    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <jjquqk$m1q$1@news.task.gda.pl> <jjr5fg$s6i$1@inews.gazeta.pl>
    <4f633c40$1$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <jk05tq$9sk$1@inews.gazeta.pl>
    <4f63ac4b$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <jk1cbn$hfp$1@inews.gazeta.pl> <jk1k7a$p80$1@inews.gazeta.pl>
    <4f647420$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <jk1uqn$cbg$1@inews.gazeta.pl>
    <4f64bd09$1$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <jk2v45$pb3$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Palnik do spawania/cięcia
    Date: Sun, 18 Mar 2012 13:09:15 +0100

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Kolego Ty chyba na oczy nie widziałeś spawaczy zawodowych,
    > skoro tak twierdzisz.

    Człowieku a co to za fenomen jest ten spawacz zawodowy? nie rozśmieszaj!

    Powiem krótko, może faktycznie do okazjonalnego spawania warto kupić sobie
    za te 2kzł spawarkę TIG, przecież to promieniowanie okazjonalnie nie będzie
    aż tak szkodliwe, tylko jak grube blachy taka spawarka TIG 200A potrafi
    spawać, podobno 2,5mm, zgadza się?
    Podobno taka spawarka TIG nie nadaje się do spawania wszystkiego?
    Można nią spawać aluminium, stale węglowe? bo z opisów wynika że nadaje się
    tylko do stali stopowych, czy to może chodzi o zastosowany gaz Argon i jak
    by dać mieszankę Argonu i CO2 to można by i te stale węlowe spawać?

    > Kolego i nadal twierdzę, że piszesz głupoty. Wiesz jak wytwarzane są
    > promienie X (Roentgena)? Trzeba rozpędzić do dużej predkości
    > elektrony i następnie je gwałtownie wyhamować.

    Słuchaj, ja nie mam ochoty nikogo uświadamiać, przekonywać czy dokształcać
    na siłę!
    Rozumiem że dla ludzi pokroju po tygodniowym kursie spawania twierdzący ze
    są wybitnymi specjalistami w dziedzinie która ani specjalistycznej wiedzy
    ani umiejętności nie wymaga, jest to niepojęte i niezrozumiałe!
    Ja to doskonale rozumiem że tacy ludzie jak "MArek Dyjor" twierdzący że
    skoro ja nie spawałem gazowo to nie umiem spawać, nie są wstanie pojąć że ja
    kupując sobie dowolny sprzęt spawalniczy nauczę się nim spawać w ciągu góra
    kilku dni, więc tym bardziej nie są w stanie nawet pojąć takiego terminu jak
    "Fizyka Plazmy"
    Dostałeś źródło, nawet nie przekartkowałeś literatury a wykłócasz się na
    poziomie wiedzy ze szkoły podstawowej, bo zdaje się tam uczą o sposobie
    wytwarzania promieniowania X przez przyspieszanie elektronów kilowoltami i
    hamowaniu ich na elektrodzie.
    Musisz wiedzieć że to nie jedyny na świecie sposób powstawania
    promieniowania X, jest ich cała masa, od popularnych jak izotopy
    promieniotwórcze, po takie niepopularne jak generowanie promieniowania X
    przez rolkę taśmy w czasie jej rozwijania i nie są to jedyne sposoby, a
    plazma jest jednym z nich, ale pewnie mało który spawacz wie że coś takiego
    jak plazma przy spawaniu łukowym występuje, a plazma generuje bardzo
    szerokie widmo promieniowania, tak więc nie wykłócaj się tylko poczytaj
    literaturę naukową w temacie.
    Zresztą jak się nie zapoznasz to też się nic nie stanie bo to nie jest
    wiedza niezbędna do spawania.