  • 1. Data: 2011-12-20 20:25:18
    Temat: Ile wychodzi 1 m2 wylewek?
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Potrzebuję do sporu z gen.wyk. oszacować koszt (R+M+S) 100 m2 wylewki
    cementowej (jastrychu) 5 cm (zbrojonej siatką lub włóknami) na izolacji z
    folii PE i styropianie dwuwarstwowym 5-6 cm.
    Może ktoś ma pod ręką jakieś KNR lub podobnie, lub jest kosztorysantem i ma
    to "w głowie"?

  • 2. Data: 2011-12-21 08:00:05
    Temat: Re: Ile wychodzi 1 m2 wylewek?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >folii PE i styropianie dwuwarstwowym 5-6 cm.
    >Może ktoś ma pod ręką jakieś KNR lub podobnie, lub jest kosztorysantem i ma

    Ceny rynkowe to ok 25-30zł za m2 robocizna+ materiał.

  • 3. Data: 2011-12-21 08:31:07
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > folii PE i styropianie dwuwarstwowym 5-6 cm.
    > Może ktoś ma pod ręką jakieś KNR lub podobnie, lub jest kosztorysantem i

    Za samą robociznę płaciłem 11zł/m2 - wykonanie rewelacyjne kafelkarz się
    zachwycał.

  • 4. Data: 2011-12-21 12:30:34
    Od: "marcin.wajnert" <m...@w...to@wajnert.org>

    > Potrzebuję do sporu z gen.wyk.

    Z koniem chcesz się kopac ;)

> [...]
    > folii PE i styropianie dwuwarstwowym 5-6 cm.
    > Może ktoś ma pod ręką jakieś KNR lub podobnie, lub jest kosztorysantem i

    zrobilem kosztorys na KNR rg 21 zł (na gotowo) 100 m2 :

    1. KNR-W 2-02 0606-01
    Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne z folii polietylenowej szerokiej -
    poziome podposadzkowe

    R - 756 zł
    M- 182,70 zł

    (acha... wywaliłem różne bzdetne rzeczy takie jak środek transportowy,
    drewno opałowe itp ;) - powiedzmy że jestem po Twojej stronie ;) )

    2. KNR 2-02 0609-03
    Izolacje cieplne i przeciwdzwiękowe z płyt styropianowych poziome na
    wierzchu konstr.na sucho - jedna warstwa

    R - 187,11zł
    M- 575,51 zł

    3.KNR 2-02 0609-04
    Izolacje cieplne i przeciwdzwiękowe z płyt styropianowych poziome na
    wierzchu konstr.na sucho - każda nast.warstwa

    R - 151,83 zł
    M - 575,51 zł

    4. NNRNKB 202 1129-02
    (z.VI) Posadzki cementowe grub. 2 cm zatarte na gładko wraz z cokolikami
    wykonywane przy użyciu "Miksokreta" w pomieszczeniach o pow.ponad 8 m2

    R - 2331,00 zł
    M - 727,25 zł

    5. NNRNKB 202 1129-03
    (z.VI) Posadzki cementowe wraz z cokolikami wykonywane przy użyciu
    "Miksokreta" w pomieszczeniach o pow.ponad 8 m2 - dod.za zmianę grubości o 1
    cm Krotność x3

    R - 441 zł
    M - 787,59 zł

    6. KNR-W 2-02 1116-07
    Posadzki cementowe wraz z cokolikami - dopłata za zbrojenie siatką stalową

    R - 155,40 zł
    M - 309,55 zł

    Razem 7180,40 zł
    co wychodzi na 71,80 zł/m2 :)

    chyba chcą mniej .... ??

    a nie doliczałem tu wogóle sprzętu - m.in. miksa

    powiedz że się nie wyspałeś i że dobrze mówił za 1 razem ;)

    A tak na poważnie - jedne normy w KNR są mocno niedoszacowane, a inne
    przeszacowane, ale łącznie jak się popatrzy na całą inwestycję wychodzi
    prawie idealnie... na kilka różnych inwestycji miałem w ten sposób "oko" i
    nawet rozlicząjąc budowę bloku/ilość pracowników/160 godzin(miesiąc pracy x8
    godzin) wyszło co do miesiaca ile taka inwestycja potrwa...

    Pozdrawiam i udanych bojów z wykonawcą
    Marcin W.

  • 5. Data: 2011-12-21 13:05:56
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > chyba chcą mniej .... ??
    >
    > a nie doliczałem tu wogóle sprzętu - m.in. miksa
    >
    > powiedz że się nie wyspałeś i że dobrze mówił za 1 razem ;)

    Z taką wyceną z programu NORMA przyszedł na koniec stanu surowego otwartego
    moj wykonawca, umowa na kolanie spisana opiewała na określną kwotę na której
    ogolnie wylistowano co ma robić

    więcej z tego zrobił taras szerszy o 3m do tego dwa słupki podpierające dach
    tego tarasu, sciany dwie działowe
    z porothermy 25 zamiast 11,5 i to tyle

    na koniec daje rozliczenie cena ok 35% wyższa niż ustalona :) (to był bym
    budowlany)
    10kartek A4 z programu norma hehe, az sobie siadłem
    zrobiło się gorąco, młotkiem dom chcial mi rozwalać.

