  • 61. Data: 2020-02-09 19:55:09
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    > Jest duże prawdopodobieństwo że masz rację. Przy okazji znalazłem w necie coś
    takiego. Artykuł napisał jakiś doradca podatkowy w połowie 2018 roku. Nie mam żadnego
    własnego zdania na temat artykułu. Wytlumaczysz co artysta miał na myśli z vatem?
    > Fotowoltaika a VAT
    > Inaczej jest w zakresie VAT. Wytworzoną energię elektryczną uznaje się za towar,
    który może być przedmiotem dostawy. Jednak po jej wyprodukowaniu nie dochodzi do
    czynności opodatkowanej, która rodziłaby konieczność naliczenia tego podatku.
    Opodatkowaniu podlega bowiem odpłatna dostawa towaru, która nie wystąpi przy zużyciu.

    > VAT jest naliczany jednak w zakresie tzw. dostaw nieodpłatnych zrównanych z
    odpłatnymi. Jeżeli spełniasz warunki do uznania Cię za podatnika VAT, który
    skorzystał z odliczenia VAT z tytułu montażu fotowoltaiki, opodatkujesz wykorzystanie
    energii na potrzeby własne (osobiste).
    > Czy dobrze sądzę że jak ktoś ma dom i w nim prowadzi działalność gospodarczą. I
    zainstalował na firmę panele i odliczyl VAT to musi do ilości prądu jaki zużył poza
    działalnością doliczyć VAT i ten VAT odprowadzić do US?

    przeczytaj ustawę o OZE, podpowiem słowo klucz - PROSUMENT

  • 62. Data: 2020-02-09 20:15:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tłumaczenie tego gościa dotyczyło prosumentow. To byl portal dla rolników i było
    kilka scenariuszy. Jak watowiec i odliczyl VAT to jeśli zużywa wszystko na potrzeby
    gospodarstwa to vatu nie odprowadza. Jak zasili tym dom to ma odprowadzic VAT. Jak
    nie watowiec to jak zasili dom to nie musi vatu odprowadzać. Mnie tam rybka. Chciałem
    zobaczyć co inni sądzą. Ty sądzisz zebym przeczytał co to prosument. Może ktoś inny
    napiszę coś innego.

  • 63. Data: 2020-02-09 20:58:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Przy okazji znalazłem w necie coś takiego.

    Linka dasz?

  • 64. Data: 2020-02-09 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Tak, brawo, o to chodziło.

    > Produkcja 1kWh dziennie zimą w zderzeniu z hasłami instalatorów "jak
    > jest jasno to też produkuje, nie?". Suweren łyka bez śladu
    > wąpliwości :D Nie przywraca mi to wiary w naród.

    Panele to jest swego rodzaju inwestycja.
    Madrzy ludzie podpowiadaja zeby nie inwestowac w to czego sie nie
    rozumie.

    > To nawet nie jest podsumowanie. Mam w okolicy takich co własnie na
    > jesień wypierniczyli wszelkie piece i grzeją prądem z instalacji
    > 10kWp. Czekam z popcornem.

    Zamiast czekac z popocornem, mogłes podpowiedziec skoro ich znasz.

    > Wcześniej wybulją kilka tysiaków i będzie płacz i narzekanie oraz
    > oskarżanie kogo tam aktulanie nie lubią.

    I w sumie beda mieli racje.
    Bo oczywiście traktowanie wszelkiej masci sprzedawców z góry jak złodziei
    to jest jakis przejaw zdrowego rozsadku.
    Ale czy tak powinno byc i czy to jest normalne ze uznajemy to za
    normalnosc i co gorsza odpuszczamy oszustom?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 65. Data: 2020-02-09 21:00:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Możesz uwierzyć albo się obrazić. Poza tym dzisiaj linki nie są bardzo potrzebne.
    Tekst jaki wkleilem jest naturalnym linkiem.

  • 66. Data: 2020-02-09 21:53:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/02/2020 20:59, Budzik wrote:
    > Panele to jest swego rodzaju inwestycja.
    > Madrzy ludzie podpowiadaja zeby nie inwestowac w to czego sie nie
    > rozumie.

    Khem ... znaczy sugerujesz że nie nalezy inwestować w energetykę jądrową
    bo poziom zajomości fizyki wśród merketoidów i bankowców jest grubo
    poniżej zera?

    > Zamiast czekac z popocornem, mogłes podpowiedziec skoro ich znasz.

    Nie znałem kiedy instalowali, pytania suwerena o to czy produkuje jak
    jest zachmurzone padło *po* fakcie instalacji i w trakcie wypierniczenia
    pieca. Wyjaśniłem tylko biedakowi żeby szykował dodatkowe pieniądze, ale
    nie uwierzył. Monter przecież zna się lepiej a i przecież w dzień
    faktycznie jest jasno.

    Przy okazji dowiedziałem się że oni masę takich instalacji z wyrzuceniem
    pieca ostatnio zrobili.

    Potem dowiedziałem się że absurdalnie wzrosła ilość wniosków na dotację
    w ostatnim kwartale...

    Popcorn.

