  • 251. Data: 2016-09-05 21:06:39
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 19:38:43 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Liczy się zawsze kreatywnie, a potem i tak wychodzi ile ma wyjść.
    > Rury za 2 zeta/m to bym się bał użyć szczerze mówiąc. Taka z jakąś grubszą
    > ścianką to koło 3 zeta. Razy kilometr to mamy 3 tys. Glikol jakieś 2,4 tys.
    > Koparka 2 tys. Duperele w kotłowni (naczynie przeponowe, jakieś zawory
    > i inne ciulstwa z 1000). Wychodzi 8,5 tys. Czyli jak się doliczy
    > zapas na "okurfazapomniałemjeszczeotym" to będzie dyszka.
    Raczej powyżej wszystkie koszty zawyżone. Ale ok niec jest dyszka.

    > Tak to u mnie mnie więcej wychodziło.
    > A odwiert 2x100 ze studnią, glikolem, sondami, duperelami w kotłowni,
    > podłączeniem, zalaniem i gwarancją mam za 20 tys.
    > Dużo. Ale bez demolki działki, no i parametry z 5x lepsze (wciąż piszę
    > o moim przypadku).
    Kiedy się Tobie te dodatkowe 10tys zwróci dzięki 5x lepszym parametrom?
    Na te chwile pomińmy kwestię demolki działki bo jak w trakcie budowy to jest to
    często bez znaczenia. No chyba że działka już zagospodarowana i na niej budujesz. Ale
    to na teraz pomińmy- ciekawi mnie oszczędności dzięki 5 razy lepszym parametrom. bo 5
    razy lepszy COP z tego nie wyjdzie jak mniemam.

  • 252. Data: 2016-09-05 21:46:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 21:06:41 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu poniedziałek, 5 września 2016 19:38:43 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Raczej powyżej wszystkie koszty zawyżone. Ale ok niec jest dyszka.

    Co masz zawyżone? Jeszcze pomocnika do układania nie doliczyłem.
    A jak kierbud czy kto tam jest (o ile jest) uprze się że rura musi
    mieć SDR większy to zaś będzie z 50gr na rurze więcej. Się okaże
    że jednak w czystym piachu (tak jak mam ja) nie da się wykopać rowów
    bo się osypią i trzeba np. 10 arów korytować, potem kłaść rurę
    i zasypywać na nowo. I koszty koparki pójdą w górę.
    I zamiast dyszki zrobi się 15. Mało prawdopodobne? Być może, ale całkiem
    możliwe.

    > Kiedy się Tobie te dodatkowe 10tys zwróci dzięki 5x lepszym parametrom?

    Nie powiedziałem że się zwróci. A parametry lepsze bo temperatura będzie
    na dużym plusie z odwiertu. Cała babranina będzie zrobiona w 1 dzień.
    Na prądzie do pompki też się pewnie zaoszczędzi, cop wzrośnie.
    Od zawsze chciałem kolektor poziomy, ale jak przemyślałem warunki na
    tej konkretnie działce i domu, to z oporem ale stwierdziłem że dziury lepsze.

    L.

  • 253. Data: 2016-09-05 23:46:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-05 o 19:27, Lisciasty pisze:

    > No zamierzam chłodzić podłogą, a czym się różni chłodzenie podłogą
    > od faktycznego chłodzenia podłogą? :P
    > I dlaczego miałoby się nie udać? W szczytowe upały potrzebuję jakieś
    > 3kW mocy chłodniczej, tyle chyba wycisnę z 230m2 podłogi.

    Nawet latem nie chcialbym chodzic po zimnej podlodze..

    Pozdro.. TK

  • 254. Data: 2016-09-06 07:37:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 23:46:56 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Nawet latem nie chcialbym chodzic po zimnej podlodze..

    Też mnie męczy ta kwestia, zakładałem że chłodzenie parę godzin
    podczas nieobecności domowników może się sprawdzić. Albo podczas
    weekendowych wypadów. Zobaczymy co z tego wyjdzie, podłogę
    mam w miarę ciepłą (panele winylowe).

    L.

  • 255. Data: 2016-09-06 09:49:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Sep 2016 10:27:51 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A co ma zużycie do mocy?

    No ma o tyle, że moc określa się dla maksymalnych możliwych strat ciepła.
    Straty idą więc niejako w parze z późniejszym zużyciem energii (ciepła)
    przez dom. Z tego co obserwuję po wynikach ludzi robiących OZC i
    użytkujących obecne domy, jeśli przyjąć szczytową potrzebną moc w kW do MWh
    zużycia, to wychodzi to 2/3.

    > Moc się szacuje dla temperatury obliczeniowej dla danej strefy klimatycznej,
    > u mnie to jest -18 st. C.
    > Projektowe obciążenie cieplne wychodzi mi w tej chwili 7,25kW (przenikanie
    > i wentylacja 6,48kW, CWU 0,76kW).

    Ja mam przyjęte -20@22sC, i straty wychodzą poniżej 6.5kW dla 180m2 grzanej
    podłogi, a zużycie (ciepła) równa się 9MWh, z CWU zakładam maks. 12MWh/rok.
    No i to jest końcowa wartość na ogrzewanie, to będzie w porywach 3MWh prądu
    przy PC GW.

