  • 1. Data: 2011-12-21 07:59:48
    Temat: Temperatura zasilania podłogówki
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Jaki jest zalecany zakres temperatur na zaworze trójdrogowym do zasilania
    podłogówki?
    Insztalator zamontował 35-65 i jakoś nie jestem do końca przekonany, że to
    odpowiedni przedział.

    pozdrawiam

    mcs

  • 2. Data: 2011-12-21 08:40:04
    Temat: Re: Temperatura zasilania podłogówki
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik mcs napisał:
    > Insztalator zamontował 35-65 i jakoś nie jestem do końca przekonany, że to
    > odpowiedni przedział.

    Mój zawór ma regulację między 30 [-] do bodajże 55 stC.
    Cały czas podłogówka działa u mnie na 30 stC. Mimo, że np dziś miałem
    -15 stC na zewnątrz. Ciepło jest i nie widzę potrzeby podnosić. Zatem
    jak masz przedział od 35, to może i trochę za wysoko, ale nie wiadomo
    jak masz zaprojektowaną i wykonaną tą podłogówkę.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-12-21 08:47:41
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 21.12.2011 08:59, mcs wrote:
> [...]
    > podłogówki?
    > Insztalator zamontował 35-65 i jakoś nie jestem do końca przekonany, że to

    Ja zamontowalem 20 - 45 (chyba).

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2011-12-21 08:48:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 21.12.2011 08:59, mcs wrote:
> [...]
    > podłogówki?
    > Insztalator zamontował 35-65 i jakoś nie jestem do końca przekonany, że to

    Ja zamontowalem 20 - 45 (chyba).

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2011-12-21 08:53:15
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Mój zawór ma regulację między 30 [-] do bodajże 55 stC.
    > Cały czas podłogówka działa u mnie na 30 stC. Mimo, że np dziś miałem -15
    > stC na zewnątrz. Ciepło jest i nie widzę potrzeby podnosić. Zatem

    Teraz to zwątpiłem. Jestem niemal pewien, że u mnie na zasilaniu termometr
    pokazuje 24-25st.C. Rurki co 10cm pod panelami, co 15cm pod kaflami.
    Temperatura w pomieszczeniu 20-21st. Jeśli nic nie pokręciłem, to 35st.C to
    o wiele za dużo. Chyba, że do grzania łazienki.
    Tyle tylko, że "u nas" jest ciepło (Gdańsk). Dopiero dzisiaj zrobiło się
    chłodniej.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS.
    Mam do podłogówki dwa rozdzielacze (parter, piętro) z dwoma oddzielnymi
    pompami i z oddzielną regulacją dla każdego rozdzielacza. Teraz widzę, że to
    błąd. Gdybym mógł to poprawić (a nie mogę w prosty sposób), to zleciłbym
    wykonanie oddzielnego rozdzielacza dla łazienek i oddzielnego dla reszty
    domu. Koszt byłby podobny, a funkcjonalność większa.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6729
    (20111220) __________

  • 6. Data: 2011-12-21 09:00:50
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik jachoska napisał:
    > Teraz to zwątpiłem. Jestem niemal pewien, że u mnie na zasilaniu termometr
    > pokazuje 24-25st.C.

    Ja nie mam termometru na zasilaniu, ale mój mieszacz jest termostatyczny
    i ustawiłem na nim właśnie 30. Czy jest 30... nie mam pojęcia, bo
    termometr przylgowy, który zamontowałem jest mało wiarygodny i oszukuje.
    Rurki też mam co 15 cm pod kaflami, ale u nas zimniej na zewnątrz.
    Co do sterowania temp w łazienkach... przydławiłem jedne obwody, a na
    inne puściłem więcej wody. Efekt jest - w łazienkach podłoga jest
    cieplejsza. Mam jeden układ mieszający i jedną pompkę na podłogówkę.

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-12-21 10:28:52
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > puściłem więcej wody. Efekt jest - w łazienkach podłoga jest cieplejsza.
    > Mam jeden układ mieszający i jedną pompkę na podłogówkę.

    Ja też nie mam termometru. Ustawiłem na zaworze
    (http://www.afriso.pl/dn20-1-gz-zakres-temperatury-3
    5divide60degc-kvs-13-p-3095.html?page=1&cPath=1_554_
    556)
    min - czyli ok 35 i jakoś trwam. Ogrzewam parter tylko podłogą (ok. 100m2)
    jako całą przestrzeń, bo nie mam jeszcze drzwi, to temp. ustaliła się na ok.
    18,5. Podłogówki nie mam w jednym pokoju (czego juz żałuję) ale temp. w nim
    jest może niższa o 0,5 C.
    Obecnie jest chłodno i temp. 35 zasilania jest ok, ale gdy wcześniej
    chciałem obniżyć temp. w pomieszczeniach, to musiałem zdławić przepływy. I
    właśnie to ciągłe kręcenie zaworami mi sie nie podoba.

    mcs

  • 8. Data: 2011-12-21 10:36:38
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > przedział od 35, to może i trochę za wysoko, ale nie wiadomo jak masz
    > zaprojektowaną i wykonaną tą podłogówkę.

    Widać że u ciebie bardziej mrozi. U mnie -13scC o 5:30 i o 7:20 -12stC było
    jak sprawdzałem.
    Ja mam podłogę na 28stC ustawioną.

    Marek

  • 9. Data: 2011-12-23 06:02:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:
    > Jaki jest zalecany zakres temperatur na zaworze trójdrogowym do
    > zasilania podłogówki?
    > Insztalator zamontował 35-65 i jakoś nie jestem do końca przekonany,
    > że to odpowiedni przedział.

    hm..

    zaleca sie max 45 stopni..

    ale temperatura zasilania zależy od tego ile ciepła ma oddawać podłogówka a
    to zależy od tego jaka jest temperatura na zewnątrz.

  • 10. Data: 2011-12-23 08:52:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Gru, 11:36, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Widać że u ciebie bardziej mrozi. U mnie -13scC o 5:30 i o 7:20 -12stC było
    > jak sprawdzałem.
    > Ja mam podłogę na 28stC ustawioną.

    Obaj mieszkacie na jakichs biegunach zimna :D U mnie w nocy -4,1.
    Aktualnie -2,5. Zaczely sie w kazdym razie ujemne temperatury :)

    Ja w podlogi wrzucam roznie bo sterowanie pogodowe i z buforem, a w
    dodatku grzane w II taryfie glownie. W podlogi idzie od 27 do nawet 36
    (ale to najwyzszy "pik", potem temperatura sukcesywnie sie obniza do
    27 w ciagu paru godzin).
    pozdr.

    --
    Adam