    > Bo oczywiście traktowanie wszelkiej masci sprzedawców z góry jak złodziei
    > to jest jakis przejaw zdrowego rozsadku.

    Nie, to patologia.

    > Ale czy tak powinno byc i czy to jest normalne ze uznajemy to za
    > normalnosc i co gorsza odpuszczamy oszustom?

    Ja nie uznaje. Walcze z tym.

    Kilka dni temu kobitka pyta czy chce łacze 1GB/s. Tak, *B*ajt. To tylko
    nieświadoma tumanistka, więc jej wybaczam.

    Ale tutaj jest świadome wprowadzanie w bład przez osobą uchodzącą przez
    eksperta który widzi dodatkowy zarobek. Nie wolno odpuszczać.

  • 67. Data: 2020-02-09 22:08:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.02.2020 o 19:50, heby pisze:

    > Tak, brawo, o to chodziło.

    > Produkcja 1kWh dziennie zimą w zderzeniu z hasłami instalatorów "jak
    > jest jasno to też produkuje, nie?". Suweren łyka bez śladu wąpliwości :D
    > Nie przywraca mi to wiary w naród.

    a frankowicze którzy podpisywali niekorzystne umowy? A piesi którzy
    włażą pod auta bo mają pierwszeństwo? A antyszczepionkowcy? A "doktor"
    ktory leczy koronowirusa perhydrolem dożylnie? Wszystkich bezmózgów
    chronimy, powodując rozrost ich populacji. jak ta populacja się
    nadmiernie rozrośnie, to wszystko dupnie i jak mówił kononowicz -
    niczego nie będzie. mam nadzieje że nie dożyje tego momentu.

    Wracając do meritum - jak się troszkę "sparzą" na interesie ze słońcem -
    następnym razem pomyślą. a mocno się nie przejadą, wiec krzywdy nie będzie.

    ToMasz

  • 68. Data: 2020-02-10 01:29:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.02.2020 17:23, Janusz wrote:

    > Ale bez naszej produkcji podzespołów będzie katastrofa dla nich, z czego
    > oni
    > sobie doskonale zdają sprawę.

    Cwaniaki chcą Ukrainę w UE żeby tam przenieść produkcję. Jeszcze trochę
    i tak będzie. Niech cwaniaki u siebie produkuja podzespoły.

  • 69. Data: 2020-02-10 05:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Khem ... znaczy sugerujesz że nie nalezy inwestować w energetykę
    > jądrową bo poziom zajomości fizyki wśród merketoidów i bankowców
    > jest grubo poniżej zera?

    Miałem na mysli bardziej rozumienie idei inwestycji.
    I nie chodzi o wiedze marketoidów ale o twoja wiedze.
    Ale ogólnie wszystko co budzi twoje jakiekolwiek watpliwości powinno IMO
    przemawiac na niekorzysc inwestycji.

> [...]
    > lepiej a i przecież w dzień faktycznie jest jasno.
    >
    > Przy okazji dowiedziałem się że oni masę takich instalacji z

    Rozmawiałes z instalatorem czy z sasiadem?

    > Potem dowiedziałem się że absurdalnie wzrosła ilość wniosków na
    > dotację w ostatnim kwartale...
    >
    > Popcorn.

    > Nie, to patologia.

    Ale co? To ze sprzedawcy maja patologiczne zachowania czy to ze ja
    zakładam z góry ich złe intencje?
    Przymierzam sie do ksiazki Bullshit jobs - w komentarzach czytałem ze
    jedna z grup zawodoowych które mogłbyby zniknac z ziemi i nikt by za nimi
    nie zatesknił (ba, byłoby nawet lepiej) sa tzw telemarketerzy.
    Myslisz ze oni nie rozumieja ze ich praca tylko przeszkadza wiekszosci
    ludzi?
    Kiedys dzwonił do mnie gostek z jakiejs firmy namawiajac na inwestycje.
    Taki przemadrzały, ale trzymajacy poziom. Przeciagnałem go troche, jeden
    drugi telefon - jak sie wreszcie zorientował to wyszło z niego całe
    buractwo. Oczywiście inwestycja smierdziała na kilometr. Mała satysfakcje
    miałem...

    > Ja nie uznaje. Walcze z tym.

    Brawo Ty!

> [...]
    >
    > Ale tutaj jest świadome wprowadzanie w bład przez osobą uchodzącą
    > przez eksperta który widzi dodatkowy zarobek. Nie wolno odpuszczać.

    Zgadzam sie w 100%!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 70. Data: 2020-02-10 05:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > populacja się nadmiernie rozrośnie, to wszystko dupnie i jak mówił
    > kononowicz - niczego nie będzie. mam nadzieje że nie dożyje tego

    Nie sadzisz ze zamiast dac im sie oszukiwac, nalezałoby kształcic?

    > Wracając do meritum - jak się troszkę "sparzą" na interesie ze
    > słońcem - następnym razem pomyślą. a mocno się nie przejadą, wiec
    > krzywdy nie będzie.

    Moze tak, moze nie. IMO najlepsza bronią jest wiedza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???