  • 21. Data: 2021-11-08 15:01:02
    Temat: Re: Piec na groszek nie jest eko bo groszek nie jest eco, bo to pokruszony węgiel, aby podajnik pracował
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-08 o 14:25 +0100, heby napisał:
    > Mozliwe że da się to połączyć. Kocioł na koks z odbiorem ciepła przez
    > hetpipes na peltiery zasilane z generatora na LPG.

    A wszystko po to, by zagrzać wodę w tej pralce na 1000 kombinezonów. Ale
    ciiii, to wszystko sekret jest (tzn. patent).

    Zainteresowany niestety raczej nie skomentuje sprawy, bo pewno zajęty
    badaniem katastrofy lotniczej w Irkucku.

    Mateusz

  • 22. Data: 2021-11-08 15:14:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No tak, ale przecież jesteśmy w trakcie epoki lodowcowej. Skończy się,
    > to i temperatura wróci. I paprocie wielkości drzewa. I metrowe pająki.
    > Cierpliwości.

    Tu sprawa robi się jeszcze bardziej kłopotliwa. Z procesem ewolucji jest
    tak, że z natury swojej odwrócić się go nie da. Co raz wyginęło, to nie
    powstanie na nowo. Nie będzie już metrowych pająków, nie będzie psylofitów
    ani paproci jak sekwoja strzelistych.

    Jarek

    --
    -- Wielkie nieba! -- zakrzyknął Klapaucjusz. -- A gdzież są kambuzele?
    Gdzie moje murkwie ulubione? Gdzie pćmy łagodne?!

  • 23. Data: 2021-11-08 15:27:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-08 o 15:14 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Co raz wyginęło, to nie powstanie na nowo. Nie będzie już metrowych
    > pająków, nie będzie psylofitów ani paproci jak sekwoja strzelistych.

    A co gorsza - przez te paskudne pieczarki* to i węgla może nie być!
    Na rozkręcenie drugi raz rewolucji przemysłowej być może trzeba będzie
    znaleźć inny patent.

    Mateusz

    * http://viste.fr/dmc3j

  • 24. Data: 2021-11-08 18:12:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 12:49 Hienryk <z...@g...com> pisze:

    > Tak, tak, wiem że węgiel o którym mówimy powstał miliardy lat temu w
    > cyklu życia jakiejś bezimmiennej gwiazdy, więc nie jest nowy. I wiem, że
    > skoro wyciągamy go teraz spod ziemi to musiał być kiedyś na wierzchu,
    > ale Ty też wiesz o co mi chodziło, nie? :)

    Mówimy o węglu kamiennym, a ten powstał na pewno na Ziemi.
    Trza tu (na newsach) być precyzyjnym do bólu, bo na pewno się trafi ktoś,
    kto Cię wypunktuje i pociągnie wątek :-)

    TG

  • 25. Data: 2021-11-08 18:50:59
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    > Mówimy o węglu kamiennym, a ten powstał na pewno na Ziemi.
    > Trza tu (na newsach) być precyzyjnym do bólu, bo na pewno się trafi
    > ktoś, kto Cię wypunktuje i pociągnie wątek :-)

    Zgadza się jak nie będziesz czujnym jak ważka i precyzyjnym jak skalpel,
    to zostaniesz tu rozszarpany w trymiga.
    Nieporozumienie było stąd że ja pisałem o pierwiastku C, a Mateusz pisał
    o minerale (kopalinie).

  • 26. Data: 2021-11-08 23:19:58
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 8 November 2021 at 18:51:02 UTC+1, Hienryk wrote:
> [...]
    > to zostaniesz tu rozszarpany w trymiga.
    > Nieporozumienie było stąd że ja pisałem o pierwiastku C, a Mateusz pisał
    Ponieważ sekwestracja CO2 pod ziemią, aby wbudowal się w skałę wapienną to abstrakcja
    planuję przetestować zdolnośc glonów do pochłaniania CO2 w procesie fotozyntezy.

