    Date: Sun, 12 Aug 2018 10:10:49 +0200
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pellet czy ekogroszek

    W dniu 11.08.2018 18:45, Twardy pisze:

    > Gazu nie ma i nie nie bedzie przez najblizsze lata.
    > W takim ukladzie co wybrac - pellet czy ekogroszek?

    W takim układzie Ty wiesz najlepiej, dlaczego chcesz
    wybrać między pelletem a ekogroszkiem, a nie na ten
    przykład - między PC wodną i powietrzną. Dlatego na
    proste pytanie - prosta odpowiedź, w formie przypowieści.
    Budowniczy mojego domu przeszedł taką drogę z ogrzewaniem
    domu i wody, dążąc do jak najlepszego połączenia przyjemnego
    (mało roboty) z pożytecznym (tanie grzanie): śmieciuch -
    olej opałowy - ekogroszek - pellet - gaz ziemny + solary.
    Ty idź tą drogą, tylko w odwrotnej kolejności. Solary
    zresztą są dobre w każdej opcji, dając ciepłą wodę prawie
    za darmo (jakaś el. pompka tam pracuje) od wiosny do
    jesieni (a nawet zimą), gdy tylko słońce na niebie.