  • 1. Data: 2011-12-21 10:17:21
    Temat: Instalacja anteny na kanadyjczyku
    Od: masti <g...@t...hell>

    Muszę na ścianie zamontować antenę satelitarną.
    Wydaje mi się, że instalacja do samego styropianu to za słabo ale nie
    wiem.

    Ściana od zewnątrz to 15cm stryopianu, OSB i dalej wełna.
    Jak to złapać by było dobrze?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 2. Data: 2011-12-21 10:34:51
    Temat: Re: Instalacja anteny na kanadyjczyku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2011 11:17, masti pisze:
    > Muszę na ścianie zamontować antenę satelitarną.
    > Wydaje mi się, że instalacja do samego styropianu to za słabo ale nie
    > wiem.

    ROTFL

    Weź przyklej na plasterek - będzie dobrze.

    > Ściana od zewnątrz to 15cm stryopianu, OSB i dalej wełna.
    > Jak to złapać by było dobrze?

    Ja bym sugerował raczej jakiś osobny słupek - zwłaszcza jeśli talerz
    większy. Ba, jeśli nic ci nie zasłoni, to możesz sobie na poziomie ziemi
    mocować - będzie łatwiej odśnieżać.

    U moich rodziców taki 90cm wyrwało z gazobetonu, a mocowane było
    porządnymi kołkami rozporowymi. Dopiero po przewierceniu na wylot z
    kawałkiem blachy z drugiej strony, podkładkami i porządnymi śrubami
    (póki co) przetrzymuje największe wichury.

  • 3. Data: 2011-12-21 14:35:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > wiem.
    >Ściana od zewnątrz to 15cm stryopianu, OSB i dalej wełna.

    nie antena tylko markiza czyli duzo wieksze obciążenie - wyszukałem gdzie są
    belki nosne i tam zamocowalem. One sa co jakies 60cm, tylko poszukac trzeba.

    b.

  • 4. Data: 2011-12-21 21:13:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > nie antena tylko markiza czyli duzo wieksze obciążenie - wyszukałem gdzie są
    > belki nosne i tam zamocowalem. One sa co jakies 60cm, tylko poszukac trzeba.

    słuchaj Budynia, namierzaj belki konstrukcyjne...
    wprawdzie możesz pokusić sie o mocowanie na szerokiej podstawie
    bezpośrednio do OSB, takiej podstawy o planie trójkąta z rozstawem
    mocowań co najmniej 40-50 cm, wtedy powinno wytrzymać i być dosyć
    sztywne, oczywiście wszystko zależy od grubości tego OSB...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-12-21 22:29:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 21 Dec 2011 13:13:08 -0800 osobnik zwany s_13 wystukał:

> [...]
    > takiej podstawy o planie trójkąta z rozstawem mocowań co najmniej 40-50
    > cm, wtedy powinno wytrzymać i być dosyć sztywne, oczywiście wszystko

    czyli tak jak myślałem. Nie ma dobrego "patentu" :(
    No dobra zrobię na razie prowizorycznie a potem przestawię we właściwe
    miejsce. Dzięki

  • 6. Data: 2011-12-22 08:15:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2011 23:29, masti pisze:

    > czyli tak jak myślałem. Nie ma dobrego "patentu" :(

    Ja mam w swoim mocno ułatwione, bo elewację mam z 4-centymetrowych dech,
    ale i tak dużego talerza wolałbym nie ryzykować - natomiast antena od
    internetu trzyma się ładnie.

    > No dobra zrobię na razie prowizorycznie a potem przestawię we właściwe
    > miejsce. Dzięki

    Jeśli nie chcesz sobie niszczyć elewacji, to spróbuj jak pisałem -
    postawić na dedykowanej konstrukcji.