  • Data: 2019-03-13 19:32:10
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 marca 2019 19:18:57 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Nie ma sensu sie tu spierac o te pare lat w te czy te.
    > Istotne jest ze dzis wielkiego ruchu w kierunku PC nie bedzie bo oplaca sie tak se.
    > Szczegolnie w juz wybudowanych domach.

    Tu pełna zgoda
    Tylko kompletni ignoranci pokroju Myjka mogą twierdzić że PC w starych domach ma sens
    Tam niestety bez większych nakładów na docieplenie PC sensu nie ma póki co
    Aczkolwiek jesienią będą likwidował kopciuch i wstawiał kocioł gazowy w domu z
    1969roku- stosowny watek niedawno tu założyłem
    Z wyliczeń teoretycznie wychodzi ze koszt gazu będzie porównywalny jak dzisiejszy
    koszt węgla ale wyjdzie w praniu jak zwykle.
    Koszt inwestycyjny na razie 2200zł gazownia za skrzynkę zażyczyła sobie + 10 metrów
    przyłącza zrobię sam to pewnie w 1000ozł się zmieszczę z papierologią + z 5 tysi
    skromnie licząc na kocioł i inne pierdoły
    Czyli tak 10tys na dzień dobry
    Zwrotu w stosunku do węgla nigdy nie będzie;)

    > Gdyby roznica byla wieksza i okres zwrotu np. na poziomie 5-7 lat to wieszczyl bym
    ze ludzie zaczna robic remonty i to brac pod rozwage.
    > A tak to nie bardzo.

    Wyszarpię co się da z "czystego powietrza" i za ok rok napisze jak wyszło.