  • 1. Data: 2012-09-10 21:24:14
    Temat: Płyta g-k w nieogrzewanym garażu
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Czy są jakieś argumenty przeciw wykończeniu wewnątrz garażu (wolnostojącego,
    nieogrzewanego) płytami gipsowo - kartonowymi ? Temperatura zapewne będzie
    czasem ujemna, wentylacja dobra. wytrzymałość mechaniczna bez znaczenia.

  • 2. Data: 2012-09-11 22:53:16
    Temat: Re: Płyta g-k w nieogrzewanym garażu
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > (wolnostojącego, nieogrzewanego) płytami gipsowo - kartonowymi ?
    > Temperatura zapewne będzie czasem ujemna, wentylacja dobra.

    nie wiem jak wytrzymają wodoodporne ale zwykłe na bank spuchną

    jeffrey

  • 3. Data: 2012-09-12 09:01:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > nie wiem jak wytrzymają wodoodporne ale zwykłe na bank spuchną

    Ciekawe, że u mojego ojca na działce altanka jest tak właśnie wykończona
    wewnątrz i jakoś 3 zimy przeżyła a płyty GK nie puchną.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2012-09-12 09:11:16
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 10.09.2012 21:24, William Bonawentura wrote:
> [...]
    > (wolnostojącego, nieogrzewanego) płytami gipsowo - kartonowymi ?
    > Temperatura zapewne będzie czasem ujemna, wentylacja dobra. wytrzymałość
    Plyte "zabija" wilgoc. Jezeli wilgotnosc bedzie na poziomie do 70% to
    nic im sie nie stanie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2012-09-12 09:35:35
    Od: margol <g...@w...pl>

    W dniu 2012-09-10 21:24, William Bonawentura pisze:
> [...]
    > (wolnostojącego, nieogrzewanego) płytami gipsowo - kartonowymi ?
    > Temperatura zapewne będzie czasem ujemna, wentylacja dobra. wytrzymałość

    mój brat ma tak na działce wykończony domek od 2 sezonów,
    na razie nic nie widać.

    mg

  • 6. Data: 2012-09-12 09:37:39
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ciekawe, że u mojego ojca na działce altanka jest tak właśnie
    > wykończona wewnątrz i jakoś 3 zimy przeżyła a płyty GK nie puchną.

    jak po 10 latach nie spuchną to odwołam co napisałem
    może w altankach jest lepsza wentylacja, ale zamknięty garaż jest
    narażony na większą wilgotność bo często wjeżdża się mokrym,
    zaśnieżonym samochodem i nie ma dobrej wentylacji
    dodatkowo w garażu jest cieplej niż na zewnątrz i woda odparowuje, a
    ściany zimne - mam pisać dalej ?

    jeffrey

  • 7. Data: 2012-09-12 09:53:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-12 09:35, margol pisze:
    > mój brat ma tak na działce wykończony domek od 2 sezonów,
    > na razie nic nie widać.
    2 lata to mało. Wilgoć, jaka jest nieunikniona w takim garażu da sobie z
    nimi radę.
    Nie lepiej wykończyć płytą OSB? Taki sam koszt.
    Jacek

  • 8. Data: 2012-09-12 09:57:22
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > jak po 10 latach nie spuchną to odwołam co napisałem
    > może w altankach jest lepsza wentylacja,

    William pisał, że wentylację ma dobrą!

  • 9. Data: 2012-09-12 09:58:49
    Od: margol <g...@w...pl>

    W dniu 2012-09-12 09:53, Jacek pisze:
    > 2 lata to mało. Wilgoć, jaka jest nieunikniona w takim garażu da sobie z
    > nimi radę.
    > Nie lepiej wykończyć płytą OSB? Taki sam koszt.
    > Jacek

    płyta osb ma, jakby to ująć "inną estetykę" :-)

    mg

  • 10. Data: 2012-09-12 14:30:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >i nie ma dobrej wentylacji
    >dodatkowo w garażu jest cieplej niż na zewnątrz i woda odparowuje, a ściany

    Garaż powinien mieć dobrą wentylację , a jak niektórzy o tym zapominają to
    już ich problem ...
    W garażu powinien być wlot powietrza i wylot powietrza (komin wentylacyjny).

    W zimę mamy bardzo niską wilgotność. Jeśli jest w garażu prawidlowa
    wentylacja to nie ma prawa się nic stać , nawet w nieogrzewanym garażu ...

    Problemy mogą być w garażu w którym nie ma lub źle działa wentylacja , gdzie
    wilgotnośc jest powyżej 70% ...