  • 11. Data: 2011-12-22 11:42:49
    Temat: Re: Plamy na kominie ...
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?98590-Plam
    y-na-kominie-Uwaga-Drastyczne-zdj%C4%99cia!

  • 12. Data: 2011-12-22 13:31:00
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Jedyne co da dobry efekt, to porządne OCIEPLENIE komina.
    > Jeśli przechodzi komin przez jakieś nieogrzewane pomieszczenia,
    > np. poddasze, strych, od razu zasuwaj na góre i ocieplaj.

    Mam wełnę i chwilę nią był opatulony komin.
    Ale ją zdjąłem bo na dom jest gwarancja i chce aby komin był zrobiony
    tak aby było ok ...
    Aby nie było że to moja wina że opatuliłem wełną ...

    Inne podobno domy nie mają tego problemu i mają nieocieplone
    kominy ...

    > ... no i z tą częścią wystającą ponad dach, bo pewnie zaiwestowałeś
    > w jakiś ładny klinkier, który teraz szkoda będzie przykrywać
    > styropianem.

    Nie mam klinkieru ...

    > Ale tylko ocieplenie komina da dobry efekt - u siebie w starej
    > chałupie też mi plamy wychodziły - wsadziłem wkład z kwasówki,
    > pomogło,  ale niestety po pewnym czasie tworzące się (i zastygające)
    > skropliny zmniejszają czynny przekrój komina i zmniejsza się ciąg...
    > ... komin zarasta - trzeba czyścić... no a przywarte skropliny
    > np. ciężko czymś ruszyć.

    Wełnę mam i ocieplę sobie komin sam , ale ...
    Najpierw developer musi naprawić mi komin. Jak nie będzie plam to mogę
    wtedy opatulić komin wełną ...
    Ale jak są plamy to bez sensu ...

    Chodzi nie o to aby ukryć te plamy ale żeby ich nie było ...

  • 13. Data: 2011-12-22 13:33:59
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Jak masz zamiar palic drewnem
    > to jednak uważam ze wkład będzie konieczny.

    Paliłem w kominku , palił tez developer. Na kominie spalinowym tam
    gdzie jest podłączony kominek nie ma żadnych plam.
    Mimo że paliłem drewnem sosnowym , MDF , brykietem ...
    Tam nie ma żadnej plamy. Od października kominek nie był ani razu
    odpalany bo bym od namiaru ciepła nie wytrzymał ;)

  • 14. Data: 2011-12-22 13:39:32
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > jestes pewnien, że nie ma większego zużycia?
    >
    > Ja trzymam u siebie 55, wcześniej miałem 65 i jednak wydawało mi się,
    > ze więcej opału poszło.

    Może i same straty są nieco większe w związku z wyższą temperaturą, ale
    sprawność lepsza, a temperatura powyżej 65 stC jest dla mojego kotła
    zalecana przez producenta - w instrukcji stoi jak byk, że kocioł ma
    pracować przy temp minimum 65 stC.

    Poza tym... jak pisałem, spalanie na poziomie 0,7 kg/K/dzień dla mojego
    domu - pow 180m2 przy kubaturze ogrzewanej 630m3, to dużo raczej nie jest.

    Czy niższe byłoby przy niższych temp pracy...? nie wiem, bo tego
    praktycznie nie wypróbowałem, wolę chronić kocioł i komin :-).

    Zresztą zużycie na poziomie ok 16 kg na dobę już z uwzględnieniem CWU
    przy temp na zewnątrz na poziomie minus kilku stopni, bo tyle u nas cały
    czas się utrzymuje, nie uważam za katastrofę i akceptuję to. Czytam ile
    ludziom palą kotły i słyszę od sąsiadów... to mi pali naprawdę
    malutko... mimo wysokiej temperatury.

    pozdr
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-12-22 13:56:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > sprawność lepsza, a temperatura powyżej 65 stC jest dla mojego kotła
    > zalecana przez producenta - w instrukcji stoi jak byk, że kocioł ma

