  • 1. Data: 2010-09-20 20:31:43
    Temat: Okno dachowe na płaskim dachu
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Witam
    Mieszkam w domu parterowym w czesci gdzie niestety mam bardzo malo swiatla.
    Jedyne okno w pokojo/kuchnio/sypialni :) wychodzi na zachód i 5m za oknem
    jest las.
    Chcialbym bardzo miec wiecej swiatla slonecznego. Pomyslalem o oknie
    dachowym.

    Dom ten budowany był jakieś 35 lat temu ? Około 16 lat temu rozbudowywany.
    Znalazłem opis z panów architektonicznych rozbudowy apropo tej starej części
    dachu :
    ----------
    "stropodach płaski ze spadkiem około 6-7 % i konstrukcji nośnej
    stalowo-ceramicznej systemu Kleina, z lekką płytą z cegły dziurawki, oparty
    na belkach stalowych INP100mm w rozstawie co ok. 84cm oraz na ściankach
    działowych. Belki stalowe ciągłe 2-nawowe oparte na rolkach z cegły pełnej.
    Warstwa ocieplająca i wyrównywująca spadek stropodachu z keramzytu luzem +
    szlichta cementowa grub. 3cm. Pokrycie dachu z 2 warstw papy.Stan techniczny
    stropodachu dobry pokrycia sredni. Stropodach nie spełnia wymagań
    izolacyjności termicznej wg obowiązującej normy.
    UWAGA ! Ze względu na graniczne wartości wytrzymałości elementów nośnych
    konstrukcji stropodachu nie należy przeciążyć a poszczególne roboty
    wykonywać ze szczególną dokładnością."
    -------
    Niestety z doświadczenia corocznego odsniezania w/w dachu wiem ze jest na
    tyle słabo ocieplony i spadek nie dokonca wlasciwi że co roku na tej części
    robi sie niezle "bajorko" boje sie wiec zebym nie miał procz wiekszej ilosci
    swiatla - większej ilości wody w mieszkaniu ;)

    Co byście zaproponowali w tym przypadku ?
    Nie ukrywam ze fajnie byloby zrobic to malym kosztem. Widze w necie fajne
    rozwiazania typu takie kapsuły np z oferty velux cfp
    http://www.velux.pl/Klienci/Produkty/Plaski_dach/Okn
    o_do_plaskich_dachow ale
    kosztowo raczej nie na moją kieszeń a i tak w moim przypadku wydaje mi sie
    ze owy "podest" należałoby zrobić coby zabezpieczyć przed przeciekaniem

    Co myslicie zeby zakupic nawet uzywane takie okno :
    http://allegro.pl/okna-dachowe-velux-78-x-140-uzywan
    e-tanio-i1238673363.html
    i zrobic "podest" następująco :

    http://picasaweb.google.pl/kawomat/Plan#551909497503
    8947874 ?

    Jak i z czego wykonac/zabezpieczyc/ocieplic ten "podest" ?
    Oczywiscie sam sie za to brac nie bede bede rozmawial z kolegą budowlańcem i
    conajwyzej będę pomagierem ale chciałbym czysto teoretycznie "przygotować"
    się ;)

    A moze macie jakies inne prostsze pomysly ? :)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2010-09-20 23:07:43
    Temat: Re: Okno dachowe na płaskim dachu
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    Jeszcze kwestia ilosci tych okien zakladajac wymiar 140/78. Jest sens jedno
    do pokoju 17,5metra czy min 2 szt zeby dobrze "doswietlic" pomieszczenie ?

  • 3. Data: 2010-09-21 07:28:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 21 Wrz, 01:07, "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> wrote:
    > Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeszcze kwestia ilosci tych okien zakladajac wymiar 140/78. Jest sens jedno
    > do pokoju 17,5metra czy min 2 szt zeby dobrze "doswietlic" pomieszczenie ?

    sens jest, doświetli ci dość dobrze, ale:
    przesunąłbym je w osi z oknem w ścianie, tam masz pewnie grzejnik i
    ciepłe powietrze będzie szło do góry wprost na dachowe, odpadnie ci
    problem z parowaniem
    a co do zwykłego okna dachowego mocowanego poziomo: będzie stała woda
    na płaskiej szybie otoczonej kilku centymetrowej wysokości ramką, więc
    jak bedziesz robił ten "podest", to zrób go tak, żeby na płaskim dachu
    okno było jak najbardziej skośnie

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-09-21 08:55:33
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    r.googlegroups.com...
    >jak bedziesz robił ten "podest", to zrób go tak, żeby na płaskim dachu
    >okno było jak najbardziej skośnie

