  • 1. Data: 2022-02-13 08:57:58
    Temat: Ogrzewanie nadmuchowe i pompa ciepła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Spotkaliście się z TANIĄ pompą ciepła powietrze-powietrze, ale grzejącą
    centralnie dom?

    Chodzi o rozprowadzenie ciepłego powietrza przez istnięjącą sieć kanałów
    powietrznych.
    A dokładniej o zastąpienie w przyszłości istniejącego gazowego pieca
    nadmuchowego (podobno już się takich nie produkuje).

    P.S.
    Do pieca 15 lat temu dołożyłem klimatyzację - polega to na tym, że na
    piecu leży sobie wymiennik z klimy (coś w rodzaju trójkątnej chłodnicy)
    i piec (latem) dmuchając przez niego powietrzem, rozprowadza zimne
    powietrze po domu.
    Nie działa to zbyt sprawnie, pewnie agregat z klimy jest za słaby
    (kupiłem zbyt tani) i powietrze nie schładza się zbytnio, więc można się
    tego pozbyć na upartego i zastąpić całość jednym urządzeniem.
    Najlepiej jakby jeszcze potrafiło cwu grzać niezależnie (do tej pory
    była grzana bojlerem, a ostatnio junkersem (w sensie gazowym
    podgrzewaczem przepływowym, a nie firmy junkers).

  • 2. Data: 2022-02-13 09:14:48
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe i pompa ciepła
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 08:57 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Spotkaliście się z TANIĄ pompą ciepła powietrze-powietrze, ale grzejącą
    > centralnie dom?

    Pompa P-P to klimatyzator, jak rozprowadza powietrze po pomieszczeniach
    kanałami - to klimatyzator kanałowy.

    Ja tak grzałem, pisałem tu o tym.

    TG

  • 3. Data: 2022-02-13 09:20:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Pompa P-P to klimatyzator, jak rozprowadza powietrze po pomieszczeniach
    > kanałami - to klimatyzator kanałowy.

    I każdy klimatyzator kanałowy da radę grzać jako pompa ciepła?
    Rozwiązania za kilkadziesiąt tys, z oczywistych względów mnie nie
    interesują....

    > Ja tak grzałem, pisałem tu o tym.

    W sensie że klimą kanałową?
    Jaki COP można uzyskać w takim systemie?

  • 4. Data: 2022-02-13 10:06:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 09:20 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > I każdy klimatyzator kanałowy da radę grzać jako pompa ciepła?
    > Rozwiązania za kilkadziesiąt tys, z oczywistych względów mnie nie
    > interesują....
    Każdy klimatyzator to pompa ciepła. W klimie zamiast wymiennika gaz-woda
    masz wymiennik gaz-powietrze.
    Jak do klimy podłączysz splita, lub jednostkę kanałową to masz klimę, jak
    podłączysz w miejsce splita/kanałówki wymiennik płytowy to masz PC P-P

    > W sensie że klimą kanałową?
    > Jaki COP można uzyskać w takim systemie?

    Tak, klimą kanałową - COP'u nie mierzyłem, ala mogę wyszperać tabelki dla
    mojego urządzenia (ale to dopiero wieczorem).

    TG

  • 5. Data: 2022-02-13 10:59:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Każdy klimatyzator to pompa ciepła. W klimie zamiast wymiennika gaz-woda
    > masz wymiennik gaz-powietrze.

    No wiem.
    Ale nie każda klima potrafi działać jak PC, tylko grzać grzałkami...

    > Jak do klimy podłączysz splita, lub jednostkę kanałową to masz klimę,
    > jak podłączysz w miejsce splita/kanałówki wymiennik płytowy to masz PC P-P

    Nie wiem co to jest wymiennik płytowy
    Pytam o gotowe urządzenie, które grzanie pc ma w std.

    > Tak, klimą kanałową - COP'u nie mierzyłem, ala mogę wyszperać tabelki
    > dla mojego urządzenia (ale to dopiero wieczorem).

    A koszty?
    Piec ma moc coś koło 14 kW, czy PC kanałowa też musiałaby mieć podobną?

  • 6. Data: 2022-02-13 11:07:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Pompa P-P to klimatyzator, jak rozprowadza powietrze po pomieszczeniach
    > kanałami - to klimatyzator kanałowy.

    Z tego co mi google wyrzuca, to nie mówimy o tym samym.
    Pytam o urządzenie z centralną jednostką jako JEDYNĄ w systemie.
    Bez konieczności współpracy z dodatkowym urządzeniem w każdym pokoju.

    Nie każdy, żeby nie powiedzieć, że raczej mało który klimatyzator
    kanałowy potrafi wydmuchać ciepłe powietrze zdolne do ogrzania domu o
    powierzchni ok. 140 m2.

    To musi być urządzenie specjalne zaprojektowane do tego typu ogrzewania
    nadmuchowego.

  • 7. Data: 2022-02-13 11:14:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 13.02.2022 o 10:59, Cavallino pisze:
    > A koszty?
    > Piec ma moc coś koło 14 kW, czy PC kanałowa też musiałaby mieć podobną?

    Aby ogrzać dom piecem to wystarczą stosunkowo niewielkie przekroje
    kanałów powietrznych, a kanały nawiewne zazwyczaj robi się przy podłodze.

    W przypadku chłodzenia przekroje kanałów muszą być dużo większe, bo
    potrzebna jest dużo większa wymiana powietrza. Ponadto kanały nawiewne i
    wywiewne muszą być w suficie, aby chłodne powietrze z klimatyzatora od
    razu mieszało się z ciepłym powietrzem w pomieszczeniu.

  • 8. Data: 2022-02-13 11:22:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-02-2022 o 11:14, Uzytkownik pisze:

    > Aby ogrzać dom piecem to wystarczą stosunkowo niewielkie przekroje
    > kanałów powietrznych, a kanały nawiewne zazwyczaj robi się przy podłodze.

    Nie zakładam wymiany kanałów.

    No i chyba to zależy od wydajności pompy ciepła, bo im w niższej
    temperaturze będzie pracowała (na wylocie), tym wymiana powietrza też
    chyba musi być inna.....

> [...]
    > wywiewne muszą być w suficie, aby chłodne powietrze z klimatyzatora od
    > razu mieszało się z ciepłym powietrzem w pomieszczeniu.

    Eee tam, przy wymuszonym nawiewie i tak się zmiesza.
    Dom jest dwukondygnacyjny, nawiewy są w suficie na parterze i w podłodze
    na piętrze.

  • 9. Data: 2022-02-13 11:22:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 11:07 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > powierzchni ok. 140 m2.
    >
    > To musi być urządzenie specjalne zaprojektowane do tego typu ogrzewania

    Kazda kanałowa jednostka od klimy jest zaprojektowana do tego aby
    grzać/chłodzić kanałami.
    Możesz mieć jedną jednostkę na całą chałupę lub kilka mniejszych ale
    pędzonych jedną sprężarką.
    Ja mam np. taką:

    http://klima-sklep.pl/klimatyzacja/16111-klimatyzato
    r-kanalowy-toshiba-rav-rm1401btp-e-rav-gp1401at-e-su
    per-digital-inverter.html

    TG

  • 10. Data: 2022-02-13 11:23:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Musiałoby być coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/klimatyzacja-klimatyzator-
    kanalowy-aux-14kw-48cad-9783780276?utm_source=notifi
    cation&utm_medium=platformMessageCopy&utm_campaign=b
    e43a64a-ba9d-4632-9055-84017c4c170c&utm_content=offe
    r-link

    czy są tańsze rozwiązania niż kilkanaście tys + montaż?