  • 11. Data: 2020-01-27 10:29:26
    Temat: Re: Olej opałowy do agregatu tu
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 23:03, PiteR pisze:

    > a kto to sprawdza?

    ITD?

  • 12. Data: 2020-01-27 10:44:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > ITD?

    A co jeśli ktoś buduje na bezdrożu?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2020-01-27 10:52:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A co jeśli ktoś buduje na bezdrożu?

    po pierwsze opał nie tak prosto kupić jak kiedyś. Kiedyś na każdej
    stacji LPG na którą zajechałem stały dosłownie dziesiątki baniaków z OO.
    Teraz już tak kolorowo nie jest...zresztą... zabawa z OO jest wg mnie
    bez większego sensu. Ile tego paliwa zjara na tym agregacie? 300l?
    Wiecznie się budować nie będzie. To już lepiej te pieniądze włożyć w
    PV:) przynajmniej przyda się po budowie:))))

  • 14. Data: 2020-01-27 11:32:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > po pierwsze opał nie tak prosto kupić jak kiedyś. Kiedyś na każdej
    > stacji LPG na którą zajechałem stały dosłownie dziesiątki baniaków z OO.

    Są jednak ludzie, którzy kupują regularnie, bo mają ogrzewanie olejowe.
    Jeśli ktoś taki robi na budowach i wozi tam swój agregacik, to...
    Zresztą podobnie jest z ogrzewaniem na płynny gaz i posiadaczami
    automobilu na LPG. Zrobienie sobie punktu tankowania to trochę więcej
    niż przelanie oleju z beczki, ale też kusi.

> [...]
    > Wiecznie się budować nie będzie. To już lepiej te pieniądze włożyć w
    > PV:) przynajmniej przyda się po budowie:))))

    Jest indywidualna interpretacja dotycząca akcyzy i spalania oleju
    w agregacie. Pewnie wszyscy, którzy się tu na ten temat wymądrzają,
    ją znają. Ona opiera się o stwierdzenie "podstawowej funkcji" agregatu,
    jaką jest wytwarzanie prądu, a więc nie grzanie. Nie jest mi natomiast
    znane żadne orzeczenie dotycząde układów kogenracyjnych. Ich podstawową
    funkcją jest grzanie, a prąd przy okazji. Można powiedzieć, że w tym
    przypdku sprawa jest otwarta. Ale z drugiej strony obecna władza już
    całkiem jawnie deklaruje, że wszelkie orzeczenia sądowe ma w dupie,
    więc na rozsądek bym nie liczył. Raczej inspekcja robotniczo-chłopska,
    domiar, itd, itp.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2020-01-28 16:17:02
    Od: m...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 11:32:57 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    > znane żadne orzeczenie dotycząde układów kogenracyjnych. Ich podstawową
    > funkcją jest grzanie, a prąd przy okazji. Można powiedzieć, że w tym

    Przeciętny silnik spalinowy produkuje więcej energii cieplnej niż mechanicznej.
    Może poza super-nowoczesnymi dieslami gdzie jest mniej więcej pół na pół.
    Aż dziwne, że ktoś tego tematu kogeneracji jeszcze nie podrążył.
    Silnik chłodzony cieczą, ciecz do wymiennika i jest podstawowa funkcja ogrzewania.
    Prąd przy okazji.

  • 16. Data: 2020-01-28 16:26:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    m...@g...com napisał:

> [...]
    > nie podrążył. Silnik chłodzony cieczą, ciecz do wymiennika i jest
    > podstawowa funkcja ogrzewania. Prąd przy okazji.

    Jak to nie podrążył? To są znane rozwiązania. Nieznane (mi) są tylko
    interpretacje podatkowe, gdy taki silnik pędzony olejem opałowym,
    a nie gazem.

    --
    Jarek