  • 21. Data: 2022-01-09 19:14:42
    Temat: Re: Piec do pieczenia chleba/pizzy
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 17:08:22 UTC+1 mant... napisał(a):

    > do chleba to maszynka do wyrabiania ciasta i pieczen ia za 100zł
    > i pizzę pieczemy w każdym piekarniku w domuczyli niczego nie kupujemy,
    > bo top strata kasy.

    Zależy co sie rozumie przez "chleb" i "pizzę" ;)
    Bo wg mnie to dokładnie odwrotnie, chleb można w zwykłym piekarniku a pizzy się nie
    da. Przepisów na chleb z piekarnika są tysiące, z formy, w garnkach (żeliwne,
    ceramiczne...), na blachach...
    Pizzę tez sie da, ale nie taką jak w (włoskiej) pizzerii.

    > Pieczenie nie ma znaczenia, ma znaczenie czy ciasto mokre czy suche, czy
    wyrośniete, czy dużo cięzkich dodatków
    ;)

    > Nie wolno jeśc pizzy zamiast obiadu bo to nie jest żaden posiłek
    Co kto lubi, codziennie to przesada, ale co jakiś czas... wartość odżywcza,
    kaloryczność itp zależy głównie od dodatków. Taka super świeża kanapka na ciepło ;)
    Do tego jakaś zieleninka (rukola) i oliwa...
    Samo ciasto to takie pseudo chlebowe, u mnie np. niecałe 2g drożdży na 4 sztuki,
    wstępie "obrobione" przez enzymy podczas dojrzewania ~od 6-8h do kilku dni
    nawet...(ja zazwyczaj robię 2 porcje, jedna ~8h, druga do lodówki i na drugi dzień
    czyli ~32h)

    > Obiad to zupa, gdy dbamy o żołądek i o zdrowie na wiele lat
    Co kto lubi, zależy jaka zupa , żeby po zjedzeniu nie pytać a co na obiad ;)

  • 22. Data: 2022-01-09 19:26:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Jan 2022 10:14:42 -0800 (PST), WS

    > Pizzę tez sie da, ale nie taką jak w (włoskiej) pizzerii.

    https://youtu.be/G-jPoROGHGE?t=1030
    Co mu tu nie tak wyszło? :P Po prostu trzeba mieć dosyć potężny kamień i po
    rozgrzaniu (u mnie się kamień kituje ze 2h) piec, jak wyżej, na dwie raty.
    Upierdliwe, ale wychodzi bardzo dobra.

    Oczywiście, ciasto okopcone drewnem smakuje inaczej, a czy lepiej to już
    kwestia podniebienia. Ja od dawna wole jeść z grilla elektrycznego lub
    gazowego, jedzenie nie jest takie gorzkie. Podobnie wolę piwo
    bezalkoholowe, jak teraz mam się jasnego z alkoholem napić to mam odruch
    wymiotny, dlatego alkoholowe piję tylko ipy i apy, co niestety bije po
    kieszeni (aczkolwiek bezlakoholowe browary też są drogie). :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2022-01-09 19:40:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 19:26:55 UTC+1 Myjk napisał(a):
> [...]
    > rozgrzaniu (u mnie się kamień kituje ze 2h) piec, jak wyżej, na dwie raty.

    Zapisałem, może przetestuje w Krk, wygląda OK, na 2x nigdy nie robiłem...

    > Ja od dawna wole jeść z grilla elektrycznego lub
    > gazowego, jedzenie nie jest takie gorzkie.

    W opalanym drewnem nie ma się "wędzić", pewnie goryczka wynika z kiepskiego
    wymiecenia popiołu (?)
    Ja mam taki/podobny efekt jak robię w elektrycznym kilka i nie pozamiatam kamienia
    zbyt dokładnie po każdej

> [...]
    > wymiotny, dlatego alkoholowe piję tylko ipy i apy, co niestety bije po
    > kieszeni (aczkolwiek bezlakoholowe browary też są drogie). :P

    Zaraz dojdziemy do domowego wyrobu piwa, mam już sprzęt i 2 brewkity na początek ;)
    A z kupnych to ostatnio najlepszy Miłosław IPA bezalkoholowy ...

  • 24. Data: 2022-01-09 19:56:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Jan 2022 10:40:58 -0800 (PST), WS

    > Zaraz dojdziemy do domowego wyrobu piwa, mam już sprzęt i 2 brewkity na
    > początek ;) A z kupnych to ostatnio najlepszy Miłosław IPA bezalkoholowy

    Ja atakuję Lidla, tam mają AleBrowar itp. wybryki kraftowe.

    W koło wszyscy robią wina, jakieś nalewki, ja mam zamiar warzyć browar w
    nowym domu. Nawet mam w planach wybudować "prawdziwy" leżak chłodzony pompą
    ciepła (oczywiście odpadem zimna z grzania domu/CWU/basenu). ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2022-01-09 21:24:32
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Teraz piekę pizzę (a właściwie to Córka piecze) w piekarniku
    > elektrycznym na kamieniu i podobno "to nie to".