    Dostal na koniec 10% więcej, ale to zmiękłem tylko za namowa rodziny dla
    świętego spokoju.

    Gośc przeszedł sam siebie, sciana szczytowa krzywa 15cm wpadała do środka :)
    na odciku 3m wysokości
    Sciana zewnętrza krzywa domu w stosunku do drugiego roku o 12cm, fajnie
    widać na kawelkach
    i wiele innych fuszerek, typy brak zapraw pomiędzy porotermami itp.

    To są cieżkie boje :) i trzeba być odpornym albo płacić i płacić

  • 6. Data: 2011-12-21 23:13:25
    Od: "marcin.wajnert" <m...@w...to@wajnert.org>

    > Z taką wyceną z programu NORMA przyszedł na koniec stanu surowego
    > otwartego
    > moj wykonawca, umowa na kolanie spisana opiewała na określną kwotę na
    > której ogolnie wylistowano co ma robić

    Dlatego ja wolę zrobić ofertę na której bazujemy (inwestor - wykonawca) , bo
    poźniej są niedomówienia ....

    > Gośc przeszedł sam siebie, sciana szczytowa krzywa 15cm wpadała do środka
    > :) na odciku 3m wysokości

    A to mi nawet starzy murarze wmawiali że tak się buduje zgodnie ze sztuka,
    aby szczyt leciał na budynek ;)
    a co najlepsze to nawet starszy inzynier uczacy mnie w tech bud. nawet to
    powtarzał w szkole.... ciekawe... ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 7. Data: 2011-12-22 11:08:47
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > aby szczyt leciał na budynek ;)
    > a co najlepsze to nawet starszy inzynier uczacy mnie w tech bud. nawet to

    Hehe tylko jeden szczyt jset prosty czyli nie wyszedł mu ze sztuką :)

  • 8. Data: 2011-12-22 16:17:41
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    WIELKIE DZIĘKI :-)

    Gen. wyk. ma to w nosie, bo ściągnie od podwykonawcy (fuszerowała
    firma "Milwa" jakby co ;))
    Poza tym gen. wyk. woli ugodę i zapłacić, niż teraz organizować firmy,
    ludzi, robotę itp.
    Potrzebuję wiedzieć, ile zażądać w ramach ugody.

    Mamy dwa warianty:

    a) skuć całość i wylać od nowa grubowarstwowo (czy Twoje ceny są netto bez
    VAT?);

    b) nadlać 1,5 cm cienkowarstwowo.

    Budynek stoi, ludzie mieszkają, windy ładne i ogródki, chyba prościej lać
    cienkowartstwową wylewkę (jakiś Weber 5-30 mm czy podobną) niżskuwać
    wszystko.

    Obecnie w niektórych miejscach wylewka cementowa ma 3 cm zamiast 5 cm, po
    prostu pęka pod nogami (malarz postawił drabinę i mu nóżka drabiny w wylewkę
    wpadła).

    Nadlewanie wylewką samopoziomującą grubości warstwy 1,5 cm osobiście szacuję
    na 150 zł/m2 brutto (R.M.S. z VAT) - w tym szlifowanie obecnej wylewki,
    odpylenie, zagruntowanie, wylanie średnio 1,5 cm z dylatacjami i pielęgnacją.

    Minusem nadlewania tego 1,5 cm na istniejący jastrych cementowy jest jakaś
    konieczność podniesienia od dołu skrzydła drzwi wejściowych (kaseton Gerda
    już jest praktycznie schowany od dołu w skrzydle) no i ogólnie niższe
    mieszkanie (ale ma ok. 2,70 m).

    Co radzicie?

    THX

    -----
> [...]

    prawie idealnie...
    > na kilka różnych inwestycji miałem w ten sposób "oko" i nawet rozliczając
    budowę bloku/ilość pracowników/160 godzin wyszło co do miesiaca ile taka

  • 9. Data: 2011-12-23 07:47:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "_THX." napisał w wiadomości grup

    >Potrzebuję wiedzieć, ile zażądać w ramach ugody.

    Wolisz dostać kase i miec spierdzieloną posadzkę?
    Po co jakies ugody i kasa, kazać poprawić i tyle

    -- Pozdrawiam

    Kris
    /usenet/

  • 10. Data: 2011-12-23 17:02:03
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Nie, wolę dostać kasę w ramach ugody i za to zrobić swoimi ludźmi i swoimi
    materiałami, już porządnie.

    -----