    > Energia użytkowa na ogrzewanie i wentylację 19tys. kWh, na CWU 3tys. kWh.
    > Użytkowa, czyli bez uwzględnienia pompy.
    > Końcowa na ogrzewanie, wentylację, CWU i urządzenia pomocnicze
    > wychodzi na poziomie 9tys. kWh.

    Bierzesz te dane z OZC czy z tzw. Świadectwa Energetycznego? Nadal coś mi
    nie pasuje. Ile zamierzasz zatem rocznie płacić za ogrzewanie?

    > Była. Ale jako odniesienie mieli jakieś 3 marne dziury
    > o głębokości 15-25m, zrobione gdzieś w okolicy.
    > Tak więc zakładam ostrożnie, że nikt nie wie co będzie poniżej tych 25m.

    Oby nie skała jakaś. ;)

    > No pikny, ja swój rzuciłem żeby mniej gadać.

    Ja też. ;)

    > No zamierzam chłodzić podłogą, a czym się różni chłodzenie podłogą
    > od faktycznego chłodzenia podłogą? :P

    W sensie chodziło mi o całą aparaturę do tego potrzebną, z czujnikami w
    posadzce, wysterowanie, etc.

    > I dlaczego miałoby się nie udać? W szczytowe upały potrzebuję jakieś
    > 3kW mocy chłodniczej, tyle chyba wycisnę z 230m2 podłogi.

    Nie pisz takich herezji, bo przyleci adasia i Ci da popalić. ;P Inna
    sprawa, że chłodząc pasywnie może nie być tych 3kW dostępnych, a jeszcze
    inna, że chłodna podłoga (nawet w lato) to nic przyjemnego. To podobnie
    mizerny komfort jak grzanie w zimie kalafiorami. Dlatego ja stawiam na
    aktywne chłodzenie powietrza, co będzie skutkiem ubocznym grzania CWU i
    basenu.

    Ps. Audytor ma niebawem policzyć mi wartości dla chłodzenia.
    Ciekawe co z takich obliczeń wyjdzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 256. Data: 2016-09-06 10:36:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-05 o 20:08, Kris pisze:

    > Od opłat stałych w gazie można uciec. Ja np za gaz żadnego abonamentu nie płacę;)

    Abonament za przesył też skasowany? :P

    --
    Pete

  • 257. Data: 2016-09-06 10:44:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 10:36:39 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Abonament za przesył też skasowany? :P
    Tak

  • 258. Data: 2016-09-06 10:50:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 09:49:03 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > użytkujących obecne domy, jeśli przyjąć szczytową potrzebną moc w kW do MWh
    > zużycia, to wychodzi to 2/3.

    Ja bym tego tak nie uogólniał, ale może taki trend jest.

    > Bierzesz te dane z OZC czy z tzw. Świadectwa Energetycznego? Nadal coś mi
    > nie pasuje. Ile zamierzasz zatem rocznie płacić za ogrzewanie?

    Z OZC, które służy jako podstawa do świadectwa. A co to ma do rzeczy?
    Wychodzi mi jakieś 5,5 tys. kWh, czyli koszt około 2 tys. zł rocznie
    mam wrażenie.

    > Oby nie skała jakaś. ;)

    Ponoć na 80-100m mam wungiel brunatny, może sprzedać w cholerę tą pompę
    i palić swoim węglem w śmieciuchu? :P

    > W sensie chodziło mi o całą aparaturę do tego potrzebną, z czujnikami w
    > posadzce, wysterowanie, etc.

    No jest to jakiś tam koszt, z aparatury to mam już przekaźniki
    do pomp za małe piniomdze, czujniki temperatury za grosze już powtykałem
    w kilka miejsc i skrętką do kotłowni poszło. Zostało dodać jakiś
    mały tani sterownik a'la Budyń i gotowe, więcej kosztów nie przewiduję.

    > Nie pisz takich herezji, bo przyleci adasia i Ci da popalić. ;P

    No ja liczyłem to chłodzenie i tyle wyszło :>

> [...]
    > mizerny komfort jak grzanie w zimie kalafiorami. Dlatego ja stawiam na
    > aktywne chłodzenie powietrza, co będzie skutkiem ubocznym grzania CWU i

    No jak pisałem Mańkowi, nie wiem jak to będzie z tą podłogą. Może
    wyjdzie, a może nie. Może nie będę miał 22 stopni w upały,
    a 25? Jeden pies. Przekonam się na własnej dupie już w przyszłym roku :P
    Tuż obok pompy mam rekuperator i rozdzielacze, może doczepię
    chłodnicę i zamiast podłogi będzie chłodzone powietrze? Albo coś
    innego się jeszcze wymyśli. Grunt to mieć czas i parę groszy
    na zmarnowanie :P

    > Ps. Audytor ma niebawem policzyć mi wartości dla chłodzenia.
    > Ciekawe co z takich obliczeń wyjdzie.

    Dawaj znać.

    L.

  • 259. Data: 2016-09-06 11:05:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-06 o 10:44, Kris pisze:

    > Tak

    No to masz warunki VIP :)

    --
    Pete

  • 260. Data: 2016-09-06 11:19:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 11:05:21 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > No to masz warunki VIP :
    Sam więc widzisz że póki co w Polsce jakiekolwiek opłaty za gaz nie są obowiązkowe