  • 21. Data: 2012-12-20 16:09:01
    Temat: Re: Pleśń/Grzyba na ścianie
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1370a860-1b45-4b52-9841-
    Czesc ;-)))
    >Właśnie sprawdziłem:
    >Mam w oknach zamontowane wywietrzniki. Były zamknięte.
    >Okna mam mokre.
    >Pranie gotowanie no i ostatnio włączyliśmy nawilżacz bo synowie chorują.
    >A żona mówi że za sucho za sucho.
    >Myślę że to jest powód.

    Mysle ze masz racje.
    Kup jeszcze dzis jesli nie masz najtansza "stacje pogodowa"
    ktora bedzie pokazywala wilgotnosc (cena od 20PLN kupisz
    w kazdym sklepie sieciowym typu Kaufland, Lidl)
    lub higrometr, ale mysle ze taka stacja to fajny bajer
    i sprawdz jaka jest wilgotnosc.

    >Zastanawia mnie tylko jedno jestem z Krakowa.
    >Teraz jest w miare zimno.
    >Ale większe mrozy były wcześniej wiec dlaczego teraz a nie wcześniej.

    Wbrew pozorom suche mrozne powietrze nie jest zle,
    Najgorsze to wilgotne powietrze w zimne dni wydaje sie ze
    jest dwa razy zimniej zimą zas latem ze nie wiadomo jak parno.
    Ale to takie moje pierdolencje nie zwiazane z tematem,

    Daj znac co pomoglo

    pozdrawiam
    Adams

  • 22. Data: 2012-12-20 16:13:58
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bolko moze nie ale ja mam...szczegolnie rano i przy mrozie na zewnatrz...
    > mieszkanie wietrzone, wentylacja itd. dziala. cos grozi mieszkaniu? temp.
    > w mieszkaniu raczej standard 19-20-21 st.

    Jesli to nowe mieszkanie/domek (pierwszy rok/zima uzytkowania)
    to normalne, sprawdz wilgotnosc.

    pozdrawiam
    Adams

  • 23. Data: 2012-12-20 16:33:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Okna mam mokre.
    > Pranie gotowanie no i ostatnio włączyliśmy nawilżacz bo synowie chorują.

    Błąd. Wszelkie choróbska grypopodobne lubią ciepło i wilgotno.
    A i oddycha się łatwiej przy kaszlu gdy powietrze nie jest zbyt wilgotne.

    > Zastanawia mnie tylko jedno jestem z Krakowa.
    > Teraz jest w miare zimno.
    > Ale większe mrozy były wcześniej wiec dlaczego teraz a nie wcześniej.

    Bo widocznie teraz masz większa wilgotność.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2012-12-20 18:07:07
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Szanowna Grupo
    Mieszkam w mieszkaniu w bloku.
    Nademną jest jeszcze kolejne mieszkanie z balkonem.
    Wczoraj zauważyłem pleśń/grzyb na rogu dwóch zewnętrznych ścian i sufitu.
    Prawdopodobnie przecieka woda przez balkon u góry.
    Pytanie co robić zwłaszcza że temp poniżej 0.

    czy takie cuda sa cos warte?
    http://allegro.pl/akcesoria-lazienkowe-pochlaniacze-
    wilgoci-54052?change_view=1&order=p&p=3

  • 25. Data: 2012-12-20 22:55:45
    Od: "pawelWN" <x...@v...pl>

    Wyczysc wszystko Domestosem (lub jakims pochodnym srodkiem na bazie chloru)
    i olej wszystkie odgrzybiacze ze sklepow dzialaja gorzej od Domestosa.
    Najlepiej wez pedzel i przesmaruj cale miejsce wystepowania grzyba. Na
    sezon, dwa powinno wystarczyc. A pozatym szukaj przyczyny przemarzania.

    ---
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 26. Data: 2012-12-22 21:32:22
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > nie koniecznie przeciekanie...
    >
    > może byc też przemarzanie i w narożu sie kondensuje woda.

    Tak to jest na pewno przemarzanie. Trzeba uszczelnić izolację budynku.

  • 27. Data: 2012-12-22 21:34:28
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Pytanie co mogę/powinnienem zrobić?

    Uszczelnić zewnętrzną izolację termiczną i dokleić styropian tam gdzie być
    powinien, a go np nie ma.
    Zrób foty i wrzuć gdzieś na fotosik to obadamy.

  • 28. Data: 2012-12-22 21:35:12
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Pierwsze to kupić higrometr, a drugie to wietrzyć.

    Ja bym raczej stawiał na pirometr :-)

  • 29. Data: 2012-12-26 13:35:18
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 15:39:59 UTC+1 użytkownik Adams napisał:
    > U�ytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > IMHO, to dobry pomysl.

    Ale tylko doraźny i razem z pozostałymi działaniami.

    --
    ZZ@private