  • 1. Data: 2011-06-29 08:43:53
    Temat: Okna PCV - ważniejszy profil czy firma?
    Od: hk <b...@m...pl>

    Mam kilka wycen na okna zbieranych przez moją żonę, ale dopiero teraz
    się zastanawiam, czy chodzenie z kartką z wymiarami okien ma sens. Niby
    mogę porównać ceny białych okien ale w zasadzie nie wiem czego te ceny
    dotyczą. I zanim zacznę obdzwaniać firmy z pytaniami o szczegóły mam
    pytanie: czy bardziej zwracać uwagę na profil, czy na firmę która
    produkuje okna?

    Czy ktoś ma doświadczenie z firmami z Częstochowy? Chodzi mi o
    terminowość i montaż? Bo niby Oknoplast był najdroższy ale jakby co -
    nawet jak bym brał to monterzy będą z Cz-wy więc opinie na necie o
    superfachowcach z Krakowa czy Warszawy raczej mało by mi dały...

    PS Tak jakoś przypadkiem gdzieś przeczytałem że Kiki rozcinał okna -
    chodziło o klasę profilu - czy trzyma grubość?

  • 2. Data: 2011-06-29 09:02:04
    Temat: Re: Okna PCV - ważniejszy profil czy firma?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.06.2011 10:43, hk pisze:
    .

    > PS Tak jakoś przypadkiem gdzieś przeczytałem że Kiki rozcinał okna -
    > chodziło o klasę profilu - czy trzyma grubość?

    Nie tyle profilu, co stalowego wzmocnienia które w nim siedzi.
    To stalowe wzmocnienie ma być wyliczone przez producenta profilu a nie
    przez księgowego firmy składającej okno.

  • 3. Data: 2011-06-29 15:20:00
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <b...@m...pl> wrote in message
    > Mam kilka wycen na okna zbieranych przez moją żonę, ale dopiero teraz się
    > zastanawiam, czy chodzenie z kartką z wymiarami okien ma sens. Niby

    Firmy oszukują na wkładkach usztywniających profile. To są specjalnie
    dopasowane profile wkładane w każdy typ profilu.
    Większość oszukuje i nie daje oryginalnych tylko daje takie, które nie
    pasują. Po czymś takim okna się nie da wyregulować.

  • 4. Data: 2011-06-29 15:59:57
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    kiki wrote:

> [...]
    > Większość oszukuje i nie daje oryginalnych tylko daje takie,
    > które nie pasują. Po czymś takim okna się nie da wyregulować.

    Uczeni radzieccy widzieli przypadki kija od miotły
    zamiast wkładek usztywniających wewnątrz profilu..

    Niestety to kolejny punkt, co do którego Kiki ma w
    pełni rację.

    Im mniej znana firma, tym bardziej ryzyko rośnie,
    choć od tego bywają pozytywne wyjątki.

    Im bardziej renomowany profil, tym większe szanse
    (niestety tylko szanse - nie gwarancja) że profil
    nie będzie oszukany.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 5. Data: 2011-06-29 20:59:05
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-29 17:59, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > Im bardziej renomowany profil, tym większe szanse
    > (niestety tylko szanse - nie gwarancja) że profil
    > nie będzie oszukany.

    To jak to kurcze laik może na chłopski rozum sprawdzić? Że rozciąć to
    rozumiem, ale co potem, jak ocenić jakość i stwierdzić że jest tak jak
    być powinno?

    --
    PW

    --
    Galeria Srebrnej Biżuterii
    Unikalne autorskie egzemplarze na zamówienie

  • 6. Data: 2011-06-29 21:05:38
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > To jak to kurcze laik może na chłopski rozum sprawdzić? Że rozciąć to
    > rozumiem, ale co potem, jak ocenić jakość i stwierdzić że jest tak jak być
    > powinno?

    No np. jeśli wykonane są z materiału który gnie się pod naciskiem
    palców, to raczej nie trudno ocenić, że profil nie będzie trzymał
    wymaganej sztywności.

  • 7. Data: 2011-06-30 06:13:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "PiWa" napisał w wiadomości grup

    > To jak to kurcze laik może na chłopski rozum sprawdzić? Że rozciąć to
    > rozumiem, ale co potem, jak ocenić jakość i stwierdzić że jest tak jak być
    > powinno?

    Dokładnie tak. Trzeba kupić jedno małe okno więcej i pociąć.

  • 8. Data: 2011-06-30 13:25:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Dokładnie tak. Trzeba kupić jedno małe okno więcej i pociąć.

    strasznie życiowa rada :-)))) Bo nawiercić ramy od strony wzmocnienia stalowego nie
    można?

    b.

  • 9. Data: 2011-06-30 13:27:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
> [...]
    > Większość oszukuje i nie daje oryginalnych tylko daje takie, które nie
    > pasują. Po czymś takim okna się nie da wyregulować.

    A ponieważ większość okien da sie jednak wyregulować to jednak sie okazuje ze ci
    producenci są jacyś dziwni -dobre okna robią.

    b.

  • 10. Data: 2011-06-30 13:44:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .> pasują. Po czymś takim okna się nie da wyregulować.

    >A ponieważ większość okien da sie jednak wyregulować to jednak sie okazuje
    >ze ci producenci są jacyś dziwni -dobre okna robią.

    Bo u Kikiego dużo dziwnych rzeczy się dzieje. Ja mieskzam 30km od niego i
    moje okna są ok. A nie kupowałem jednego małego okienka więcej aby je
    rozcinac, nic nigdzie nie nawiercałem itp. A wszystkie juz przeszło 3 lata
    się zamykaja otwieraja i problemów nie ma. U Kikiego to by nawet fixy żle
    zrobili zapewne.;))

    Okna z Drutexu Bytów. Polecam

    Krzysiek