    U mnie producent nie określa minimalnej temperatury pracy a jeden z
    ich kotłów może pracować nawet przy 40 stopniach i nie ma to
    negatywnego wpływu na pracę ...
    U mnie przez chwile (tydzień) działał na 50 stopniach i w komorze
    spalania zero wody ani rosy , jednakże podniosłem temperaturę bo
    myślałem że może ta temepratura ma jakiś wpływ na plamy na kominie ,
    ale nie ma żadnego bo plamy na górze pojawiły się kilka dni temu ...
    Jednakże dla pewności jadę na 60 stopniach , choć nie ukrywam że moja
    elektronika tak steruje procesem spalania aby nie następowało zbytnie
    ochłodzenie wymiennika a co za tym idzie zbytnie wychłodzenie spalin
    (PID) i dzięki temu można zejść z ustawieniami ...
    U mnie stan "podtrzymania" jest stanem "awaryjnym" i przy normalnej
    pracy on nie występuje ...

    Zobaczę jakie będę postępy z developerem. Nie ukrywam że chciałbym
    rurę w piecu mieć. na pewno nie zaszkodziła by a jedynie pomogła a
    ewentualny syf spłynął by do pojemnika ...
    Jednakże nie widzę powodu aby ponosić jakieś koszty. Jak developer
    uważa że nie trzeba rury to niech zrobi sam tak by było ok ...
    Developer buduje się kilka domów koło mnie ;-) więc będe miał
    niedaleko do niego ;-)
    Buduje dom tak samo dla siebie , też komin murowany ...

  • 16. Data: 2011-12-22 16:51:34
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 grudnia 2011, 11:57:04 UTC+1 użytkownik Aleksander napisał:
    Kaszpir.

    > Ewidentnie nie jest to żaden mokry komin (w sensie
    > mokry po budowie albo od deszczu).
    >
    > Wykraplają się skropliny i tyle (brązowawe plamy, to tego
    > nieprzyjemnie pachnące sadzą, spalenizną).
    >
    > Najtaniej byłoby wsadzić wkład z kwasówki (choć to też
    > min. z 1000zł poleci pewnie... o ile sam będziesz robił) -
    > - ale skropliny nadal będą się tworzyć, tyle że elegancko
    > spłyną w dół gdzie w wyczyscce będziesz mógł postawić
    > sobie wiaderko ... nie będą wsiąkać w mur komina i go niszczyć.
    Zmieniłem piec na kondesacyjny i skropliny przechodziły przez ścianę na zewnątrz
    domu. Pomogło włożenie podwójnej rury (zamiast dwóch kominów) z odprowadzeniem
    skroplin. Skropliny są odprowadzane do kanalizacji i po problemie.
    Ci którzy wkładali rury do komina nie mogli się nadziwić jak to dziwnie zrobione, po
    co dwa kanały marnować na jeden piec.

    --
    ZZ@private

  • 17. Data: 2011-12-23 08:43:14
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > sprawność lepsza, a temperatura powyżej 65 stC jest dla mojego kotła
    > zalecana przez producenta - w instrukcji stoi jak byk, że kocioł ma

    U mnie tylko piszą, że nie zalecają poniżej 55stopni
    i wydawało mi się, ze więcej idzie opału
    ile na dobę jeszcze nie sprawdzałem ale ogolnie poszło niedużo ok 1T.

    Dziś podkręciłem z ciekawości na 65 zasypałem do pełna, zobaczymy jaka
    będzie różnica.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-12-23 08:44:30
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?98590-Plam
    y-na-kominie-Uwaga-Drastyczne-zdj%C4%99cia!

    czegoś takiego nie widziałem jeszcze :)

    Ale sąsiad się skarżył, że tez w pokojach wychodzą mu plamy
    pali drewnem, pewnie tez mokrym.

  • 19. Data: 2011-12-26 10:33:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup
    4g2000yqk.googlegroups.com...

    Kilka zdjęć :

    http://imageshack.us/g/412/plamy1.jpg/

    Muszę jak najszybciej zmusić developera do naprawy komina. Na poddaszu
    śmierdzi ...

    Ehhh ....

  • 20. Data: 2011-12-26 13:13:36
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Gru, 09:44, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    >  >http://forum.muratordom.pl/showthread.php?98590-Pl
    amy-na-kominie-Uwag...

    > czegoś takiego nie widziałem jeszcze :)

    To zobacz, jak ja mam.
    Na szczescie to nie jest moj dom, tylko wynajety.

    https://picasaweb.google.com/mwisniewski2008/26Grudn
    ia2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPOtrN2G77yh6wE&feat
    =directlink