tego nie rozumie to jest zwykłym idiotą.

    > ale co za różnica. Gość (być może) ma majsterkować w garażu parę
    > godzin dziennie, a ja odejmując czas spania, przebywam w domu parę
    > godzin dziennie.

    Widzisz taka różnica, że zimą ludzie bardziej są skłonni majsterkować w
    garażach znajdujących się w bryle budynku niż w garażach wolnostojących.