  • 1. Data: 2012-09-10 10:39:36
    Temat: wiercenie w betonie
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    chciałem wywiercić otwór fi10 w wieńcu żelbetowym. Wieniec ma szerokość
    24cm. Udało mi się wykonać otwór o głębokości 20cm, ale dalej nie idzie.

    Wiem, że w takich przypadkach wierci się otwór obok, ale u mnie to raczej
    niemożliwe. Ciężki dostęp tam mam, długo męczyłem się z tym otworem i
    wolałbym nie zaczynać od nowa.

    Jeśli trafiłem na pręt stalowy, to jedynie wchodzi w grę pręt fi6
    (strzemiono), zdecydowanie nie fi12, bo wiercę w środku wieńca.

    Jak sprawdzić co jest przeszkodą? A może próbować dalej wiertłem do metalu?

    Młotowiertarka raczej kiepska, Parkside z Lidla, wiertło Irwin (albo Irvin)
    z Leroya...

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-09-10 10:49:22
    Temat: Re: wiercenie w betonie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k2k908$i2r$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    >
    > Wiem, że w takich przypadkach wierci się otwór obok, ale u mnie to raczej
    > niemożliwe. Ciężki dostęp tam mam, długo męczyłem się z tym otworem i

    A po co wierci sie drugi otwor?

> [...]
    > metalu?
    >
    > Młotowiertarka raczej kiepska, Parkside z Lidla, wiertło Irwin (albo

    Wiertlo bardzo dobre, ale moze nie jest juz ostre?
    Ta wiertarka to SDS, czy zwykly uchwyt cylindryczny?

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-09-10 10:52:10
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Wiertlo bardzo dobre, ale moze nie jest juz ostre?

    To nowe wiertło, dopiero co kupione.

    > Ta wiertarka to SDS, czy zwykly uchwyt cylindryczny?

    SDS

  • 4. Data: 2012-09-10 10:54:19
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > A po co wierci sie drugi otwor?

    Aby ominąć pręt stalowy.

  • 5. Data: 2012-09-10 10:54:27
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > (strzemiono), zdecydowanie nie fi12, bo wiercę w środku wieńca.
    > Jak sprawdzić co jest przeszkodą? A może próbować dalej wiertłem do

    A nie próbowałeś jeszcze? Przecież to moment i widać.
    Wiertło do betonu SDS raczej nie ma szans z prętem zbrojeniowym.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-09-10 10:55:45
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
> [...]
    >
    > Wiem, że w takich przypadkach wierci się otwór obok, ale u mnie to raczej
    > niemożliwe. Ciężki dostęp tam mam, długo męczyłem się z tym otworem i

    Po odglosie wiercenie powinnes wiedziec na co trafiles, pewno
    zbrojenie i teraz masz dwa wyjscia
    - jesli wiercisz na wylot to sprobuj nowy otwor wyzej, nizej, jak Ci
    wygodnie
    - jesli robisz otwor gleboki to zmien wiertlo na mniejsze, jesli trafisz na
    metal/zbrojenie to zmien udar na wiercenie, mozesz sprobowac zmienic na
    wiertlo do metalu, przy dupiatych wiertlach to czy zniszczysz
    te do betonu czy do metalu nie ma znaczenia.

    I nie walcz SDS'em ze zbrojeniem bo moze popekac murek czy to co tam
    wiercisz w najmniej
    spodziewanym miejscu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-09-10 10:57:57
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A nie próbowałeś jeszcze? Przecież to moment i widać.
    > Wiertło do betonu SDS raczej nie ma szans z prętem zbrojeniowym.

    Nie próbowałem wiertłem do metalu, ponieważ takowego nie posiadam... Ale
    jeśli nie ma innego wyjścia, to muszę takie wiertło kupić i spróbować tego
    sposobu.

  • 8. Data: 2012-09-10 10:58:45
    Od: Michu <t...@g...com>

    On 10 Wrz, 10:54, "Irokez" <n...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisa w
    > wiadomo cinews:k2k908$i2r$1@usenet.news.interia.pl...

    > A nie pr bowa e jeszcze? Przecie to moment i wida .
    > Wiert o do betonu SDS raczej nie ma szans z pr tem zbrojeniowym.
    >
    > --
    > Irokez

    Wiertlo do betonu, na sds plus jak najbardziej da sobie rade ze
    zbrojeniem, a nawet da sie przez blache przewiercić. Za fi 10,
    długości jakieś 30 cm, trzeba bedzie ze stówkę zapłacić. Potrzebne
    jest wiertło dwu widiowe, tzw krzyzak, jest przynajmniej jedna firma
    co robi coś takiego. Sam używam i zbrojenie nie jest problemem. Trzeba
    troche zwolnić, wyłączyc udar, dać mu chwilę i po robocie.

  • 9. Data: 2012-09-10 11:03:29
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.09.2012 10:54, Irokez pisze:

    > A nie próbowałeś jeszcze? Przecież to moment i widać.
    > Wiertło do betonu SDS raczej nie ma szans z prętem zbrojeniowym.

    wiertło do metalu zaraz się stępi na betonie.
    Jak cienki pręt to dobrze się zaprzeć i przejdzie zwykłym wiertłem do
    betonu. Przez gruby pręt też nie raz się przebijałem SDS'em i jakoś poszło.

    P.S. - @irokez sorki że poszło tez na prv(o ile adres poprawny) ale po
    aktualizacji kolejność przycisków mi się pozmieniała:)

  • 10. Data: 2012-09-10 12:16:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k2k9nr$jca$1@usenet.news.interia.pl...

    > To nowe wiertło, dopiero co kupione.

    > SDS

    A wyjmujesz co raz zeby usunac urobek?
    Troche mnie dziwi, bo to bardzo dobre wiertla. Udar tez powinien byc
    wporzadku skoro dowierciles sie na 20cm.
    Jest oczywiscie szansa, ze trafiles na drut, ale wierceniem wiertlem do
    metalu mija sie z celem, bo takie wiertlo w betonie stepi sie momentalnie,
    zreszta skad wziac wiertlo 20mm i dlugosci 20cm? Chyba mecz sie tym co masz,
    albo sprobuj je naostrzyc podobnie jak ostrzy sie wiertla do stali.

    Pozdro.. TK