  • 11. Data: 2021-12-19 20:04:43
    Temat: Re: Piec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problem
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 19:04:21 UTC+1 heby napisał(a):
    > 1bar z instalcji otwartej nie będzie wystarczajacy?

    a bo ja wiem? teoretycznie by wystarczyło, ale jak dla otwartej niby zakladaja "90",
    to rozumiem, ze zabezpieczenie "110" jest na 120 stopni ;) czyli ze 2bary

    > Woda się wygotuje, piec się uszkodzi i tyle. Ja by się miało stać coś
    > więcej, to powinien odpowiadać producent. Piec ma być bezpieczny *nawet*
    > jeśli czujniki ulegną uszkodzeniu.

    hm... ale to jest awykonalne, jeśli palnik się odpali i padną zabezpieczenia to co go
    ma wyłączyć? 20-30kW nieodbieranej mocy stopi kocioł ;) lub zapali coś obok...

    > się zapytał dlaczego produenci jadą po bandzie i grzeją wodę tak wysoko.

    tego juz nie wiem, jest wybór... mój ma o ile pamietam opcje 90 w obiegu CO (nigdy
    nie uzywałem)
    Logamatic R2107, coś takiego pi razy oko
    https://www.aircoline.gr/dat/358FA99D/[el]image1.jpg , ja mam na "auto", wymuszałem
    kiedyś bodajże 70, żeby nagrzac chałupe po przyjeździe, jak na zewn. było kilka
    stopni plus...

    > Wydaje mi się to być źródłem niebezpieczeństwa.
    niby 90 bezpieczniejszy, ale jeśli ma się dać korzystać z takiej temp?

    no i dodatkowo może zakładają, że pompa cyrkulacyjna musi być, a przy niskim
    ciśnieniu grozi kawitacja... ja mam na manometrze zaznaczony obszar "pracy" na
    zielono...

    Wiadomo,. że wszystko można przerobić, ale chyba lepiej kupić "dedykowany" do
    własnych potrzeb...niz np. w razie "W" użerać się z ubezpieczycielem itp...

  • 12. Data: 2021-12-19 20:20:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 20:04:44 UTC+1 WS napisał(a):
> [...]
    własnych potrzeb...niz np. w razie "W" użerać się z ubezpieczycielem itp...
    Jeśli padną zabezpieczenia to dwa bary przed niczym nie zabezpieczą. Ostatnio coraz
    częściej zauważam że coraz więcej ludzi ma dwucyfrowy współczynnik inteligencji.

  • 13. Data: 2021-12-19 20:24:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 19:26:14 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    >.
    > A mój kocioł nie posiada czujnika ciśnienia i może pracować zarówno w
    > układzie zamkniętym jak i otwartym.

    Dla formalności dodaj że aby było tak formalnie(gwarancja) to trzeba załatwić
    pisemnie zgodę i pewne dodatkowe warunki spełnić
    Fakt faktem że szybko to przesylaja każdemu z automatu i dobry kontakt z nimi jest(w
    mojej okolicy przynajmniej)
    Ich przedstawiciel bez problemu podjedzie i doradzi jak trzeba
    Że 3 razy miałem przyjemność się spotkać i wrażenia pozytywne
    Problem tylko że słabą siecią serwisantów i ceny wyższe za ich kotlły. Stosunek
    jakości do ceny nie uzasadnia ceny
    Z 20% realnie wyższe od termeta.

  • 14. Data: 2021-12-19 20:25:51
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 15. Data: 2021-12-19 20:28:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 19:06:30 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    .
    > Ten dyżurny usenetowy wcale nie jest karykaturą,
    Któż to taki?

