  • 131. Data: 2019-05-29 23:29:44
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 29.05.2019 o 11:44, ń pisze:
    > Myślicie, że zakuty łeb

    Tak, myślimy, że masz zakuty łeb

    --
    Czarek

  • 132. Data: 2019-05-30 00:13:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.05.2019 18:54, test wrote:

    > Trzeba zagiąć druta idealnie po okręgu (niczym orbita w atomie), to
    > pewnie nie zwolnią.

    Uczysz się widzę :-)
    Czym mniej zagniesz tym mniej wypromieniują albo będzie łagodniejszy
    zakręt. Jak zagniesz pod kątem prostym lub dalej pod ostrym to zrobisz
    piękną antenę, i część mocy poleci w przestrzeń, uszkadzając
    elektronikę, zamiast do ziemi.

  • 133. Data: 2019-05-30 00:20:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.05.2019 11:44, ń wrote:
    > Myślicie, że zakuty łeb pomaga, czy przeszkadza?

    Jak masz jakieś pytania to chcętnie na nie odpowiem :-)

  • 134. Data: 2019-05-30 14:29:40
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    On 29.05.2019 18:54, test wrote:

    >Czym mniej zagniesz tym mniej wypromieniują

    Widzę, że niczego się już nie nauczysz.

    >zakręt. Jak zagniesz pod kątem prostym lub dalej pod ostrym to zrobisz
    >piękną antenę, i część mocy poleci w przestrzeń, uszkadzając
    >elektronikę, zamiast do ziemi.

    Naczy jak piorunochron będzie miał zakręty to piorun uderzając weń, w domu
    uszkodzi mi elektronikę?
    Jeszcze tylko krasnoludków nie wprowadziłeś do równania.

    BTW założę się, że teoria względności to dla ciebie też bzdura, zgadłem?

  • 135. Data: 2019-06-01 23:02:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2019 14:29, test wrote:

    > Naczy jak piorunochron będzie miał zakręty to piorun uderzając weń, w
    > domu uszkodzi mi elektronikę?

    Tak dokładnie będzie. Więcej energii wypromieniuje w przestrzeń i
    oberwiesz impulsem elektromagnetycznym znacznie silniej niż jeżeli
    będzie prosty.

  • 136. Data: 2019-06-02 10:33:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2019 23:02:32 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Tak dokładnie będzie. Więcej energii wypromieniuje w przestrzeń i
    > oberwiesz impulsem elektromagnetycznym znacznie silniej niż jeżeli
    > będzie prosty.

    Potwierdzam, kiki co prawda opowiadanki o elektronach stosuje ale klasycznie to
    mówimy tak: zakręty na przewodach odgromowych to są fragmenty cewek, im mniejszy
    promień tym większa indukcyjność a to przeszkadza w przepływie prądu do ziemi.

    b.

  • 137. Data: 2019-06-02 17:05:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.06.2019 10:33, Budyń wrote:

> [...]
    promień tym większa indukcyjność a to przeszkadza w przepływie prądu do ziemi.

    Potwierdzam :-) Słowo impedancja w języku polskim wzięło się z
    angielskiego "impede" - utrudniać, przeszkadzać, przeciwstawiać się...

    Budyń, mam inne pytanie, bo nie mam paneli PV i na razie nie wiem czy
    chcę je mieć ale czy mierzyłeś THD po stronie AC i DC ?
    Mam znajomego co mu instalacja PV zakłóca satelitę, naziemną, jakieś
    ethernety pojedyncze wariują i takie tam.

  • 138. Data: 2019-06-02 17:42:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 17:05:50 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    >

    > Budyń, mam inne pytanie, bo nie mam paneli PV i na razie nie wiem czy
    > chcę je mieć ale czy mierzyłeś THD po stronie AC i DC ?

    po stronie DC? Nawet bym nie wpadł zeby tam mierzyć :) Ale nie mierzyłem, a jesli są
    zakłócenia to głosowałbym ze to falownik sieje radiowo, a nie w jakis harmonicznych.

    > Mam znajomego co mu instalacja PV zakłóca satelitę, naziemną, jakieś
    > ethernety pojedyncze wariują i takie tam.

    niech na próbę zapoda falownik innej firmy. Ale wzajemne zakłócanie sie urządzeń to
    ja mam w smartfonie redmi note 4x - gdy działa blutut sa trudnosci z zaczepieniem sie
    do wifi. Jesli jest wifi to są kłopoty z dziekami po blutucie.
    CZegos tam firma nie dopilnowała :/

    b.

  • 139. Data: 2019-06-02 17:53:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI twierdzi, że:

    > Słowo impedancja w języku polskim wzięło się z angielskiego "impede"

    Z łaciny raczej.

    Jarek

    --
    Disce puer latine, ego faciam te mości panie.

  • 140. Data: 2019-06-02 19:19:09
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.06.2019 17:42, Budyń wrote:
    > po stronie DC? Nawet bym nie wpadł zeby tam mierzyć :) Ale nie mierzyłem, a jesli
    są zakłócenia to głosowałbym ze to falownik sieje radiowo, a nie w jakis
    harmonicznych.

    Tam są na wejściu wielkie kondensatory. Z nich tranzystory IGBT
    pobierają energię impulsowo czyli z paneli też.
    Niczym się to nie różni od zasilacza impulsowego czy falownika do
    silników a taką różnicą, że nie ma mostka prostowniczego i nie podaje
    się AC ale DC. Od strony paneli tym bardziej powinno generować zakłócenia.
    Tam muszą być szarpnięcia prądu gdy ładują się te kondensatory.

    Jest wielu producentów filtrów właśnie na stronę DC żeby złagodzić zbocza.
    Na pewno to widać na oscyloskopie przez sondę prądową. Masz miernik z
    THD z rozbiciem na poszczególne? Nie wiem czy akurat to będą zakłócenia
    do kilku kHz, może wyższe. Mam oscyloskop i sondy wszelkiego rodzaju ale
    nie mam gdzie zmierzyć.

    https://dokodoc.com/emi-filters-for-pv-solar-inverte
    rs.html
    https://www.enerdoor.com/category/dc-filter