  • Data: 2020-02-08 22:58:18
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Pilocik <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jest tak jak napisałeś. Rocznie instalacja da tyle kilowatogodzin ile ma watow.
    Oczywiście wszyscy z jakiś bliżej nie znanej mi przyczyny podają ilość netto. Tyle
    ile wyprodukowala. Powinni podawać brutto. Czyli po odjęciu dwudziestu procent dla
    sieci i odjęciu opłat jakie ponoszą z tytułu robienia prądu. Przed chwilą sprawdzilem
    ile jest akcyzy w prądzie. Niby cztery grosze w kilowatogodzinie to dużo nie jest.
    Ale jak instalacja da rocznie 10000 kilowatogodzin to się czterysta złotych rocznie
    robi. Akcyza musi być zapłacona od całego wyprodukowanego prądu a nie tylko, jak by
    sobie jakiś naiwniak wymyślił, od tego wpuszczonego do sieci.

    i znów bajki opowiadasz, czy Tobie ktoś płaci za ten wieczny hejt i
    pesymizm w sprawie PV ? zwlaszcza że jesteś tylko teoretykiem ;)

    po pierwsze - instalacja da tyle kWh ile ma W - z grubsza racja, ale
    przy dobrej orientacji paneli jest to nawet 1,2:1

    po drugie - dla operatorów jest 20% ale nie od produkcji a od produkcji
    minus autokonsumpcja - rozumiesz różnicę ? (20% dla PV do 10kWp, >10kWp
    jest 30%)

    po trzecie - akcyza jest liczona TYLKO od pobranej energii, nie od
    wyprodukowanej - nie wiem skąd taka bzdura
    powtarzam, nie od wyprodukowanej, nie od wysłanej a od POBRANEJ

    już zapomniałeś jak niedawno na Twoją prośbę pokazałem skan mojej
    faktury za prąd?

    nie ściemniaj i daj już sobie spokój bo nie masz pojęcia o temacie, masz
    oczywiście prawo do swojej opinii o PV ale z racji na to że jesteś
    głuchy na argumenty i przeinaczasz fakty to daj już sobie spokój w tym
    temacie i nie ośmieszaj się bardziej