    A nie ma jakis takich gotowych "podestow"/adapterow do zamontownia dachowych
    okien na plaskim dachu ? :) Jesli to rozumiem ze poprostu trzeba by to
    zrobic z cegly np i ocieplic dodatkowo tak ?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2010-09-21 09:48:02
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > się ;)
    >
    > A moze macie jakies inne prostsze pomysly ? :)

    Mysle, ze najrozsadniejszym rozwiazniem bedzie "wymurowanie" tego
    podwyzszonego kolnierza w wiekszym od dachu spadku z... drewna. Konkretnie z
    belek o przekroju stsndardowym "tubajforow" czyli 4 x 10 cm.
    Pierwsza deska musiz zamocowac do "zywego" podloza czyli betonu za pomoca
    stalowych wkretow. I do niej nabijesz przyciete kliny boczne
    czyli "wybudujesz" ramke o wymaganych wymiarach i nachyleniu. Nalezy
    sprawdzic, czy powierzchnia polaci tej ramki nie jest zwichrowana.
    Potem, zanim zainstalujesz na niej "skajlajt" musisz ja zabezpieczyc przed
    kontaktem z woda. Najlepiej zrobic to na goraco, uzywajac palnika i grubej np.
    4 mm papy termozgrzewalnej, niepiaskowanej. Cala ta drewniana konstrukcja od
    zewnatrz musi byc hermetycznie pokryta z nadmiarem obejmujacym istniejace
    pokrycie bitumiczne. Szczegolnie od strony gornej spadku dachu. Ja nalepilem
    od gory i po bokach pasy bitumu szerokosci pol metrowej.
    Potem juz sama przyjemnosc. Wg instrukcji przybijasz do niej okno i potem
    dodatkowo uszczelniasz/ocieplasz je po bokach ze wszystkich stron znowu
    paskami papy nalepianej na goraco.
    Ja tak to robilem i okna nie przeciekaja ale tez nie rosza od wewnatrz. !0 cm
    drewna i 8 mm bitumu po bokach jest wystarczajaca gruboscia izolacji aby zima
    woda nie wykraplala sie wewnatrz.
    Od wewnatrz do tej drewnianej ramy nakrecisz plyty KG, pomalujesz "primerem"
    potem dwa razy paronieprzepuszczalnym malowidlem i nawet jak sie tam cos w
    czasie tegich mrozow wykropli to szkody nie narobi.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-09-21 21:36:35
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    http://allegro.pl/wylaz-wlaz-dachowy-swietlik-80x80-
    pod-kolor-i1226342355.html

    Szukaj też pod hasłem "doświetla dachowe". Nie tylko Velux takie robi.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2010-09-24 10:42:45
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-09-20 22:31, PanAdol pisze:
> [...]
    > jest las.
    > Chcialbym bardzo miec wiecej swiatla slonecznego. Pomyslalem o oknie

    A to ma się otwierać?
    Bo jeśli chodzi o światło, to najtaniej i najsolidniej będzie zrobić
    nieotwierany świetlik z wielokomorowej płyty poliwęglanowej. Łątwa w
    obróbce, wystarczy zrobić niewielki cokolik i płytę na nim położyć z
    minimalnym spadkiem.

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2010-09-24 14:11:41
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    > A to ma się otwierać?
    > Bo jeśli chodzi o światło, to najtaniej i najsolidniej będzie zrobić
    Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Zwlaszcza Tornardowi za szczegółowy
    opis. Narazie jeszcze min z tydzien musze sie wstrzymac z finansowego powodu
    z decyzja co bede robil.
    Otwierac sie nie musi ale fajnie by bylo ale nie jest to prorytet. Czy taki
    poliweglan nie bedzie bardziej ciepla "przepuszczal" ? Ten "cokolik" to tez
    rozumiem drewniany mozna byu zrobic tak ?
    A jak to uszczelnic dobrze ?
    I jeszcze jedna kwestia halasu podczas jakiegos deszczu itd. W pokoju tym
    rowniez spie. Co bedzie lepsze ?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2010-09-27 09:44:52
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-09-24 16:11, PanAdol pisze:
> [...]
    > rozumiem drewniany mozna byu zrobic tak ?
    > A jak to uszczelnic dobrze ?
    > I jeszcze jedna kwestia halasu podczas jakiegos deszczu itd.

    o-to będzie problem. Poliwęglan ma świetne właściwości termiczne (im
    więcej komorowy-tym cieplejszy), ale akustycznych... właściwie nie ma w
    ogóle.
    Z uszczelnieniem byś sobie poradził. Zwykła obróbka blacharska+kit dekarski.