  • Data: 2021-01-04 13:02:47
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 12:14:49 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Widzisz każde uruchomienie i zatrzymanie urządzenia grzewczego generuje
    > straty. Im częściej się załącza i wyłącza tym straty są większe.
    >
    > Podobnie też z tym co napisałeś wcześniej. To nie czas nagrzewania do
    > niższej temperatury daje oszczędności tylko proces spalania sprawia, że
    > sprawność urządzenia grzewczego jest większa. Ale grzanie niską
    > temperaturą ma też "drugą stronę medalu" - im niższą temperaturę chcemy
    > utrzymywać w obiegu tym częściej będzie się załączało i wyłączało
    > urządzenie grzewcze generując spore straty. W takiej sytuacji duża ilość
> [...]

    Gadasz straszne bzdury:
    1. Udowodnij że załączenie/wyłączenie "urządzenia grzewczego" (i co to
    jest to "urz. grz. ??) generuje straty. Ja nie widzę związku.
    2."Im niższa temperatura tym częściej"- g. prawda. Maleje jedynie
    współczynnik wypełnienia. Częstością załączania rządzi histereza procesu
    regulacji.
    3. Im niższa temp. wody w kotle tym większa jego sprawność (postudiuj
    wymienniki ciepła).
    4. Bez względu ile wody jest w zładzie, jej ciepło zostanie
    wykorzystane, więc jej ilość w zładzie rzutuje jedynie na czas martwy
    procesu regulacji a nie na jego sprawność.
    --
    Jacek
    -I hate haters-