  • 31. Data: 2012-04-27 17:42:27
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

> [...]
    > dużo kondensatu, jak dopływ powietrza była zamykany. Na kominie osadzał
    > się syf, aż w końcu przepaliłem piec nieco mocniej i sadza się zapaliła.
    > Fakt że ten pożar sadzy był niewielki ale wkład pękł. Nie wiem nawet czy
    > aby na pewno pękł po pożarze sadzy czy jeszcze przed, ale dopiero po tym
    > wszedłem na dach zobaczyć co tam widać w środku...
    > Żebym wiedział że ten szmelc nie wytrzyma tych nawet 10lat to stawiałbym
    > komin z szamotówki i na zaprawie szamotowej, kij że drożej dłużej i
    > trudniej ale pewniej!
    >
    > Teraz nie pozostaje mi nic innego jak wpychać tam rurę.

    A czyściłeś komin co kwartał ?

  • 32. Data: 2012-04-27 18:12:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 17:42, Marek P. pisze:

    > A czyściłeś komin co kwartał ?

    Komin był używany jakieś 2-3 miesiące. Postawiony nowy przed sezonem
    grzewczym w trakcie którego pękł.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 33. Data: 2012-04-27 19:16:21
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Komin był używany jakieś 2-3 miesiące. Postawiony nowy przed sezonem
    > grzewczym w trakcie którego pękł.

    I tyle sadzy się nazbierało, ze isę zapaliła przez 2-3 miesiące?

  • 34. Data: 2012-04-27 19:26:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 19:16, Marek P. pisze:
    > Użytkownik "Lewis"<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > I tyle sadzy się nazbierało, ze isę zapaliła przez 2-3 miesiące?

    Jak widać... Piec z nadmuchem, temp na kotle 50-55C duszenie a nie
    palenie, nawet jak drewno sezonowane to i tak kondensatu i sadzy od groma.
    Pisałem już wcześniej pożar był znikomy bo nawet ognia nie było widać z
    komina tylko trochę więcej niż zwykle dymu na podwórku a później w
    wyczystce jakieś 20l resztek przepalonej sadzy. I niestety wkład się poddał.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 35. Data: 2012-04-27 21:13:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:

    > Kwasówka nie nadaje sie do kominków. Ona jest odporna chemicznie ale
    > nie termicznie.
    > Wkłady do wysokich temperatur to się robi stalowe.

    a jednak nie zjadłeś wszytskich rozumów, bo jesteś w błędzie.

  • 36. Data: 2012-04-27 21:15:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

    > Ale mi rozwalił się ten od pieca CO. W poprzednim wątku pisałem co i
    > jak. Do kominka też mam niestety ceramiczny ale tam palę odświętnie i
    > jakoś się trzyma.
    >
    > Najlepsze jest to że pokazujesz ludziom zdjęcia, tłumaczysz co jak
    > gdzie i dlaczego a Ci dalej kupują ten szmelc, ostatnio kumpla ojciec
    > kupił ceramiczny komin właśnie do kominka... Ręce opadają, no ale cóż
    > polak nie uwierzy dopóki sam się nie przejedzie, bo jak zobaczy u
    > kogoś to i tak swoje zrobi.

    zrozum drogi człowieku ceramiczny do 400 stopni nei nadaje sie do komminka,
    są jednak ceramiczne do kotłów stałopalnych i one sie nadają.

  • 37. Data: 2012-04-27 21:16:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Bo to jakaś ściema ...
    >
    > Jak coś co wytrzymuje tylko do 400 stopni (spaliny) ma wytrzymać 1000
    > stopni ?
    > Jakaś marketingowa bzdura ...

    pracą ciągła obciążnie chwilowe...

    ile trwa pożar sadzy...

  • 38. Data: 2012-04-27 21:26:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > Winna jest głupota budowlana. Bo kierbud powinien wiedzieć takie
    > rzeczy, chociażby on. A kominiarze to co ?
    > Mówiłem, że uczymy się na własnych błędach :-) Ci co mieli być
    > profesjonalistami to są po prostu z selekcji negatywnej.
    > Zawsze mówię, że jak nie ma co ze sobą zrobić to do budowlanki :-)
    >
    > Do pieca czy kominka daje się wkład stalowy z grubej stali z takiej
    > czarnej. Z kwasówki sie przepali, jest za cienka.

    gówno prawda kiki widać ci co sie nie nadają nawet do budowlanki to idą do
    importu szajsu z chin...

    sprawdź najpier że sa kominy ceramiczne do kominków

    http://www.schiedel.pl/produkty/schiedel-rondo-plus/
    opis-techniczny

    i z kwasówki do kominków, po prostu rura jest z grubszej stali.

  • 39. Data: 2012-04-27 21:30:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

> [...]
    > było widać z komina tylko trochę więcej niż zwykle dymu na podwórku a
    > później w wyczystce jakieś 20l resztek przepalonej sadzy. I niestety

    prawdopodobnei kupiłeś odpowiednik tego
    http://www.schiedel.pl/produkty/schiedel-rondo/opis-
    techniczny

    odpowiedni dla temperatur od 200°C do 400°C
    odporny na działanie wysokich temperatur i pożar sadzy
    do suchych spalin

    a powienienś kupić odpowienik tego:
    http://www.schiedel.pl/produkty/schiedel-rondo-plus/
    opis-techniczny

    odporny na działanie kondensatu
    maksymalna temperatura spalin 600 °C
    odporny na pożar sadzy
    rury wewnętrzne o zwiększonej wytrzymałości na korozję

    czy rury były zdylatowane od pustaka osłonowego poprzez jakiś system
    dystansowy?

  • 40. Data: 2012-04-27 21:32:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > A jakie jest przeznaczenie komina w PDFach?
    > Bo jeśli jest to komin do pieców na paliwa stałe to odpowiada
    > wyłącznie producent, bo on celowo taki bubel robi, a sprzedawcy
    > celowo go wciskają klientom, to spisek, cwaniactwo i oszustwo.

    Schiedel ma dwa rodzaje kominó do pieców na paliwa stałe do 400st do spalin
    suchych oraz do 600 i spalin mokrych.

    w pierwszym rura musi być dylatowana sznurem w drugim jest izolowana
    okładziną z wełny żaroodpornej.