    Sorki, nie mam doświadczenia ani w pieczeniu chleba, ani pizzy, ale mam
    dwie obserwacje:
    - włączenie termoobiegu powoduje, że produkt staje się suchy, a to nie
    służy ani pieczeniu chleba, ani pizzy, służy pewnie jak pieczesz kaczkę,
    - w zwykłym piekarniku elektrycznym (element kuchenki) można zrobić
    dobrą pizze, przynajmniej dobrą dla mnie (neapolitańska, choć nie
    przepadam za przypaleniami).

    Mam wrażenie, że ważniejsze są składniki i przygotowanie, a nie ostatni
    "szlif" w pieczeniu, ale to tylko moje zdanie.

    Poza tym... "podobno to nie to", przejmujesz się opinią innych? Tobie ma
    smakować!

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2022-01-09 21:42:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Dokładnie i to jest najlepsze rozwiązanie do pieczenia chleba i pizzy.
    Zwykły lub mniej zwykły piekarnik np. taki z funkcją pary. Tutaj polecam
    piekarniki Electrolux, które mają programy wypieku prawdziwego chleba
    wraz z procesem wyrastania/fermentacji ciasta, a funkcja pary pozwala
    przeprowadzić proces wypieku bez zbytniego przypieczenia skórki. Chleb
    ma wtedy chrupiącą, brązową, ale nie spieczoną skórkę.

    > W pieczeniu chleba samo pieczenie nie jest specjalnie upierdliwe. W pieczeniu
    chleba upierdliwe jest zrobienie ciasta. Jak się zrobi to trzeba wszystko posprzątać,
    umyć. Maszynka do chleba ma tą zaletę że wrzuca się składniki i włącza. Jak upiecze
    wyjmuje sie chleb i czeka do następnego razu. Maszynkę mam wiele lat i ten helm co
    się w nim rozrabia myłem dwa razy. Raz jak dżem próbowałem zrobić. A drugi raz jak
    próbowałem wymieszać w nim składniki na kiełbasę. Jeszcze był trzeci raz a
    jednocześnie pierwszy. Jak kupiłem maszynkę to umysłem to co się z ciastem styka.

    Ile razy w tej maszynce piekłeś pizzę?

    Zwróć uwagę, że Tomasz nie pyta o wypiekacz do bułek, ale o piec do
    pieczenia chleba i pizzy. Twój wypiekacz nie służy do pieczenia chleba,
    ale tylko i wyłącznie do wypieku bułki drożdżowej.

    Wypiek bułki drożdżowej i wypiek chleba to są dwa, całkiem różne
    procesy, a podstawą wypieku prawdziwego chleba jest przygotowanie
    zakwasu żytniego, odpowiednie wyrobienie ciasta i przeprowadzenie
    procesu fermentacji tego ciasta.

    Co najważniejsze, chleb wypieka się bez dodatku drożdży lub z bardzo
    niewielkim ich dodatkiem. Bułka natomiast wypiekana jest bez zakwasu
    zasadniczo z użyciem samych drożdży.

  • 27. Data: 2022-01-09 23:18:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 21:42:47 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    >
    > Co najważniejsze, chleb wypieka się bez dodatku drożdży lub z bardzo
    > niewielkim ich dodatkiem. Bułka natomiast wypiekana jest bez zakwasu
    Nie wiesz to czytaj a nie pisz. Najlepiej dla ciebie będzie jak będziesz odpisywał
    tylko jak pytany jesteś. Co do twojego durnego pytania o pieczenie pizzy w maszynce.
    Wiem że masz dwucyfrowy współczynnik inteligencji ale że on jest w okolicach benzyny
    niebieskiej do tej pory nie przypuszczałem. Pizzy w maszynce nie piekłem ale ciasto
    na pizzę kręciłem w maszynce ostatnio w czwartek. Jak chcesz się przydać to daj
    przepis na wodny chleb.

  • 28. Data: 2022-01-09 23:48:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 09 Jan 2022 14:15:44 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Mamy fachowców z tego tematu na grupie ;-) - więc może kt
    > oś pomoże.

    Czekaj, zrobię sobie popcorn :-)

    --
    Marek

  • 29. Data: 2022-01-10 08:42:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    niebieskiej do tej pory nie przypuszczałem. Pizzy w maszynce nie piekłem ale ciasto
    na pizzę kręciłem w maszynce ostatnio w czwartek.

    Zenuś, twoje porady mają przydatność zerową i taki też poziom ma twoje IQ.

    Po chuj piszesz te historyjki o kręceniu pizzy w maszynce, skoro autor
    wątku nie pyta o proces kręcenia ciasta, ale o pieszczenie?

    Jak zwykle udzielasz odpowiedzi, która się ma nijak do zadanego pytania.

    > Jak chcesz się przydać to daj przepis na wodny chleb.

    "DO BUDY ZAWSZONY PSI BĘKARCIE!"

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 30. Data: 2022-01-10 08:48:24
    Od: CleverBot <C...@e...prv>

    W dniu 2022-01-09 o 23:18, KANALIA* Kapelinder ujada:
    > niedziela, 9 stycznia 2022 o 21:42:47 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    /.../
> [...]
    na pizzę kręciłem w maszynce ostatnio w czwartek. Jak chcesz się przydać to daj

    DO BUDY PSI BĘKARCIE!*

    (to za wyzwiska na pl.soc.polityka!)

    --
    Runt