  • Data: 2018-08-19 18:13:33
    Temat: Re: Parę tematów poszukuję
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie żebym się czepiał, bo nie znam, zapytam jednak: czy ten centralny
    > odkurzacz na 300m to jest jeden, z 20-metrowym wężem, czy po prostu ma
    > n "wtyczek", i krótszym (dajmy na to 5-metrowym) wężem trzeba po prostu
    > obskoczyć każde pomieszczenie i wczepiać/odczepiać wąż? A może to jeszcze
    > inaczej działa?
    >
    > W tych dwóch wariantach które do głowy mi przyszły ciężko mi uchwycić
    > zaletę. Na pewno cisza jest dużym plusem, bo domniemywam że taki
    > centralny odkurzacz jest praktycznie bezgłośny, tylko ten 20-metrowy wąż.
> [...]

    Kiedyś już o tym pisałem. Mój pierwszy kontakt z odkurzaczem centralnym
    miał miejsce w pewnej przedwojennej willi. Na schodach i w kątach, gdzie
    zwykle gromadzą się tzw. koty, zamontowane były kratki zdolne do zasysania
    z powierzchni. To się uruchamiało samo zgodnie z jakimś harmonogramem
    (pewnie zegar mechaniczny z krzywkami) i samo sprzątało. Jeśli nawet nie
    idealnie i od czasu do czasu trzeba było przejechać szczotką po stopniu
    schodów, to i tak ułatwienie ogromne. Taką automatyzację rozumiem i popieram.

    Podobno mamy postęp, tymczasem dzisiaj zachwyt może budzić jedna ssąca
    dziura na cały dom, do której trzeba wpiąć "pytona" i dalej ganiać po
    chałupie jako serwis sprządający. Tego kompletnie nie rozumiem, nawet jeśli
    z kalkulacji wychodzi, że wady tego rozwiązania skompensowane są przez
    nieco liczniejsze zalety.

    --
    Jarek