  • 1. Data: 2010-11-02 13:03:37
    Temat: Plasma czy już LED?
    Od: "Tomasz M." <m...@i...pl>

    witam

    planowałem kupić plazmę
    http://tanio.pl/Plazma-PANASONIC-TX-P42G20E--200341-
    1-113954-12186117.html
    ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad tym:
    http://tanio.pl/TV-LED-PHILIPS-40PFL7605H--219765-2-
    113956-12207909.html

    parę "stów" więcej płacisz, ale zużycie energii o 200W mniejsze.
    nie wiem natomiast jak z jakością obrazu, odbioru sygnału analogowego itp.

    jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o podzielenie się nią

    pozdr Tomi

  • 2. Data: 2010-11-02 13:37:15
    Temat: Re: Plasma czy już LED?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    A to nie jest tak, że plazma od zawsze miała same wady?

    Poza teoretycznym lepszym oddaniem barw, na które znacznie większy od
    technologii wpływ ma sposób ustawienia parametrów obrazu i oświetlenia
    pokoju.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-11-02 14:11:45
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Tue, 02 Nov 2010 14:03:37 +0100, na pl.rec.dom, Tomasz M. napisał(a):

> [...]
    > nie wiem natomiast jak z jakością obrazu, odbioru sygnału analogowego itp.
    >
    > jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o podzielenie się nią

    Poczytaj sobie co to wogole jest tzw. LED TV

    http://www.proline.pl/?n=led-tv-szum-marketingowy-cz
    y-zwykle-oszustwo

  • 4. Data: 2010-11-02 14:49:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 02 Nov 2010 14:03:37 +0100, Tomasz M. napisał(a):

> [...]
    > nie wiem natomiast jak z jakością obrazu, odbioru sygnału analogowego itp.
    >
    > jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o podzielenie się nią

    Nie wiem, czy to w czymś Ci pomoże, ale mam bardzo podobny model plazmy
    Panasa i jest bardzo fajny :) Jakość obrazu itd. bez zarzutu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2010-11-02 15:02:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:4cd01428$0$22792$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > A to nie jest tak, że plazma od zawsze miała same wady?

    jedyna wada to pobor mocy

  • 6. Data: 2010-11-02 15:37:23
    Od: Tomek <n...@n...podaje.pl>

    W dniu 2010-11-02 15:49, Kapsel pisze:

    > Nie wiem, czy to w czymś Ci pomoże, ale mam bardzo podobny model plazmy
    > Panasa i jest bardzo fajny :) Jakość obrazu itd. bez zarzutu.

    Poza tym nawet na podanych przez Ciebie stronach jest napisane,
    że ta plazma ma pobór mocy 129 W podczas użytkowania, a 280W to pobór
    maksymalny, czyli jest już tylko 45W różnicy. Im jaśniejszy obraz, tym
    więcej prądu plazma bierze - statystycznie rzadko kiedy biały ekran się
    ogląda :) - w LCD bierze tyle samo bez względu na wyświetlany obraz

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-11-02 16:07:58
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-02 16:02:16 niejaki szerszen napisał:
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:4cd01428$0$22792$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > jedyna wada to pobor mocy

    g..ucio prawda

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2010-11-02 16:15:08
    Od: jesień <j...@w...pl>

> [...]
    > nie wiem natomiast jak z jakością obrazu, odbioru sygnału analogowego itp.
    >
    > jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o podzielenie się nią

    plazma ma znaaaacznie mniej wad niż z LCD/LEDTV

    co do zużycia energii to owszem ostatnie LEDY powalają ale musisz tez
    zwrócić uwage że plasma ma jasność max 1500cd a led 4x mniejszą, na typowych
    ustawieniach przy przeciętnym oglądaniu masz max 1.5x więcej poboru mocy

    ja bym brał plazme a to dlatego że kupiłem LCD i po 3 tygodniach go
    odsprzedałem tracąc ładnych parę stów a powodem bym nieakceptowalny obraz
    analogowy

  • 9. Data: 2010-11-02 19:15:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 14:37:15 +0100, Jan Werbinski napisał(a):
    > A to nie jest tak, że plazma od zawsze miała same wady?

    Tak, jak każdy system inny od żywego obrazu ;)
    Natomiast od zawsze miała same zalety w porównaniu z LCD.

    > Poza teoretycznym lepszym oddaniem barw, na które znacznie większy od
    > technologii wpływ ma sposób ustawienia parametrów obrazu i oświetlenia
    > pokoju.

    Wystarczy sobie porównać obraz - prawdziwy, a nie pikne statyczne dema
    zrobione specjalnie tak by zatuszować wady LCD. A jeśli dochodzi do
    oglądania jakiegoś kanału analogowego to płakać się chce na widok tego co ma
    do zaprezentowania LCD.

    LCD podświetlany LEDami jest lepszy pod względem poboru mocy, ale też nie w
    stopniu który by usprawiedliwiał ko(s)miczną cenę (a jakość obrazu nadal
    gorsza niż w plazmie).

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 10. Data: 2010-11-02 19:18:43
    Od: Robson <r...@...pl>

    > parę "stów" więcej płacisz, ale zużycie energii o 200W mniejsze.

    Jesli TV ma sluzyc do ogladania w domu, a nie 24/7, to policz sobie
    rozniece zuzycia pradu i cene kilowatogodziny, wyjdzie, ze roznica sie
    wyrowna po 5-10 latach. Czyli wczesniej wymieniesz telewizor na nowy.
    Warto przeplacac?