  • 111. Data: 2018-10-25 09:35:21
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 04:31:24 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > To tak na pewno nie działa. Kupa ludzi ma falowniki jednofazowe on-grid
    > i na pewno nie mają tak że paneli ma na 5kW a oddaje do sieci 2,5kW.

    Dlatego pytam o przykłady żeby sobie poczytać jak to działa. Jak na
    razie każdy mówi że są, że jest kupa a nikt nie rzucił linkiem.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 112. Data: 2018-10-25 09:41:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 24 Oct 2018 11:36:52 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Chyba że mamy jakiś bufor energii - wiele nie potrzeba, na pół okresu
    > wystarczy.
    No to policz sobie ile to energii. Jak to zrobiłem i mówię że pojemność
    kondensatora na powiedzmy 1 kW mocy falownika wychodzi cholernie duża.
    Dlatego pytam o współpracę z aku, który nawiasem mówiąc też nie może być
    zbyt mały.

    > Moc zerowa to w zerze. W dolinie trzeba ciągnąć prąd z tych paneli co są
    > ustawione na północ.
    Zapomniałeś emotikona :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 113. Data: 2018-10-25 09:41:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 05:05:43 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > A o kondensatorach słyszałeś?

    Słyszałem.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 114. Data: 2018-10-25 09:45:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 20:51:14 +0200, pilocik napisał(a):

    > kolego, czy jedna czy trzy fazy to nie ma znaczenia, falownik MUSI
    > wygenerować czysty sinus, inaczej nie dostanie certyfikatu i go
    > energetyka nie będzie chciała podłączyć
    >
    > to nie jest tania przetwornica z prostokątem, czy tez ładnie nazwanym
    > "aproksymowanym" sinusem, dlatego niestety tyle kosztują, chociaż nie
    > ukrywam, że i tak lwia część ceny to cła, podatki i marże

    Na razie abstrahuję od wymogów energetyki. Moje pytanie ma charakter
    wyłącznie konstrukcyjny. Nie ma fizycznego sposobu by ze stałego prądu
    fotopanelu wygenerować zmienny prąd jednofazowy z wydajnością większą
    niż 50% mocy tego stałego prądu. Chyba że się użyje magazynu energii na
    brakujący półokres. Dlatego pytam o akumulatory. I ponieważ policzyłem,
    nie pytam o kondensatory :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 115. Data: 2018-10-25 10:35:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 09:45:55 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
> [...]
    > wyłącznie konstrukcyjny. Nie ma fizycznego sposobu by ze stałego prądu
    > fotopanelu wygenerować zmienny prąd jednofazowy z wydajnością większą

    No to moje jednofazowe falowniki Envertech 500
    http://www.envertec.com/Microinverter/EVT500en.htm
    jakoś nie wiedzą że się nie da bo działają. Do każdego są podczepione
    po 2 panele 280Wp i jak słońce ostro poświeci to prawie 100% mocy wyciągają.
    A mam ich w tej chwili 6 sztuk, 4 na dachu, 2 na kręciole.

    L.

  • 116. Data: 2018-10-25 11:40:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 01:35:31 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > po 2 panele 280Wp i jak słońce ostro poświeci to prawie 100% mocy wyciągają.
    > A mam ich w tej chwili 6 sztuk, 4 na dachu, 2 na kręciole.

    Spora waga i gabaryty w odniesieniu do stosunkowo niewielkiej mocy mogą
    wskazywać że wykorzystano magazynowanie energii w kondensatorach.
    Zapewne konstrukcja jest nierozbieralna i zalana żywicą a w manualu nic
    na ten temat nie napisano. Powiesz ile taki inwerter kosztuje?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 117. Data: 2018-10-25 12:27:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 25 października 2018 11:40:44 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > Spora waga i gabaryty w odniesieniu do stosunkowo niewielkiej mocy mogą
    > wskazywać że wykorzystano magazynowanie energii w kondensatorach.

    A to źle?

    > Zapewne konstrukcja jest nierozbieralna i zalana żywicą a w manualu nic
    > na ten temat nie napisano. Powiesz ile taki inwerter kosztuje?

    Nie otwierałem tego faktycznie choć kusiło.
    A co do ceny to np:

    https://www.sklep.asat.pl/pl/p/Mikroinwerter-560W-En
    vertech-EVT560-Wieland-/663

    L.

  • 118. Data: 2018-10-25 12:57:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 03:27:26 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > A to źle?
    Bynajmnij. Interesuje mnie po prostu jak to zrobili.

    > Nie otwierałem tego faktycznie choć kusiło.
    > A co do ceny to np:
    >
    > https://www.sklep.asat.pl/pl/p/Mikroinwerter-560W-En
    vertech-EVT560-Wieland-/663

    Dzięki.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 119. Data: 2018-10-25 13:45:24
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

> [...]
    > niż 50% mocy tego stałego prądu. Chyba że się użyje magazynu energii na
    > brakujący półokres. Dlatego pytam o akumulatory.

    Czy ty w ogóle wiesz jak wygląda topologia najprostszego mostkowego jednofazowego
    falownika napięcia?

    > I ponieważ policzyłem,

    Pokaż te obliczenia. Proszę.

  • 120. Data: 2018-10-26 12:22:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No to policz sobie ile to energii. Jak to zrobiłem i mówię że pojemność
    > kondensatora na powiedzmy 1 kW mocy falownika wychodzi cholernie duża.
    To nie jest pół sinusa tylko znacznie mniej, falownik modulacją PWM robi
    sinusa
    synchronicznego z siecią, więc energię z paneli pobiera cały czas,
    kondesatory
    i modulacja wyrównuje falowanie mocy na panelu.

    --
    Pozdr
    Janusz