  • Data: 2021-01-04 12:05:12
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 04 Jan 2021 11:16:55 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Jeśli o ogrzewaniu domu to o jakiej stracie czasu piszesz? - chodzi
    > Jest od czapy - nie rozumiesz zjawiska. Te nagrzane 5l wody całą
    > energię odda z powrotem do pomieszczenia, będzie ją oddawać przez
    > dłuższy czas niż

    Kolejny fachowiec od "bo woda dłużej ciepło oddaje". I co z tego? Ja
    właśnie nie potrzebuje tej energii. Mi wystarcza (zużyć) tylko tyle
    energii, ile jest konieczne do zagrania 0.3l. Analogicznie nie mam
    potrzeby grzać extra 300l jak mi do komfortu wystarczy brak tego
    extra 300l.

    > Jeśli w ciągu doby masz kilkanaście cykli on/off (w przyp
    > adku kotła
    > gazowego) dla 0.3l i 3-4 cykle przy 5l to w tym drugim przypadku
    > spalisz
    mniej gazu przy tej samej temp. wewnątrz (bo masz wyższą
    > sprawność procesu

    To co podałeś fachowo nazywa się teoretyzowaniem zużycia. Jeśli
    więcej gazu poszło na 3-4 cykle dluzsze to będzie dokładnie
    odwrotnie. Teoretyzowanie - bo nie wiemy jakie są przepływy gazu i
    czas grzania w obu przypadkach. Czyli de facto - teoretyzujesz
    zużycie. Nie kwestionuję zasady ale ważne są warunki brzegowe.

    --
    Marek