    Elektrownia + Elektrociepłownia > zbiorniki wodne z glonami nasycane CO2 aby
    przyspieszać rozwój glonów > glony > biopaliwo lub pokarm

    Które glony wybrać, gdy gatunków sa tysiące czy miliony ?
    Te wybrać które pochlaniają najskuteczniej CO2 w procesie fotozyntezy

    Elektrownia + 100 hektarów zbiorników wodnych hodowli glonów, napowietrzanych CO2
    i można z.likwidować kominy spalinowe w elektrowniach, gdyż spaliny po oczyszczeniu z
    zanieczyszczeń stałych, będa ciepłe, będa ogrzewały wodę w zbiornikach ,
    przyspieszając rozwój glonów, które pochłoną CO2 ze spalin.

    ==Like any other plant, algae, when grown using sunlight, consume (or absorb) carbon
    dioxide (CO2) as they grow, releasing oxygen (O2) for the rest of us to breathe. For
    high productivity, algae require more CO2, which can be supplied by emissions sources
    such as power plants, ethanol facilities, and other sources.
    Algae Basics - Benefits of Algae
    allaboutalgae.com/benefits/

    ==How much carbon can be taken out of the air by algae?
    Algae grow a lot more quickly than trees, so it can take carbon out of the air much
    more efficiently. The company estimates that the device can remove two tons of carbon
    per year.

    =="Algae Power Plant" Removes as Much CO2 As An Acre of Trees
    www.powerofpositivity.com/algae-power-plant-removes-
    a...

    ==Why does algae absorb more carbon than trees?
    Algae replicates the same process but "absorbs" the carbon in the form of more algae.
    Algae can consume more carbon dioxide than trees because it can cover more surface
    area, grow faster, and be more easily controlled by bioreactors, given its relative
    size.

    ==Algae to capture CO2 - Phys.org
    https://phys.org/news/2013-03-algae-capture-co2.html

    21.03.2013 ? The good news is that researchers have found that algae is not only a
    great source of alternative of natural bio energy but it also has the ability to
    capture CO2.

    Estimated Reading Time: 5 mins

    Co2 Bio-Mitigation using Microalgae | Climate Technology ...
    https://www.ctc-n.org/technologies/co2-bio-mitigatin
    g-micro-algae

    Species such as Chlorella can grow under 20% CO2 conditions, and therefore, they can
    use industrial exhaust gases for a CO2 source, and they can be used as a health food
    (Becker, 1994). Some micro-algae (eg. Dunaliella) use CO2 to produce secondary
    metabolites such as ?-carotene, fertilisers, and biofuels as byproducts of economic
    importance.

    Videos of Can Algae Consume CO2
    bing.com/videos
    Algae CO2 Capture at the University of Kentucky: Part 1
    5:22
    Algae CO2 Capture at the University of Kentucky: Part 1

  • 27. Data: 2021-11-08 23:21:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 8 November 2021 at 23:19:59 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    > 5:22
    > Algae CO2 Capture at the University of Kentucky: Part 1
    https://youtu.be/QI3Al1dpuUY

    Algae CO2 Capture at the University of Kentucky: Part 1

  • 28. Data: 2021-11-08 23:26:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 23:19, a a wrote:
    > planuję przetestować zdolnośc glonów do pochłaniania CO2 w procesie fotozyntezy.

    Masz do tego laboratorium?

  • 29. Data: 2021-11-08 23:47:59
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 8 November 2021 at 23:26:59 UTC+1, heby wrote:
    > Masz do tego laboratorium?
    Cale lab to 100 akwariów i milionów akwariów w domach w Europie może robićc za mój
    lab i hodowac, testować różne gatunki alg

    Kiedyś szkolila mnie profesor ze Szkocji, która chcciala dostac Nobla za stosowanie
    bakterii magnetotycznych to tkankowej koagulacji komórek nowotworowych

    I najpierw szukało się bakterii beztlenowych syntezującyc h magnetyt, a potem je
    zadawano podtkankowo, aby ogrzać w polu magnetycznym.

    Poniewaz alg są miliony gatunków to robotę trzeba podzielić na cały świat i każdy
    będzie testowac lokalne glony/algi podawając CO2

    Smartfon + Arduino z czujnikami CO2, O2, temperatury
    będą monitorować zużycie CO2 i przyrost glonów i emisję O2

    Do przyrostu glonów użyję czujnika optycznego

    O każdy Zenek, na całym świecie, wykorzysta swoje akwarium do produkcji glonów
    a dodatkowo sprawdzi intensywnośc produkcji nasycając wodę CO2 + dobre oświetlenie
    aby fotosynteza była najszybsza.

