  • 231. Data: 2016-09-04 11:28:31
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-04 o 09:32, Budyń pisze:

    > no ale co w tym dziwnego? Przy obecnosci abonamentu przy ilosci
    > energii dążącej do zera cena za kwh dązy do nieskonczonosci. Zwykla
    > matematyka. A efektywna cena energii to kwota z faktury rocznej
    > podzielone przez ilosc energii.

    Tylko, że zaczątkiem tematu jest koszt ogrzewania PC vs gaz.
    Jeżeli dla gazu liczymy wszystkie składniki, to wypadałoby też liczyć je
    dla PC.
    Z grubsza koszta dla gazu to: kocioł, przyłącze i zużyty gaz.
    Dla PC: sama pompa, dolne źródło, przyłącze i zużyty prąd.
    Jak ktoś ma dolne źródło za darmo, to tak prąd wyjdzie taniej, ale nie
    każdy jest takim szczęściarzem.

  • 232. Data: 2016-09-04 11:46:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 4 Sep 2016 11:28:31 +0200, nadir

    > Tylko, że zaczątkiem tematu jest koszt ogrzewania PC vs gaz.
    > Jeżeli dla gazu liczymy wszystkie składniki, to wypadałoby też liczyć je
    > dla PC.

    Przecież mowa była o koszcie kWh danego medium, cytuję Ciebie:

    "Obecnie 1kWh prądu w taryfie 'G12' kosztuje około *50* groszy, a 1kWh gazu
    w taryfie 'W' trochę ponad *12* groszy. Tak z grubsza, jak nawet dołożymy
    straty w kotle gazowym, to wyjdzie, że przy średniorocznym COP powyżej 4
    grzanie pompą powietrza *zrównuje* się z ceną gazu."

    Potem się zmieniło na 17 groszy dla kWh z gazu, ale z Twojej faktury wynika
    inaczej -- bo 0,24 a w porywach do 0,30 za ciepło dostarczone do domu.

> [...]
    > Dla PC: sama pompa, dolne źródło, przyłącze i zużyty prąd.
    > Jak ktoś ma dolne źródło za darmo, to tak prąd wyjdzie taniej, ale nie

    O tym też już było -- kosztu przyłącza do grzania prądem/PC wypada nie
    wliczać, podobnie jak abonamentu za prąd, ponieważ tak czy siak prąd mieć w
    domu MUSISZ. Ale nadal dyskusja była o koszcie kWh *CIEPŁA*, a nie koszcie
    instalacji, bo to osobny temat. Do tego elementu można przejść dopiero jak
    się w końcu uzgodni koszt kWh. Koszt prądu znamy, nie znamy nadal kosztu
    gazu, bo choć z Twojej faktury wynika min. 0,24 zł/kWh (i to dla ciepła
    spalania a nie ciepła dostarczonego), to twierdzisz, że jest mniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 233. Data: 2016-09-04 12:50:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 11:28:35 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > Dla PC: sama pompa, dolne źródło, przyłącze i zużyty prąd.
    > Jak ktoś ma dolne źródło za darmo, to tak prąd wyjdzie taniej, ale nie

    no niekoniecznie tak. Wez sobie dowolny dom na razie bez systemu ogrzewania.
    Ma on i wode, i prad z ich abonamentami.
    I teraz gdy decydujesz sie na gaz to wchodzisz w kolejny abonament+opłata za paliwo,
    ale jesli wejdziesz w PC to abonament za prąd juz masz zapłacony wiec wlasciwie mozna
    liczyc tylko oplate za paliwo (prąd)

    b.

  • 234. Data: 2016-09-04 13:13:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 12:50:16 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > I teraz gdy decydujesz sie na gaz to wchodzisz w kolejny abonament+opłata
    > za paliwo, ale jesli wejdziesz w PC to abonament za prąd juz masz zapłacony
    > wiec wlasciwie mozna liczyc tylko oplate za paliwo (prąd)

    A haracz za 3 fazy nie jest jakoś drastycznie większy od 1f?
    Dawno nie miałem już 1f więc nie pamiętam ;)

    L.

  • 235. Data: 2016-09-04 14:29:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 13:13:15 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A haracz za 3 fazy nie jest jakoś drastycznie większy od 1f

    sugerujesz ze bez PC wystarczy instalacja 1f? Jakos to minimalistyczne, pewnie sie
    da, ale i tak wolalbym 3f.

    b.

  • 236. Data: 2016-09-04 15:12:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > Znaczy źródło ogrzewania chodzi non-stop praktycznie?

    nie. w bardzo zimne dni pompa się załącza co kilkadziesiąt minut

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 237. Data: 2016-09-04 15:14:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Sat, 3 Sep 2016 19:25:16 -0000 (UTC), masti

    > Akurat kaloryfery niewiele się różnią od powietrza, bo też przecież nie
    > akumulują. Dlatego między innymi ostatecznie odpuściłem w obecnym domu
    > instalację PC PW i walczę o gaz.

    ale przynajmniej nie mam żadnych kaloryferów. Kanały rozprowadzaone w
    suficie i wszystkie ściany wolne :)
    Jak robiłem nie było w całej okolicy gazu. Więc nawet nie było co onim
    myśleć.

    > Bez sensu głównie dlatego, że nie jest fajnie jak wiatrak w nocy chodzi.

    a niby czemu? w sypialni masz zamontowany żeby przeszkadzał?
    U mnie jest w garażu oddzielonym od domu

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 238. Data: 2016-09-04 16:37:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 14:29:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > sugerujesz ze bez PC wystarczy instalacja 1f? Jakos to minimalistyczne,
    > pewnie sie da, ale i tak wolalbym 3f.

    Minimalistycznie? 90% mieszkań w blokach ma jedną fazę, to dlaczego
    by domu tym nie opędzić?
    Oczywiście ja też wolę 3f i dlatego parę lat temu przy remoncie
    mieszkania zmieniłem licznik, dlatego nie wiem czy 1f jest jakoś
    znacząco tańsze.

    L.

  • 239. Data: 2016-09-04 17:08:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 11:28:35 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    .

> [...]
    > Z grubsza koszta dla gazu to: kocioł, przyłącze i zużyty gaz.
    > Dla PC: sama pompa, dolne źródło, przyłącze i zużyty prąd.

    Tylko że przy prądzie wypadałoby liczyć tylko skłądniki zmienne= bo od stałych
    ucieczki nie ma w przeciwieństwie do gazu.
    > Jak ktoś ma dolne źródło za darmo, to tak prąd wyjdzie taniej, ale nie
    > każdy jest takim szczęściarzem.

    Ale co znaczy darmo?
    Przy poziomym to koszt rury-2zł(?) razy ilość metrów, jej zakopania(chyba więcej jak
    2tys nie powinno wyjść za 2 dni pracy minikoparki) i glikol
    Przy gazie może przyłącze kosztować 2tys a może 22tys bo to zależy od odległości
    Przyłącze prądu to 2,2 tys i tu cudów nie ma

  • 240. Data: 2016-09-04 17:13:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 13:13:15 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A haracz za 3 fazy nie jest jakoś drastycznie większy od 1f?
    > Dawno nie miałem już 1f więc nie pamiętam ;)
    2.2tys za przyłacze zapłaciłem, troche przepłaciłem bo mogłem zamówić mniejsż a
    moc(?) to w okolicach 1.5 tys by się zamkneło. Tak sąsiadowi wyszło.
    Ja mam chyba 17 on 13 zamówionej, u mnie bezpieczniki 32 u niego rząd niższe