  • Data: 2019-07-01 15:31:02
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 1 Jul 2019 15:07:05 +0200, Janusz

    > Masz na zdjęciu które dał kris, podają zwrot 9-10lat.

    Podają też uzysk z 5kWp na 5000kWh/rok... :> Już na samym prosumencie
    urżnie z 1000kWh/rok, o tym że uzyski są zależne od fanaberii pogodowych
    już nie wspomnę.

    > Fajnie ale ja się już wyleczyłem z kupowania czegoś droższego niż 100zł
    > u chińczyka,
    > a dlaczego? zobaczysz sam jak będziesz chciał coś na gwarancji naprawić.

    Akurat importowałem przez parę lat towar za "trochę" więcej niż 100 zł (a
    nawet z trollem patentowym w sądzie byłem), szwagier, który też chce
    panele, importuje towar z chin cyklicznie -- pojęcie o temacie mamy,
    dziękuję za ostrzeżenie. :P

    > A kto Ci każe brać firmę?

    Nikt, pisałem w odniesieniu do cen rynkowych jakie dostaje kowalski.

    > Oczywiście że jest i nie bądź taki dosadny, patrz trochę dalej niż
    > koniec nosa.

    Nie jest w warunkach jakie opisujesz (wykorzystywanie prosumenta aby
    zbierać prąd w lato a wykorzystywać w zimie). Matematyka akurat jest
    uniwersalna i nos nic do tego nie ma.

    > A dlaczego mam nie oddawać? właśnie na tym cały myk polega
    > że najwięcej energii potrzebuję w zimie a wyprodukuję ją
    > w lecie, prosument to optymalna opcja.

    Rozumiem dokładnie jak działa prosument -- ale w takim wariancie możesz
    tylko pomarzyć że się to zwróci w mniej niż 10 lat w stosunku do grzania
    prądem w 2T. 7 lat przy cenach paneli jak dla kowalskiego (>4500zł/kWp)
    jest do osiągnięcia tylko jak się intensywnie zużywa prąd na bieżąco. Czyli
    jak ja obecnie, do pędzenia EV.

    --
    Pozdor
    Myjk