    I zamiast hodowli rybek bedzie hodowla alg, glonów
    analiza przyrostu masy suchej i znalezienie formuły matematyczno-fizyczno-chemicznej
    Ile glonów/alg potrzeba i w jakich warunkach, w jakiej objętości, powierzchni aby
    pochłonęły tonę CO2 i w jakich warunkach temperaturowych

    Czyli proof-of-concept

    Jak widac, wielu już nad tym pracowało, ale sukcesów na skalę przemyslową nie widać,
    zatem warto w to zainwestować

    Czyli spaliny z elektrowni, zamiast kominem w góre, jeszcze cieple, napowietrzają
    wodę, ogrzewają, a w tej wodzie algi rosną bujnie pod wpływem oświetlenia UV.

    Nie wiem tylko skąd algo czerpią CO2, gdy zanurzone w wodzie, a nie plywają na
    powierzchni, może ruch falowy wody napowietrza wodę

    Są materiały video z Morza Chinskiego, gdzie cale wybrzeże jest zielone od alg/glonów
    cczyli tam warunki są sprzyjające ( temperatura wody, powietrza, zasolenie i
    występujące gatunki glonów)

    Nie widziałem aby te glony odławiali, jedynie zamykają czasowo plaże dla turystów.

  • 30. Data: 2021-11-09 08:11:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 23:47, a a wrote:
    > Cale lab to 100 akwariów i milionów akwariów w domach w Europie

    Czyli to bardziej taki ruch społeczny? Będziesz jego liderem? A jak ktoś
    będzie chciał hodować zioło w akwarium, bedą jakieś represje?

    > Smartfon + Arduino z czujnikami CO2, O2, temperatury
    > będą monitorować zużycie CO2 i przyrost glonów i emisję O2

    Trzeba jeszcze wybrać wersję Arduino, ich jest dużo. No i są klony. A
    ponadto coding standard, bez nie go nie ma co w ogóle podchodzić do
    problemu. A producent kabla do zasilania (i kolor!)? W ogóle duzo
    zagadnień projektowych w tym projekcie.

    > Do przyrostu glonów użyję czujnika optycznego

    Do kupienia w każdym sklepie z czujnikami optyczno-przyrostowymi glonów.

    > I zamiast hodowli rybek bedzie hodowla alg, glonów

    I tu widzę przyszłość. Zamiach ochydnych, obślizgłych ryb, śliczne
    glony. Myślałeś o basenach przydomowych? GLony rosną w nich nawet bez
    proszenia o zgodę!

> [...]
    > Ile glonów/alg potrzeba i w jakich warunkach, w jakiej objętości, powierzchni aby
    pochłonęły tonę CO2 i w jakich warunkach temperaturowych

    Zaiste. Pytanie czy to się łatwo skaluje do wartości roboczych. Akwarium
    o powierzchni Podlasia? Superkomputer poskładany z milionów Arduino?

    > Czyli proof-of-concept

    Zbędny. Wystarczy sam pomysł, jest najszybszy, potem można łatwo
    przeskoczyć do nastepnego i tak popychać postęp. Nie trać czasu na
    zbędne problemy logistyczno-techniczne, nie warto.

    > Jak widac, wielu już nad tym pracowało, ale sukcesów na skalę przemyslową nie
    widać, zatem warto w to zainwestować

    Oczywiście. Przykładowo wielu pracowało (i pracuje) nad Perpetum Mobile,
    ale sukcesów przemysłowych nie widać, wiec jak najbardziej warto w to
    inwestować.

> [...]
    alg/glonów
    > cczyli tam warunki są sprzyjające ( temperatura wody, powietrza, zasolenie i

    Ja widziałem takie z Bałtyku. W sumie to mógłby być plan. Morze ch..we,
    wiec mozna przerobić na kałużę z algami.

    > Nie widziałem aby te glony odławiali, jedynie zamykają czasowo plaże dla turystów.

    Bo nie mają Wielkich Wynalazców.