  • Data: 2012-03-19 12:25:02
    Temat: Re: Palnik do spawania/cięcia
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    news:jk6tnm$249$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    >
    > Palnik perun do spawania acetylenowo- tlenowego:
    > uchwyt około 180-200 zł
    > przykład
    > http://allegro.pl/palnik-do-spawania-acetylen-rekoje
    sc-perun-216-i2193574294.html

    > końcówki od 70 do 120 zł szt. Jeżeli do rur stalowych, musisz mieć
    > końcówki przynajmniej nr 2, 3, 4. Z grubsza oznaczają one grubość
    > materiału spawanego w milimetrach.
    >

    > Moim zdaniem wystarczy w znakomitej większości przypadków
    >
    > Można kupić zestaw wraz z palnikiem do cięcia
    > http://allegro.pl/palnik-do-spawania-i-ciecia-pu-216
    a-x16-perun-f-v-i2196753134.html

    > Można kupic używany zestaw
    > http://allegro.pl/palnik-acetylenowy-palniki-do-ciec
    ia-spawania-i2203411973.html

    > Palnik do cięcia - odrębna historia. Kosztuje dość sporo bo to większe
    > urządzenie. Nowy perun z cyrklem i wózkiem będzie kosztował z 350 zł
    >

    > Do "zabawy" można kupić mały palnik acetylenowy shermana. Mam takie coś i
    > mówię: da się tego używać ale nie do poważniejszych prac. Ot pospawanie
    > jakichś cienkich elementów, blaszek, twarde lutowanie itp.
    > http://allegro.pl/palnik-acetylenowy-do-lutowania-sp
    awania-podgrze-i2170743601.html

> [...]
    > ileś tam km spoiny żeby wiedzieć że się umie.
    >
    > Sprawdzaj co jakiś czas węże na szczelność zwłaszcza jeżeli nie używasz
    > ich często a tylko raz na jakiś czas. Guma przez cały czas swego życia
    > wulkanizuje i zmienia swe właściwości. Dla własnego bezpieczeństwa nie
    > należy tego lekceażyć. Węże sprawdza się zanurzając je pod ciśnieniem w
    > wodzie.
    > Przed każym ruchem pomyśl 5 razy - będziesz trzymał w ręku 3000-3200 st C
    > o ogromnej energii. Łatwo tym wyrządzić szkody lub zrobić sobie krzywdę.

    Daj spokój, szkoda czasu dla niego, bo on wie lepiej.
    On nie dopuszcza do swojej świadomości, że najtańszy zestaw do spawania
    gazowego, zwłaszcza instalacji CO to wydatek rzędu minimum 2-3 tys. zł i że
    dla amatora o wiele lepszym i tańszym, a przede wszystkim nie wymagającym
    dużych umiejętności, aby położyć dobry spaw rozwiązaniem będzie spawarka
    inwertorowa TIG + MMA lub MIG-MAG.
    On wie lepiej, że kupi sobie tylko i wyłacznie chiński palniczek za 50-100zł
    na Allegro i po 2 dniach praktyki samym palniczkiem bez butli, reduktorów,
    węży i gazu będzie spawał lepiej od zawodowych spawaczy z
    kilkudziesięcioletnim stażem i sprzetem za 10 tys. zł, a jakość jego spawów
    to będzie taka, że "klękajcie narody" :)
    Tak naprawdę to on jest z tych wszystkowiedzących i tworząc ten wątek
    oczekuje tylko i wyłacznie poklasku i wychwalania z naszej strony :D
    Jak będziesz się tak wymądrzał to jeszcze dostaniesz zjebkę, że gówno się
    znasz :D
    Poczytaj tylko naszą dyskusję, w której także bierze udział Marek.