  • 16. Data: 2021-12-19 20:47:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 December 2021 at 20:28:12 UTC+1, Kris wrote:
    > niedziela, 19 grudnia 2021 o 19:06:30 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > .
    > Któż to taki?
    Jeżeli ktoś nadal nie kuma
    to elektryczne bojlery mają wlew wody zimnej od dolu, ale wylew z góry
    albo się samoczynnie nie opróżniły w przypadku nieszczelności instalacji wodnej

  • 17. Data: 2021-12-19 21:08:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 19.12.2021 o 20:24, Kris pisze:
> [...]
    > Ich przedstawiciel bez problemu podjedzie i doradzi jak trzeba
    > Że 3 razy miałem przyjemność się spotkać i wrażenia pozytywne

    Może zamiast po raz kolejny wypisywać bzdury i pierdoły, po prostu byś
    zapytał jak to jest.

    Nie trzeba załatwiać żadnych zgód, bo jest to wyraźnie napisane w
    dokumentacji kotłów oraz folderach reklamowych.

    https://www.acv.com/pl/professional/product/08658301
    -3472/kompakt-hr-eco-24-solo

    > Problem tylko że słabą siecią serwisantów i ceny wyższe za ich kotlły.

    Kolejną bzdurę wypisujesz i już ci kiedyś to udowodniłem, że są regiony
    Polski, gdzie ciężko uświadczyć serwisantów Termeta, a serwisantów ACV-a
    jest na pęczki.

    > Stosunek jakości do ceny nie uzasadnia ceny
    > Z 20% realnie wyższe od termeta.

    I znów kolejna bzdura. Jak widać nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
    Polecam więc dokładniejszą lekturę wcześniejszego wątku "Tablica
    rozdzielnia do garażu", gdzie ci tłumaczyłem w jakiej cenie są te kotły.

  • 18. Data: 2021-12-19 21:31:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/12/2021 20:04, WS wrote:
    > no i dodatkowo może zakładają, że pompa cyrkulacyjna musi być

    W moim Semia, piec nie zauważył, że pompa zatrzymała się (coś w wodzie
    zablokowało wirnik). Zagotował w czasie sekund wodę w nagrzewnicy (choć
    nie uzkodził jej, jest szczelna) i wyłączył się, pewnie z jakimś
    zabezpieczeniem termicznym. Byłem przy tym, nie zdążyłem wyłączyć ręcznie.

    Jakoś to wszystko takie na słowo honoru, nawet nie potrafią stwierdzić,
    czy woda płynie przez układ. A tu jeszcze słysze, że piece sobie
    radośnie grzeją wodę do 110C bo czemu nie...

  • 19. Data: 2021-12-19 21:39:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 19.12.2021 o 20:04, WS pisze:
    > hm... ale to jest awykonalne, jeśli palnik się odpali i padną zabezpieczenia to co
    go ma wyłączyć? 20-30kW nieodbieranej mocy stopi kocioł ;) lub zapali coś obok...

    Zależy jaki kocioł. Jak weźmiemy kotły z wymiennikiem nierdzewnym w
    kształcie bębna to spora część obecnie produkowanych tego typów kotłów
    posiada obudowę komory spalania z plastiku.

    Ale są kotły, które są odporne na takie przypadki. Najlepsze pod tym
    względem są kotły, które posiadają wymiennik w formie ogromne bloku
    alukrzemowego.

  • 20. Data: 2021-12-19 21:40:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 21:08:13 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    >.
    >
    > https://www.acv.com/pl/professional/product/08658301
    -3472/kompakt-hr-eco-24-solo

    Może zamiast folderu reklamowego warunki gwarancji zapidasz?
    Jeśli znasz.
    > Kolejną bzdurę wypisujesz i już ci kiedyś to udowodniłem, że są regiony
    > Polski, gdzie ciężko uświadczyć serwisantów Termeta, a serwisantów ACV-a
    > jest na pęczki.
    Pisałem też o rejonach. Nie mierz wszystkich Swoją miarą.

    > Polecam więc dokładniejszą lekturę wcześniejszego wątku "Tablica
    > rozdzielnia do garażu", gdzie ci tłumaczyłem w jakiej cenie są te kotły.

    Ale tam Twoje bajdurzenie tylko było i.
    Po raz kolejny napisze- dotrze do Ciebie że mam dostęp do cen dla instalatorów?